Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 jul 2011 14:44

stokie schreef:nee hoor.. Gesink (en de rabo) is heel open en eerlijk erover.. Z'n slechte presteren deze tour komt door de val en niets anders.
JIJ, marconi, blijft denken dat het door andere zaken komt en zou graag iets anders willen horen van gesink/rabobank. Dat gaat er niet komen, want er is niets anders.
Dat is een symptoom van de huidige tijd. Mensen nemen niets meer van anderen aan, wantrouwen alles en willen iets alleen voor waar aannemen als het hun eigen mening bevestigd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 jul 2011 14:45

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/6504/Tou ... Tour.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Wielrenner Niki Terpstra heeft het gehad met de Ronde van Frankrijk. De Nederlandse renner in Belgische dienst denkt alleen dat er voor sprinters of klimmers iets te halen valt in de Tour. Dat meldde hij maandag in De Telegraaf.

'Als je zoals ik een renner bent die er tussenin zit, ben je kansloos. Ik denk niet dat ik volgend jaar zin heb in de Ronde van Frankrijk', aldus Terpstra, die gisteren voor de derde keer deze Tour een vluchtpoging zag mislukken.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 jul 2011 14:53

[@ "amclassic-fan"]
@Marconi, zou wel erg dom zijn als Gesink iedere dag vol door zou blijven rijden in de bergen. Na het verliezen van 17 minuten tijdens de rit naar Luz Ardiden was het klassement gewoon weg. Voor Gesink is het geen doel om 15e te worden in het klassement, voor Ruijgh is dat wel een doel. Gesink rijdt nu gewoon mee in de hoop dat hij zich weer kan herpakken.
Ja, hiermee ben ik het volkomen eens. Maar 17 minuten verliezen voor een rasklimmer is toch wel stug!
Het NK in Ootmarsum is een wedstrijd die Gesink bepaald niet op 't lijf is geschreven. Er hoeft niet geklommen te worden en daarnaast is het behoorlijk bochtig, waardoor je wel steeds aan moet zetten. De Dauphiné en het NK waren voorbereiding op de Tour. Als hij had gewonnen was het mooi mee genomen geweest, maar hij reed er als voorbereiding. Oman staat hier helemaal los van, want dat was in februari.
Ja, juist omdat het een bochtig parcours was met steeds opnieuw aanzetten vreet krachten. Maar mag je van een toprenner als Gesink, die juist een hoogtestage heeft doorlopen, misschien verwachten dat hij die wedstrijd uit rijdt? Al was het maar voor de broodnodige wedstrijd training. Kijk, voor mij behoefde hij dat NK niet uit te rijden hoor, maar ik meende dat hij door dit niet te doen aantoonde niet in topvorm te zijn. Hij had toch ook zijn teamgenoten kunnen helpen ipv af te stappen ?
Ja, Oman was in februari en juist dát toont aan dat Gesink toen al in goede vorm verkeerde terwijl Cancellara in opbouw was voor de piek tijdens de TdF. Je mag niet verwachten dat iemand vanaf februari tot augustus kan pieken. En dat is precies wat Gesink volgens mij ook niet deed.
Men spreekt nu al zijn verwondering uit dat Gilbert zo lang in topvorm verkeert.
En begrijp mij niet verkeerd. Ik verwijt Gesink niets indien ik gelijk heb maar dan wel zijn trainer(s). Als Gesink niet met de besten omhoog kan rijden dan kan hij daar niets aan doen want aan zijn wil zal het niet liggen. Misschien horen we ooit veel later wat er werkelijk aan de hand was. Ik hoop op een betere Gesink in de Alpen. en gun hem van harte nog een klinkend resultaat.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 18 jul 2011 15:09

marconi schreef: Ja, Oman was in februari en juist dát toont aan dat Gesink toen al in goede vorm verkeerde terwijl Cancellara in opbouw was voor de piek tijdens de TdF. Je mag niet verwachten dat iemand vanaf februari tot augustus kan pieken. En dat is precies wat Gesink volgens mij ook niet deed.
Het lijkt me niet dat als je in februari goed bent je dat niet meer kan zijn in de Tour in juli. Een groot deel van de Tour voorbereiding ligt namelijk na februari (en na de voorjaarsklassiekers). En wat Cancellara betreft, die heeft zijn piekmomenten juist tijdens de voorjaarsklassiekers liggen! Daarnaast kan ie ook nog redelijk goed zijn tijdens de Tour, maar dat heeft niet zijn hoogste prioriteit.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 jul 2011 15:11

