Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Trainerroad ervaringen

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 11 nov 2015 12:51

hoedinie schreef:Misschien een hele domme vraag maar stuurt trainerroad je trainer ook aan? Dus wordt de weerstand aangepast?
http://support.trainerroad.com/hc/en-us ... -Explained



What are the modes?

Electronic trainers can be used in three different modes. The terminology for each mode differs between manufacturers, but the functionality of each mode is the same.

Resistance Control (ERG) Mode - This is the most commonly used mode as TrainerRoad can automatically control the trainer's resistance in accordance with the workout's profile. There's no need to shift in this mode as the resistance will change automatically.

Fluid Trainer Mode - This mode mimics the functionality of a fluid trainer. Fluid trainers have non-linear, exponential power-to-speed ratios (power curves) that are simulated in this mode. This mode often includes a variable resistance setting that can be electronically adjusted.

Magnetic Trainer Mode - This mode mimics the functionality of magnetic trainer with a linear power curve. This mode includes a variable resistance setting that can be electronically adjusted.

Gebruikersavatar
hoedinie
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 sep 2014 21:04

Gebruikersavatar hoedinie 11 nov 2015 13:17

dank! Blijkt maar weer dat je toch best veel onderzoek moet doen voor je de juiste combinatie fiets / trainer / coach bij elkaar hebt.

Fred1987
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:37

Fred1987 29 dec 2015 23:42

scubadiver schreef:Is er misschien nog een trainerroad gebruiker die mij aan een code voor een trial periode kan helpen?
Gisteren heb ik mijn trainer ontvangen (Elite Turbo Muin Smart B+), nu nog even wachten op de ANT+ ontvanger en dan kan ik van het weekend los... Zou dan graag trainerroad ook eens proberen.

Ben je ondertussen al begonnen met TR op je Elite turbo muin? Ik heb namelijk ook een Elite turbo muin smart b+ sinds kort en ben ook geinteresseerd in trainerroad.

Mocht hier trouwens iemand nog een maand TR kunnen wegschenken, laat maar weten :D

Fred1987
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:37

Fred1987 08 jan 2016 09:55

Gisteren gestart met Trainerroad.

Ik heb gekozen om te starten met de Sweet Spot Base Training Volume 1.

De 8 minute FTP test was wel meteen de moeite :D.

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 14 jan 2016 16:21

Fred1987 schreef:knip knip...

Ben je ondertussen al begonnen met TR op je Elite turbo muin? Ik heb namelijk ook een Elite turbo muin smart b+ sinds kort en ben ook geinteresseerd in trainerroad.

Mocht hier trouwens iemand nog een maand TR kunnen wegschenken, laat maar weten :D
Een beetje mosterd na de maaltijd maar ik was i.d.d. al met trainerroad begonnen. Heb de beta versie voor Windows gebruikt en daar nog wat bugs voor aangemeld. Overigens zeer goede ervaring met het support personeel van Trainerroad die snel reageerden en oplossingen inbouwden.

Maar trainerroad is toch niet helemaal mijn ding. Ik ben overgestapt op het gebruik van Big Ring Indoor Video Cycling (https://ibooij.github.io/big-ring/) en heb wat Real Live Video's her en der gedownload. Bevalt mij prima. Is natuurlijk niet vergelijkbaar omdat het geen gericht trainingsprogramma is. Maar het houdt mij even lekker bezig en ik zie prachtige beelden voorbijkomen. Het is maar net wat je doelstelling is.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 19 jan 2016 09:28

Heeft iemand toevallig nog een invite voor een maand gratis TR liggen en die met mij wil delen? :)
De reden dat ik niet gelijk een betaalabonnement wil aanschaffen is omdat ik eerst wil kijken of het een beetje werkt met virtual power op mijn enigszins gedateerde tacx.
De setup wordt dan tacx (zelf bedienen) icm Garmin speed/cadanssensor, HF band en ANT+ USB dongel.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 19 jan 2016 09:57

heb ik voor je.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 19 jan 2016 09:58

stuur even een pb met je naam en emailadres.

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 19 jan 2016 11:23

rielplayer schreef:heb ik voor je.
Nice! Je hebt PB :)

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 19 jan 2016 11:54

herwerdenrijder schreef:
rielplayer schreef:heb ik voor je.
Nice! Je hebt PB :)
Invite is verzonden volgens trainerroad!

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 19 jan 2016 12:02

rielplayer schreef:
Invite is verzonden volgens trainerroad!
Ontvangen, thanks!!
Nu nog m'n ANT+ USB dongel binnen en dan gaannn :)

Gebruikersavatar
wpigge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 aug 2008 16:31
Locatie: Wierden

Gebruikersavatar wpigge 21 jan 2016 16:57

Ben me ook aan het oriënteren, heb tot op heden altijd met een handmatige tacx (Satori) sufferfest trainingen afgewerkt. Inmiddels een vortex in bestelling. Lees goede ervaringen over de combi tussen TR en Sufferfest. Is dit eenvoudig te doen? Ik heb dus circa 8 video's?

Plaats reactie