Pagina 1 van 7

Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 22 sep 2015 19:00
door Dante
Hallo wielkenners. :)
Onlangs heb ik, na een paar jaar fietsen op een Sensa Trentino de stap gezet om een carbon fiets aan te schaffen. Het is een Felt AR3 modeljaar 2015 geworden.
De fiets werd geleverd met Shimano RS-31 wielen, dus het enige wat nog mist om de fiets echt compleet te maken is een set snelle wielen. Ik woon en fiets in het mooie en platte Drenthe en ik ben niet van plan om er ooit mee de bergen in te gaan, dus ga ik voor carbon clincher Aero wielen. Na wat rondkijken is mijn oog gevallen op de Strike SLG van Reynolds en de F6R FCC met DT240 naven. Over de Reynolds lees ik dat het remmen zeer goed gaat voor carbon velgen. Daartegenover beschikken de FFWD's over DT240 naven waar ik ook positieve verhalen over lees.
Wat zouden jullie adviseren? Reynolds of FFWD?
Om het allemaal nog ingewikkelder te maken is ook de combinatie Reynolds Strike/Assault nog een optie. Dat scheelt een beetje in gewicht en mogelijk ook bij zijwind. Is twee verschillende wielen voor en achter aan te bevelen?

En dan nog een vraagje voor de Reynolds bezitters. Zijn de graphics op de velg stickers en zoja laten deze snel los of vervagen ze na nat te zijn geworden? De stickers op de velgen van mijn Sensa werden er na een aantal wasbeurten namelijk niet mooier op. De inkt veegde er bijkans gewoon vanaf.

Re: Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 22 sep 2015 22:41
door kuiper
Reynolds heeft voor zijn Carbon velgen eigen mallen.
Fast Forward maakt gebruik van open mallen.

- Stickers
Bij Reynolds zitten de stickers boven de blanke lak, dit zijn stickers uit 1 stuk (blijven wel naar mijn mening mooi, een nieuw setje stickers kost 20 - 30 euro) Bij Fast Forward zitten ze onder de blanke lak.

- Type
De Assault kan je met de F4 en de Strike met de F6
Daarnaast de overweging of je al voor een bredere velg wilt gaan.
De Reynolds velgen zijn al breder, bij FFWD weet ik niet (ze schrijven er niet over, dus mijn vermoeden zegt van niet)

- Naven
Bij de Aero versies gebruikt Reynolds van de DT240s naaf.
Bij de Strike, Assault, Attack deze word geproduceerd door KT Naaf (die zijn in de afgelopen 8 jaar kwalitatief flink vooruit te gaan en vind ik op dit moment erg goed!).

- Service
Bij service achteraf zijn beide merken in Nederland gevestigd.
Het service center voor Europa van Reynolds zit in Maastricht, FFWD zit zelf in Zwolle.

Verschil zit hem in een stukje beleving qua. merk, beide merken hebben een goede reputatie. De prijs is nagenoeg hetzelfde. Streep goed voor jezelf af wat je wel en niet wilt.

Re: Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 23 sep 2015 07:00
door scottpch
Ik heb de Reynolds Strike SLG, een strakke/stijve wielset.
De decals zijn geen stickers, maar erop gelaserd?? Ik weet niet hoe dit proces heet, ze blijven echter mooi en kunnen er noooooit meer af.
Deze velgen hebben een breed velgbed en kunnen tubeless worden bereden.
Dus geen stickers zoals bv het vorige setje Assault van Reynolds (met het smallere velgbed), die je er zo af kon halen.
Ik heb ook zo'n set Assault al een paar jaar en die maken gebruik van dezelfde KT naven.
Nog geen problemen gehad met die naven, lopen mooi en hebben ook nog geen service gehad.
Voor de naven hoef je het dus niet te laten.
De looks van Reynolds hebben mijn voorkeur tov de Fast Forward, maar dat is persoonlijk.

Re: Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 23 sep 2015 07:06
door havana
Heb zelf de oude Assaults gehad. Daar trok je de stickers zo af. De naven vond ik prima enige minpunt vond ik dat de body van de achternaaf zeer snel invreet.