@ "timo2.0"]
marconi schreef:Natuurlijk behoeven de Rabo Bank of Gesink de ware oorzaken niet publiekelijk bekend te maken maar het zou wel veel kunnen verduidelijken. Nu krijg je discussies als deze.
Daar ga je weer. Hoezo "ware oorzaken" niet bekend maken? Punt is nu juist dat de Raboploeg zegt dat de hoogtestage de ware oorzaak was voor zijn slechte NK en dat jij vervolgens stelt dat daar geen bewijzen voor zijn. Dus nogmaals: waarom zou de Raboploeg moeten bewijzen dat de hoogtestage de oorzaak was van zijn slechte NK? Zo typisch voor deze tijd om aan zo'n uitleg van de ploeg meteen het etiket te hangen: "dat geloof ik niet want ik zie geen bewijzen". Idem met Petje75 die na een aantal zware valpartijen van Gesink doodleuk beweert dat de man geen mentaliteit toont en dat baseert op het gegeven dat hij drie dagen na zo'n zware val niet volledig hersteld is (wat dat betreft ben ik het 100% met am-classicfan eens). Eerder in dit topic zag ik zelfs het verwijt voorbij komen dat Gesink onder de maat presteert omdat hij al met z'n vakantie bezig zou zijn. Hoe walgelijk kun je een Nederlandse toprenner behandelen. Bah.
Ik zou wel eens willen horen van iemand hoe het kan gebeuren dat een renner met een overschot aan rode bloedlichaampjes na een hoogtestage slecht(er) presteert op zeeniveau terwijl een andere renner juist enorm goed presteert na een hoogtestage zoals je zou verwachten. Dát is de verklaring die ik zou willen horen van de Rabo ploeg. Ik zal nimmer schrijven dat Gesink geen mentaliteit toont. Zijn minder goede presteren NU is niet aan hem te wijten. Mijn idee betreffende de conditie van Gesink gaat terug naar februari in Oman toen hij reeds enorm goed reed en zelf Cancellara versloeg in een tijdrit. In de Dauphiné ging hij de tijdrit niet voluit om zich te sparen voor de latere klimritten die hij niet kon winnen. Toen begon het verval zich al te tonen volgens mij. Het NK was voor mij het ultieme bewijs dat er iets niet goed zat met de opbouw van de conditie van Gesink en te vroeg gepiekt had. Ik kan het niet duidelijker formuleren.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37962
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2011 15:11

marconi, hier valt niet tegenop te discussieren. Je bent zo overtuigd van je gelijk, ondanks enige vorm van ervaring met trainingsschema's als dit.
Ben je ooit van een serieuze periode in de bergen direct overgestapt naar een trainingswedstrijdje? Heeft nl. niks met de bloedlichaampjes te maken.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 jul 2011 15:12

marconi schreef:[Misschien horen we ooit veel later wat er werkelijk aan de hand was.
Je houdt niet op hè? De Raboploeg hééft toch al gemeld wat er aan de hand was? Alleen omdat jij op basis van een soort onderbuikgevoel alleen je eigen interpretatie wil geloven beticht je Gesink en zijn ploeg ervan dat zij ons voorliegen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 jul 2011 15:18

@ tennisser"]
marconi schreef: Ja, Oman was in februari en juist dát toont aan dat Gesink toen al in goede vorm verkeerde terwijl Cancellara in opbouw was voor de piek tijdens de TdF. Je mag niet verwachten dat iemand vanaf februari tot augustus kan pieken. En dat is precies wat Gesink volgens mij ook niet deed.
Het lijkt me niet dat als je in februari goed bent je dat niet meer kan zijn in de Tour in juli. Een groot deel van de Tour voorbereiding ligt namelijk na februari (en na de voorjaarsklassiekers). En wat Cancellara betreft, die heeft zijn piekmomenten juist tijdens de voorjaarsklassiekers liggen! Daarnaast kan ie ook nog redelijk goed zijn tijdens de Tour, maar dat heeft niet zijn hoogste prioriteit.
Men verbaast zich nu al hoe het kan dat Gilbert zo lang zijn vorm kan vasthouden. Tijdens de ronde van Zwitserland werd verteld dat bepaalde renners toen nog niet op hun juiste vorm zaten voor de TdF. Die piek moest nog komen! Bij Gesink was die er al in februari. Die zal dus 2x hebben moeten pieken. Ik ken ook het trainingsprogramma van de Rabo's niet maar zie alleen de resultaten. Ze kunnen nog iets leren van Vacansoleil !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jul 2011 15:24

Zo'n beetje iedereen piekt meerdere keren in een seizoen. Cancellara was eind maart in topvorm en begint nu weer goed tet rijden. De Schleckjes waren in AGR en LBL in zeer goede doen en nu weer. Gilbert heeft ook eventjes niet gekoerst na de AGR, het is niet zo dat hij maanden achter elkaar in top vorm steekt. Hij reed daarna alleen wedstrijden waar hij minder tegen stand had en dus toch kon winnen.

