Helpen jullie me van minpunt af:
- min: geeft niet aan dat die bestuurder van achter aan het appen is.
Garmin Varia bike radar ja of nee
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
Dat weet je zonder radar ook niet...
Maar daar zou de meerwaarde in zitten.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Als je alle gevaar uit wilt filteren, dan heb je een behoorlijke AI computer nodig met camera's alle kanten op.
Verder vind ik momenteel (nog) niet dat een radar voor mij dusdanig veel meerwaarde levert dat ik er een nodig heb.
Ik vind nog steeds dat ik flexibel genoeg ben om even achterom te kunnen kijken als ik iets inhaal. (Iets dat ook altijd nog noodzakelijk blijft met radar)
Wel zal er zeer waarschijnlijk een radar in de sinterklaas zak zitten voor mij. Gewoon omdat het kan en aangezien er steeds meer elektrische auto's rondrijden, welke ik met tegenwind echt niet aan hoor komen. De mogelijkheid om op de hoogte te zijn van een auto achter mij, zal mij minder schrik reacties geven als ik opeens ingehaald wordt.
Verder vind ik momenteel (nog) niet dat een radar voor mij dusdanig veel meerwaarde levert dat ik er een nodig heb.
Ik vind nog steeds dat ik flexibel genoeg ben om even achterom te kunnen kijken als ik iets inhaal. (Iets dat ook altijd nog noodzakelijk blijft met radar)
Wel zal er zeer waarschijnlijk een radar in de sinterklaas zak zitten voor mij. Gewoon omdat het kan en aangezien er steeds meer elektrische auto's rondrijden, welke ik met tegenwind echt niet aan hoor komen. De mogelijkheid om op de hoogte te zijn van een auto achter mij, zal mij minder schrik reacties geven als ik opeens ingehaald wordt.
Je gaat waarschijnlijk harder tot je weer op hetzelfde risico zit ?scottwilko schreef: ↑07 okt 2023 15:26 Als je alle gevaar uit wilt filteren, dan heb je een behoorlijke AI computer nodig met camera's alle kanten op.
Klopt, maar het is meer even snel om te zien of de radar klopt / waar het precies zit.scottwilko schreef: ↑07 okt 2023 15:26 Ik vind nog steeds dat ik flexibel genoeg ben om even achterom te kunnen kijken als ik iets inhaal. (Iets dat ook altijd nog noodzakelijk blijft met radar)
Je kunt hetzelfde stellen als boven, dat extra veiligheid omgezet wordt in snelheid (nog beter dus? ). Aan de andere kant kun je ook stellen: bij elke snelheid horen bijpassende maatregelen. Een racefiets zit meestal tussen een stadsfiets en brommer qua snelheid. Een brommer heeft boven een stadsfiets: integraal helm, knipperlichten, twee spiegels, lawaai. Een racefiets: helm. Brommer in stad 30 km/h, buiten stad 45 km/h (toch?). Racefiets makkelijk 30 km/h of harder, ook in stad. Normale stadfiets: 15 km/h. Racefiets zit dus best dicht bij een brommer qua snelheid, zeker de beteren. Iets om achteruit te kijken is dus niet zo gek als je het zo vergelijkt. Achteruit kijken is ook lastiger op een racefiets dan op een stadsfiets, vanwege voorover zitten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
Kun je in dat spiegeltje ook zien of iemand zit te appen?
En met een spiegeltje zie je alleen of er iets aankomt, als je in het spiegeltje kijkt. Met een radar krijg je ook een melding (geluid) als je niet kijkt...
En met een spiegeltje zie je alleen of er iets aankomt, als je in het spiegeltje kijkt. Met een radar krijg je ook een melding (geluid) als je niet kijkt...
Ik gebruik de combi radar-spiegeltje. Voor mij ideaal. De radar waarschuwt, in het spiegeltje zie ik zonder om te kijken wie-wat-waar.
Kan ik nog steeds niet zien of iemand zit te appen, maar wel of ie met ruimte om me heen gaat bijvoorbeeld.
Kan ik nog steeds niet zien of iemand zit te appen, maar wel of ie met ruimte om me heen gaat bijvoorbeeld.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vond de radar ook overdreven tot ik hem had.
Het is echt wel fijn. Ook op een rechte weg waar je niet wilt afslaan.
Bv auto tegenover en achter dan zie je dus ook of iemand vlak langs je rijd en in een noodsituatie weet je meteen of je kan uitwijken.
Als ik moet kiezen, radar of helm, dan zet ik mijn helm af.....
Het is echt wel fijn. Ook op een rechte weg waar je niet wilt afslaan.
Bv auto tegenover en achter dan zie je dus ook of iemand vlak langs je rijd en in een noodsituatie weet je meteen of je kan uitwijken.
Als ik moet kiezen, radar of helm, dan zet ik mijn helm af.....
De radar kan niet voorkomen dat jij een bochtje verkeerd inschat en op je hersenkommetje valt... Aanhouden dus!wasbeer2006 schreef: ↑07 okt 2023 20:52 Als ik moet kiezen, radar of helm, dan zet ik mijn helm af.....
Iets anders: ik had al geprobeerd via een soort app op mijn garmin watch het licht uit te zetten en enkel te laten flikkeren als hij een auto ziet. Maar was me toen niet gelukt.
Hoe moet je dat juist doen? (icm een wahoo bolt op de fiets) Ik kom er niet meer wijs uit met de uitleg op het web