Het grote schijfremmentopic
Ik heb ontlucht door middel van het stopje verwijderen op mijn brake-shifter unit, daar het "trechtertje" met wat olie erin op gemonteerd, en dan beetje remmen en tikken op de leiding. kwamen 3 a 4 belletjes uit. Doen jullie dit ook of gaan jullie echt direct bleeden?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als ik toch bezig ben doe ik de hele procedure. Maar als het nu goed is, dan is dat prima
Is onderstaand setje van Uncle Ali voldoende om shimano remmen te kunnen ontluchten/bleeden (grx600 en 105-7020)?
Het betreft dan de V0.85 versie met adapter voor de "funnel".....
€ 1,73 | Cooma 'S Hydraulische Brake Bleed Kit Voor Shimano Remsysteem, Minerale Olie Rem, Basic V0.7
https://a.aliexpress.com/_v6xHCj
Het betreft dan de V0.85 versie met adapter voor de "funnel".....
€ 1,73 | Cooma 'S Hydraulische Brake Bleed Kit Voor Shimano Remsysteem, Minerale Olie Rem, Basic V0.7
https://a.aliexpress.com/_v6xHCj
Ik raad je het duurdere setje van van Edge Cycling.
Deze is een stuk robuuster. De nippels voor op de shifter zijn van messing. Je krijgt er alles bij. Er zitten nippels bij voor werkelijk alle merken (Magura, Tektro, Shimano, Campa, SRAM, Avid, enz).
https://www.fietstempel.nl/ontluchtings ... talen.html
(let niet op de foto, er zit veel meer bij, die onderstaande foto)
Grote probleem van goedkopere setjes (zelfs die van Shimano) is dat de schroefdraad v/d trechter na verloop van tijd kapot gaat.
Deze is een stuk robuuster. De nippels voor op de shifter zijn van messing. Je krijgt er alles bij. Er zitten nippels bij voor werkelijk alle merken (Magura, Tektro, Shimano, Campa, SRAM, Avid, enz).
https://www.fietstempel.nl/ontluchtings ... talen.html
(let niet op de foto, er zit veel meer bij, die onderstaande foto)
Grote probleem van goedkopere setjes (zelfs die van Shimano) is dat de schroefdraad v/d trechter na verloop van tijd kapot gaat.
-
- Forum-lid
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
Da's ook gewoon een Ali setje
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Klopt, die vind ik daar ook. Heb nu wat “samengesteld” bij Ali. Ben benieuwd.
Mijn schijfremmen maakten de afgelopen maanden extreem scherpend schreeuwend geluid (bij het remmen ), ik had er vrede mee, maar af en toe was het om je kapot te schamen.
Zondag is het uit het niets verdwenen. Ik had er echt al weeeeken last van..
Daarnaast heb ik per toeval mijn di2 charger terug gevonden toen ik een robotchineesstofzuiger naar milieupark bracht.
Kleine geluksmomentjes!
En tering was is zo'n lader duur!
Zondag is het uit het niets verdwenen. Ik had er echt al weeeeken last van..
Daarnaast heb ik per toeval mijn di2 charger terug gevonden toen ik een robotchineesstofzuiger naar milieupark bracht.
Kleine geluksmomentjes!
En tering was is zo'n lader duur!
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2202
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Bij mij weer een caliper naar de klote. De zoveelste van alle merken, Allemaal op mijn woon werk fiets die veel troep over zich een krijgt, Iedere keer zuigers die echt niet meer willen meewerken.
Ik weet dat ik het in dit topic niet mag zeggen, maar in 40 jaar nog nooit een remhoef die kapot ging en nu mijn 7e schijfrem caliper kapot.....................
Ik weet dat ik het in dit topic niet mag zeggen, maar in 40 jaar nog nooit een remhoef die kapot ging en nu mijn 7e schijfrem caliper kapot.....................
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat je kan doen is zeker in de wintermaanden met pekel, eens per drie/vier weken blokken eruit en een beetje bv ptfe spray op een wattestaafje doen en over de zuigers laten lopen, beet schoonmaken ook met het wattestaafje.
Andere kant ik heb schijfremmen van inmiddels bijna 15 jaar oud en circa 60K waar ik nog nooit iets aan gedaan heb behalve 3 of 4 keer de blokken vervangen.
Het licht een beetje aan de plaatsing van de caliper, maar de bovenkant afplakken met een stukje ducktape kan ook helpen. Deed ik vroeger wel eens bij een strandrace en meerdere.
Andere kant ik heb schijfremmen van inmiddels bijna 15 jaar oud en circa 60K waar ik nog nooit iets aan gedaan heb behalve 3 of 4 keer de blokken vervangen.
Het licht een beetje aan de plaatsing van de caliper, maar de bovenkant afplakken met een stukje ducktape kan ook helpen. Deed ik vroeger wel eens bij een strandrace en meerdere.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2202
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Er zijn oplossingen Wasbeer en moet zeggen op mijn crosser ook geen probleem, is echt specifiek mijn woon-werk fiets die gewoon veel over zicht heen krijgt en die ik niet altijd meteen kan wassen/poetsen na ieder ritje. Voor mij blijft echter de eenvoudige onderhoudsarme velgrem nog steeds de beste keuze, maar ja, dat valt niet meer mee om een fiets te kiezen met andere eisen en wensen en dan ook nog velgremmen. Mijn conclusie voor mezelf is vooral, dat schijfremmen prima en misschien zelfs wat beter remmen, maar dat die simpele velgremmen toch een stuk goedkoper en onderhoudsvriendelijke en gebruik waren.
Ach, ik zeg ook maar wat