Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2016

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16258
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 mar 2016 13:52

...En andere liggende achtervork.

Nog één voorjaar Cancellara en Boonen. Dit is echt het einde van een tijdperk. Ik hoop echt dat we ze allebei nog goed gaan zien dit jaar. Vooral van Cancellara verwacht ik nog heel veel na gisteren want het zag er eigenlijk best makkelijk uit hoe hij won.
Campagnolo Ultra Dork

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 06 mar 2016 17:32

Wat een koersinzicht van der Fabian! En dat hij met zijn gewicht de laatste, steile klim in Siena (je zou denken: meer iets voor Valverde) zo goed aan kan, is bjzonder.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 06 mar 2016 17:51

Was echt voor Cancellara want door de offroad wegen leek et op een klassieker zoals vlaanderen alleen langere klimmetjes. Aan de lijst van winnaars zie je ook veel klassiekers renners.
Maak joe woar

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12679
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 mar 2016 18:49

Ik verwachte het ook niet meer en toch winnen. Van mij mag ie zeker een of twee van de monumenten pakken en het WK, dat zou zijn carriere wel afmaken. Gezien zijn talent blijf ik vinden dat ie meer had moeten winnen. (niet dat ie weinig gewonnen heeft). Mooi lijstje is het wel.

Misschien wat voorbarig, maar om maar meteen met de deur in huis te vallen. Tom Doumollin gaat geen hoofdprijs pakken dit jaar denk ik persoonlijk. Ik geloof gewoon niet in goud bij de olympische spelen. Maargoed ook hier bewijs vooral mijn ongelijk.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 mar 2016 19:54

En is dat geloof ergens op gebaseerd?
Het is inderdaad de vraag of focussen op 1 wedstrijd zo lang tevoren wel slim is.
Waarschijnlijk gaat (zoals WK vorig jaar) de vorm van de dag beslissen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 mar 2016 20:02

Dat ben ik met je eens Keezx.

Maar het zou ook kunnen dat ze in de aanloop naar dat WK Tom mooi een aantal wedstrijden proberen laten mee te pikken, waar dan wat minder druk op ligt.

Ik zou trouwens niet weten waarom hij dit jaar tegen zou vallen. Dat kan natuurlijk altijd, maar hij heeft dit jaar toch al weer duidelijk laten zien hoeveel talent hij heeft. Er komt ook wat geluk kijken bij een succesvol jaar (niet vallen bijvoorbeeld).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12679
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 mar 2016 20:46

Keezx schreef:En is dat geloof ergens op gebaseerd?
Het is inderdaad de vraag of focussen op 1 wedstrijd zo lang tevoren wel slim is.
Waarschijnlijk gaat (zoals WK vorig jaar) de vorm van de dag beslissen.
Nou nee iig niet met feiten onderbouwd.

Ik denk dat een giro nooit goed is voor alles wat erna komt in het seizoen. Ik heb het idee dat je door de soort koers en vaak extreme weersomstandigheden echt een te groot jasje uit doet.

En inderdaad de focus zolang van te voren. Had hem lekker de heuvel klassiekers laten rijden. Dan rust en dan puur en alleen voor die tijdrit, een uur hard rijden niets meer niets minder. Ik heb het idee dat ie te licht (gewicht) gaat worden om een eendags tijdrit te gaan winnen.

Het goede nieuws is dat ik maar wat denk en de er in de ploeg de juiste kennis en ervaring is. Maar ik vraag me echt af waarom het risico met een giro?

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 07 mar 2016 09:16

Dat de Giro zo zwaar is dat je daarna later in het seizoen geen enkele prijs rijdt, is toch wel de grootste onzin. De laatste etappe van de Giro is op 29 mei. De olympische wedstrijden zijn op 7 en 10 augustus daar zit nog ruim 2 maanden tussen waarin je kunt rusten en opbouwen naar topvorm. Ik ben geen trainingsexpert maar volgens mij moet dat toch wel lukken.
En met een start in Nederland in met een tijdrit en verder in het parkoers ook nog twee (langere) tijdritten zou ik niet in zien waarom niet, niet alleen voor hem, maar ook voor zijn fans en sponsor. Als ie na de eerste bergen niet bij de top 10 staat, kan ie hem 'rustig' uitrijden.

Daarnaast heeft Dumoulin al een bronzen medaille gewonnen op het WK-tijdrijden, volgens mij laat je dan zien dat je toch echt wel kunt pieken voor een eendagstijdrit.
En wat dan nog als ie het niet haalt? Dan weet ie dat ie zich niet meer hoeft te richten op het tijdrijden alleen, maar het tijdrijden als wapen kan inzetten bij meerdaagse koersen. Maar dan heeft ie het in ieder geval geprobeerd. Beter dat, dan je later afvragen, wat als...

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 07 mar 2016 11:04

Ik denk dat de ploeg hierover goed nagedacht heeft. En het lijk mij, met mijn boerenverstand, best een evenwichtig programma. Met voldoende rust- en opbouwmogelijkheden. De Giro is Dumoulin natuurlijk op het lijf geschreven, en hij zal erop gebrand zijn met het roze om de schouders door het oosten van het land te rijden. Laten we na de voorbije Vuelta voorzichtig zijn met veren, en Toms hol, maar ik heb er wel vertrouwen in..

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12679
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 mar 2016 11:44

tieky schreef:Dat de Giro zo zwaar is dat je daarna later in het seizoen geen enkele prijs rijdt, is toch wel de grootste onzin.
Dat zeg ik ook niet. Ik denk dat het lastiger is om na een giro goud te pakken in Brazilië dan na een tour. Zal er ook van af hangen met welk doel hij de giro ingaat en hoe diep hij zal gaan.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 mar 2016 14:08

heel je seizoen op één wedstrijd zetten met het talent van een Dumoulin? echt belachelijk idee zoiets.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 07 mar 2016 14:14

Persoonlijk reed ik liever top 3 in de Giro dan dat ik goud won op de OS. Wie weet wint Tom beide en zeuren we over niks. :lol:

Plaats reactie