Re: Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 23 sep 2015 07:29
door 53x11
Bij de nieuwe Reynolds zijn de logo's gelaserd idd. Dat is vrij permanent! Omdat de naven van de standaard set weinig bijzonder zijn, heb ik de velgen om een setje naven naar eigen keuze laten spaken.
Reynolds is specialist in velgen bouwen. Ze leveren ook aan derden, oa aan dtswiss meen ik. De remeigenschappen van reynolds schijnen de top te zijn, ze hebben een breed velgbed, en kwa aerodynamica doet reynolds zijn r&d zelf, dus waarschijnlijk ook top of the bill. Ik zou het wel weten...

Re: Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 23 sep 2015 08:02
door loos
Je kunt ook een setje Reynolds laten spaken bij Wheel-tec. Dan heb je naven naar keuze. Als ik mij niet vergis levert wheel-tec ook Reynolds velgen onder eigen label (zonder decals).

Re: Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 23 sep 2015 08:42
door havana
Om het allemaal nog ingewikkelder te maken is ook de combinatie Reynolds Strike/Assault nog een optie. Dat scheelt een beetje in gewicht en mogelijk ook bij zijwind. Is twee verschillende wielen voor en achter aan te bevelen?
Ik woon zelf in Groningen en bij ons waait het een stukje harder dan bij jullie. Zelfs in Groningen kom ik prima weg met 50 mm hoge wielen. Een combi Strike/Assault lijkt me niet echt aan te raden, en bovendien vind ik zo'n combi optisch erg lelijk (subjectief).

Ik heb geen ervaring met FFWD maar ik zou ze blind kopen. De decals spreken me erg aan en volgens mij is de service ook goed. Ze zijn wel wat overpriced want feitelijk zijn het gewoon Azië-hoepels die je bij Farsports voor 500-600 euro koopt.

Overigens levert handgespaakt.nl volgens mij ook losse Reynolds velgen, ingespaakt met naven naar keuze. Is ook een prima wielbouwer en prijstechnisch iets voordeliger dan Wheeltec.

Re: Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 23 sep 2015 09:28
door Dante
Bedankt voor alle reacties!
Beide wielsets zitten aan de bovenkant van m'n budget en ik ben ervan uit gegaan dat een set laten bouwen nogal wat meer kost. Vandaar dat ik die optie niet had genoemd.
Ik weeg 86 kg. FFWD beweert dat hun wielen dat makkelijk kunnen hebben. Voor de Reynolds is niets te lezen over maximaal berijders gewicht al lijkt t het sterk als 86 kg een probleem is. Of zie ik dat verkeerd?
Goed om te horen dat de graphics op de Reynolds wielen niet snel los zullen laten.
Het oog wil ook wat en de graphics op de Reynolds spreken me iets meer aan dan de FFWD's al moet ik toegeven dat ik de Reynolds nog nooit "in the flesh" heb gezien. Weet iemand toevallig een setje te hangen bij een FM in het noorden des lands? De locale FM hier heeft een FFWD F6R hangen en de graphics onder de lak laten het wiel er zeer strak uitzien.
Dat gezegd hebbende, ik heb me voorgenomen me niet te laten leiden door wat het mooist is. Ik wil het beste wiel voor m'n budget, niet het mooiste.

Re: Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 23 sep 2015 09:40
door havana
86 KG is geen enkel probleem voor Reynolds.

Re: Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 23 sep 2015 09:44
door 53x11
Als ik google op prijzen voor de FFWD set die je noemt (met DTSwiss naven dus), kom ik prijzen tegen rond de 1600E. Lijkt me sterk dat je voor dat bedrag niet een setje Reynolds kunt laten spaken rond een mooie White Industries of Industry Nine naven bijvoorbeeld.
(ter vergelijking: voor een setje assaults rond Tune naven - die zijn een stuk duurder dan WI of I9! - was ik minder geld kwijt)

Re: Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 23 sep 2015 10:48
door havana
Zoals ik al zei is FFWD nogal overpriced ;)

Re: Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?

Geplaatst: 23 sep 2015 14:27
door wasbeer2006
FFWD zou zeker niet mijn keuze zijn. Absoluut voor Reynolds al dan niet handgespaakt.
Ik vind FFWD ook overpriced

(en als je een campa groep hebt zou ik momenteel Bora,s insteken, maar dat dan weer totaal off topic)