Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Handschoenen voor kou en regen

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 14 nov 2016 19:13

Nu krijg je de binnenhandschoenen tenminste schoon in de was...

Eerst binnenhandschoen aan en dan de buitenhandschoen aantrekken.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 15 nov 2016 11:52

puffdaddy schreef:
serbak schreef:Ik heb een paar Assos fugu winterhandschoenen. Fijne handschoenen maar doordat de binnenvoering niet vast zit aan de buitenvoering zitten de vingers van de binnenhandschoenen niet meer op zijn plek als ze uit de wasmachine komen. Het is vervolgens een hels karwei om deze goed terug te krijgen :evil: Heeft iemand misschien een gouden tip om dit snel voor elkaar te krijgen? Ben van plan om ze vast te naaien aan de buitenvoering maar dan zijn ze niet meer waterdicht uiteraard...
Ja, heb ik, oh nee had ik ook last van, tip van vriend:
Handschoenen voorzichtig uitdoen dat de "binnenvingers" nog goed zitten en dan de handschoenen in je achterzak van je shirt doen en mee uitwassen met het shirt,
een zak met een rits is nog beter.
Handschoenen gewoon een keer dubbel slaan alvorens ze in de zak te stoppen,
dan gaan ze er niet uit.
Top, ga ik proberen! :like:

TomVanbuel
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 20 okt 2016 19:54

TomVanbuel 15 nov 2016 19:57

Punk86 schreef:Iemand ervaring met de sportful fiandre handschoenen?
Ook benieuwd naar. Want kosten toch wel wat maar wel heel tevreden over de overige fiandre producten die ik heb.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 15 nov 2016 20:52

vraag het me ook af, zag ze vandaag in de winkel maar prijzig idd.

Bas de Vries
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:41

Bas de Vries 15 nov 2016 21:27

Heb zelf ook de Gripgrab neoprene (voornamelijk dankzij dit topic) en mijn ergste rit qua weer tot nu toe met deze was een uurtje fietsen in 3/4 graden in de regen met wind tegen. En dit was goed te doen, absoluut niet koud/nat.

Nog geen ervaring onder de 0 graden en aangezien deze redelijk strak zitten weet ik niet of onderhandschoenen averechts werken.

Wat mij betreft heeft Ikon mogelijk een goed punt gemaakt op pagina 3 met deze uitspraak: "Als ze maar van neopreen zijn gemaakt,dan maakt de prijs en het merk niets meer uit"

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 15 nov 2016 22:58

TomVanbuel schreef:
Punk86 schreef:Iemand ervaring met de sportful fiandre handschoenen?
Ook benieuwd naar. Want kosten toch wel wat maar wel heel tevreden over de overige fiandre producten die ik heb.
Ik heb ze vorige week met een mooie korting besteld bij evans en vandaag zijn ze binnengekomen. Heb ze nog niet getest maar ik kan alvast melden dat de pasvorm helemaal top is.

hayes

hayes 16 nov 2016 13:42

Zitten neoprene handschoenen dan niet "dik"? Ik heb ze ook al dikwijls overwogen, maar vress dat je voeling met de fiets dan minder wordt.

Ik rij eigenlijk bijna continu met m'n goedkope Decathlon handschoenen. Tot een paar graden is dat perfect te doen. Onder 0°c wordt het koud.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 16 nov 2016 17:03

ik vond die neoprene handschoenen best wel goed zitten, maar daar bleef het dan ook bij.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8570
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 16 nov 2016 19:49

hayes schreef:Zitten neoprene handschoenen dan niet "dik"? Ik heb ze ook al dikwijls overwogen, maar vress dat je voeling met de fiets dan minder wordt.

Ik rij eigenlijk bijna continu met m'n goedkope Decathlon handschoenen. Tot een paar graden is dat perfect te doen. Onder 0°c wordt het koud.
Ze zitten prima qua pasvorm, maar ook ik krijg koude klauwen in die neoprene handschoenen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hayes

hayes 16 nov 2016 20:27

Het zijn deze dingen: http://nl.decathlon.be/winterhandschoen ... 19762.html

Die vin dik prima. Niet dik, dus je hebt nog veen feeling. Voldoende warm tot zowat 0°C.
Waterdicht zijn ze niet maar natte handen vind ik niet echt erg.

Heb twee paar die nu al jaren meegaan.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 16 nov 2016 22:00

Ik heb net een paar castelli leggenda besteld. Ik ben benieuwd. Wilde eerst estremo, maar die zijn al snel te warm denk ik.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 16 nov 2016 22:56

de Castelli Estremo heb ik in de winkel even aangehad, zien en voelen echt als kwaliteit, maar is idd als het vriest.

Plaats reactie