Rabobank hoeft echt niet naar VS te kijken voor trainingsprogramma's. Kijk ff waar Rabo op de WT ranglijst staat en waar VS staat. Of neem 't seizoen van Hoogerland van vorig jaar. Vs heeft nog niet meer dan gepresteerd dan een paar dagen bolletjestrui, Rabo heeft al een etappe gewonnen en de nodige dagen witte trui.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 jul 2011 15:30

@ "timo2.0"]
marconi schreef:[Misschien horen we ooit veel later wat er werkelijk aan de hand was.
Je houdt niet op hè? De Raboploeg hééft toch al gemeld wat er aan de hand was? Alleen omdat jij op basis van een soort onderbuikgevoel alleen je eigen interpretatie wil geloven beticht je Gesink en zijn ploeg ervan dat zij ons voorliegen.
Nee, ik houd niet op! Daarvoor zijn er nu eenmaal fora waar je deze dingen kan bediscussiëren!
Ik heb voldoende levenservaring om te weten dat de waarheid niet altijd vermeld wordt als de belangen te groot zijn of om anderen te sparen die iets verkeerd hebben gedaan .
Herinner je die kwestie nog van die andere NL ploeg (TVM) die geheel ziek werd door bedorven rotzooi die zij inspoten en toen de kip van het restaurant de schuld gaven ?
Bijna iedere renner die gepakt wordt ontkent bij hoog en bij laag dat ie gepakt heeft.
Indien ze allemaal net als Pinocchio een lange neus zouden krijgen als ze logen dan was het peloton 2x langer dan nu.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 18 jul 2011 15:35

marconi schreef:Ik zou wel eens willen horen van iemand hoe het kan gebeuren dat een renner met een overschot aan rode bloedlichaampjes na een hoogtestage slecht(er) presteert op zeeniveau terwijl een andere renner juist enorm goed presteert na een hoogtestage zoals je zou verwachten.
Je lijkt te denken dat dit de allereerste hoogtestage in de carrière van Robert Gesink was en dat de Raboploeg hem als een soort experiment gewoon maar eens een hoogtestage liet doen vlak voor de tour. Vervolgens praat je hardnekkig over iedereen heen die aangeeft dat een renner nooit binnen een paar dagen na een hoogtestage goed kan presteren (ik heb mijn eigen ervaring beschreven, am-classicfan heeft het je uitgelegd, evenals andere forumleden) om maar vol te kunnen houden dat het slechte presteren op het NK op meer duidt dan de naweeën van die hoogtestage. En dan koppel je het slecht presteren van Gesink in de bergen ook nog eens aan vormverlies en doet net alsof de ploeg dat ook aan die hoogtestage wijdt. Nee, het is heel eenvoudig en misschien dat je het nu eens wil inzien:

1 Gesink gaat op hoogtestage in voorbereiding op de tour. Daarin in ingecalculeerd dat hij direct na die stage moeite zal hebben met koersen op zeeniveau en dat hij derhalve op het NK niet goed zal presteren.

2 Gesink presteert, geheel in lijn met de naweeën van zijn hoogtestage niet goed op het NK

3 Gesink gaat een week later van start in de Tour. In de planning van zijn begeleiders wordt het effect van de hoogtestage ongeveer halverwege de eerste tourweek merkbaar, precies op tijd om optimaal de Pyreneeën in te gaan.

4 Gesink valt in de eerste tourweek een aantal keren hard. Bij deze valpartijen blesseert hij zijn rug en een knie. Deze blessures spelen hem vanaf dat moment parten. Een dag na zwaarste val is de pijn zo hevig dat hij aan opgeven denkt maar hij verbijt deze pijn in de hoop dat hij herstelt. Dit herstel komt er maar is (nog) niet dusdanig dat hij weer vol bergop kan rijden. Dit merkt hij zodra er enigszins geklommen moet worden en in de eerste serieuze bergrit wordt dit helemaal duidelijk: hij verliest 17 minuten en is kansloos in het algemeen klassement. Is het dan nog zinvol om de volgende dagen weer op hangen en wurgen te forceren? Nee, zijn ambities als klassementsrenner zijn om zeep en hij fietst alle verdere Pyreneeënritten als een veredelde training, komt op tijd binnen maar ontziet zijn rug en knie door deze niet onnodig te belasten en hoopt zo voldoende te herstellen om in de Alpen voor een dagsucces te gaan.

Maar jij lijkt in een soort kokervisie maar één waarheid te zien: de voorbereiding van Gesink op deze Tour is amateuristisch aangepakt, volkomen mislukt en de hoogtestage en zijn val worden door Gesink en zijn ploegleiding gebruikt om de kijker voor te liegen en de waarheid te verbergen. En om je gelijk erdoor te drammen gooi je het nu op jouw levenservaring en probeert je gelijk te onderbouwen door de uitleg van de Raboploeg over de hoogtestage en de blessures gelijk te stellen aan de TVM-leugens over EPO-gebruik en Pinocchio. Hoeveel gekker wil je het nog maken? Je uitleg over je levenservaring is van het niveau: "mensen liegen vaak dus deze mensen liegen ook". Te triest voor woorden. Hoe zou jij het vinden als we hier dezelfde houding aannamen tegenover jou als jij doet tegenover wielrenners? Wat dacht je van bejaarden zijn vaak dement dus deze bejaarde zal ze ook niet helemaal op een rijtje hebben? Makkelijk hè?
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 18 jul 2011 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 18 jul 2011 15:37

Herinner je die kwestie nog van die andere NL ploeg (TVM) die geheel ziek werd door bedorven rotzooi die zij inspoten en toen de kip van het restaurant de schuld gaven ?
Dat was niet TVM maar PDM

Gesloten