Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 19 okt 2010 22:20

Het eerste deel van de eerste etappe zal hetzelfde zijn als de eerste ronde door Rotterdam dit jaar, dus geneutraliseerd en alleen voor de beelden.

Daarnaast vind ik het wel jammer dat er weer erg weinig tijdritkilometers inzitten, dus weer een tour voor de klimmende klassementsrenners.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 20 okt 2010 12:14

Finish Galibier: Denk toch dat ze tot de tunnel gaan, want op de top you can't even swing a cat!
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 20 okt 2010 12:19

kaj1500 schreef:
Walter G schreef:De eerste etappe wordt voor velen een nachtmerrie, volgens mij, met de beruchte gladde en natte weg langs de Atlantische kust.

Als ik weer denk aan de editie in 1999 en hoe het toen afliep met Boogerd...


Mwa, dat zal nogal meevallen. De Passage du Gois zal in het begin van de etappe zijn, volgens mij zelfs achter de jurywagen.
De finish van die etappe gaat meer vuurwerk opleveren, op de Mont des Alouettes.


Achter de jurywagen kun je op zo'n gladde weg ook behoorlijk op je bek gaan. Als je daar overheen gaat met 20 per uur, beetje bijremmen en je ligt op je bek!

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 20 okt 2010 15:51

Geer schreef: Achter de jurywagen kun je op zo'n gladde weg ook behoorlijk op je bek gaan. Als je daar overheen gaat met 20 per uur, beetje bijremmen en je ligt op je bek!

...tja, en onder de douche kun je ook op je bek gaan. Lijkt me dat tijdverlies na een val in de geneutraliseerde zone in de resterende 191 km nog wel goed te maken is... :-)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4523
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 okt 2010 16:43

de boef van parma schreef:Finish Galibier: Denk toch dat ze tot de tunnel gaan, want op de top you can't even swing a cat!


Lijkt me niet, want men had het over de hoogste tour-finish allertijden. En dat kan alleen op de top van de Galibier, omdat in 1993 de finish daar toen ook al was.

:-))

Overigens begreep ik dat de dag erop (Etappe naar AdH) de passage 'over de Galibier' wel door de tunnel is.

tottie
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jul 2009 19:26

tottie 20 okt 2010 17:42

http://www.youtube.com/watch?v=21S_y0WH7x0

hierbij een filmpje van de route van de tour de france 2011

een aanbeveling

cyclingthealps
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 mar 2010 15:14

cyclingthealps 20 okt 2010 23:41

Hoi,
Hier een de 3D tour van de Galibier in google earth!

Col du Galibier 3D tour
Echt een lange klim zelfs virtueel! :-)

Rechts boven kan je hem sluiten en dan heb je via je rechte muisknop nog meer opties van deze pas.
Ons doel is alle 480 alpenpassen fietsen.

thearchitect
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 sep 2007 17:10

thearchitect 22 okt 2010 17:20

Geer schreef:Zo, ga maar eens drie dagen alpen plannen voor volgend jaar Juli :D:D



17 tot 24 juli in Bourg d'Oisans :D

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 06 jan 2011 17:19

Vacansoleil is dit jaar verzekerd van deelname aan de Ronde van Frankrijk. Dat heeft de Tourdirectie deze week aan Daan Luijkx, de manager van de equipe, laten weten.


© ANP
Vacansoleil bemachtigde voor dit jaar een plek in de UCI World Tour, de hoogste divisie in het wielrennen, maar verkeerde nog in onzekerheid over startrecht bij de drie grote rondes.

''Daar is nu een einde aan gemaakt'', aldus Luijkx, die daarmee een bericht uit het AD bevestigde.
De Tourbazen Christian Prudhomme en Jean-François Pescheux vertelden Luijkx dat de organisatoren van de Tour, Vuelta en Giro een akkoord met de internationale wielerbond UCI hebben bereikt, waarin is vastgelegd dat de achttien ploegen in de World Tour (ook Rabobank) startbewijzen hebben bij alle belangrijke koersen.

''Dus jullie zijn ook zeker van startrecht in de Tour, vertelden Prudhomme en Pescheux me'', aldus Luijkx. ''Het was heel fijn om dat uit hun mond te horen.''
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 06 jan 2011 19:31

Top! Goed nieuws. Ik zie Hoogerland al gaan op de Alp!:d

eelcoz

eelcoz 06 jan 2011 19:33

Mooi voor ze, ook leuk dat we Ricco gaan terugzien in de Tour.:D (Of zou dat dan net weer een brug te ver zijn voor de Tour-directie?)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 jan 2011 23:14

Die gaat de Giro doen. Ik hoorde toevallig net een interview op de radio waarin men aangaf dat de eerste gedachte is om naar de Tour te gaan met een vrijbuitersploeg. Johnny Hoogerland voor de bollen!

Edit

Niet helemaal goed geluisterd. Hij gaat alleen in de Giro voor het klassement maar deelname aan de Tour is niet uitgesloten. Dat zou dan zijn met een ritzege als doel. Overigens kunnen ze echt een hele leuke ploeg samenstellen hoor.

Gesloten