Alles over vakanties op én met de fiets

Camping omgeving mt Ventoux

bundes
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 09 mei 2006 14:22

bundes 23 jun 2015 19:39

Kan iemand een goede/ mooie camping aanbevelen in omgeving mt Ventoux?

Ga met vriendin, geen kinderen. Liefst met zwembad en watertje in de buurt.

Er is zoveel keuze vandaar mijn vraag.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 23 jun 2015 21:11

Wat versta je onder 'omgeving Mont Ventoux'? M.a.w. binnen welke straal van 'de berg'?

Camping Municipal in Bédoin: ligt aan de voet van de klassieke klim. Ligt op loopafstand van het levendige dorpje, met op maandagochtend een grote markt (leuk voor vriendin ;)). In Bédoin is voldoende horeca, zowel restaurantjes als terrasjes en er zijn ook leuke winkeltjes te vinden. Het naast de camping gelegen gemeentebad is open van half juni tot eind augustus. Betaalbare camping.

Camping La Garenne ligt bijna midden in het dorpje Bédoin en heeft een eigen zwembad. Recensies van kampeerders variëren van positief tot minder positief (zie site www.camping-frankrijk.nl).

Camping Le Ventoux ligt midden in de wijngaarden, min of meer langs de weg Carpentras-Bédoin en op fietsafstand (<10 km) van Bédoin. De camping is in handen van Nederlanders (Brabanders om precies te zijn) en heeft naast een eigen zwembad ook een als uitstekend bekend staand campingrestaurant. Het 'wemelt' er van de Nederlanders (veel 'vaste gasten'). De staanplaatsen zijn niet al te groot. Er zijn een beperkt aantal staanplaatsen vanwaar je een fantastisch zicht op de Mont Ventoux en de Dentelles de Montmirail hebt. Erg goede recensies. Maar..., de camping ligt niet op loopafstand van Mazan of ander dorpje, dus even naar een terrasje of de bakker is er niet bij. Er is wel een broodservice op de camping.

Dit zijn een paar suggesties voor campings in de directe omgeving van de Géant de Provence. Hopelijk kun je er iets mee ;).
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27578
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 jun 2015 21:41

Er zijn nu 2 topics, misschien kan een moderator deze samenvoegen?

Lijkt me handig als je iets meer vertelt over hoe je ideale camping eruit moet zien, dat maakt adviseren een stuk makkelijker.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2331
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 23 jun 2015 21:53

Er zijn zelfs 3 topics... ;)

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 23 jun 2015 21:55


Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8382
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jun 2015 22:49

Ik zou zeggen, het hele gebied is één grote camping. Hoe ver van de Ventoux wil je zitten? De opsomming van de kale berg is wel heel erg beperkt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37773
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jun 2015 05:03

Wij hebben twee goede ervaringen met la Garenne. Lokatie is fantastisch, heerlijk zwembad met mooi uitzicht en letterlijk 5 min looen naar het dorp.
Eigenaren zijn wat stug, maar heb je geen last van.
Less is bore

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 24 jun 2015 06:03

daniel1975 schreef: Eigenaren zijn wat stug, maar heb je geen last van.
daar hebben wel meer fransen last van toch ;-)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8382
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 jun 2015 08:45

@monsieurpinot Fransen zijn net Nederlanders, je hebt aardige en minder aardige. Maar om ze als volk stug te noemen gaat wel erg ver. Dat het wat lasting communiceren is, ja, wie is er gast in Frankrijk?
Het zou soms wel fijn zijn als ze wat beter Engels spraken.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 24 jun 2015 08:49

In zuid Frankrijk vind ik dat dan weer meevallen (zeker in vergelijking met andere Fransen..)
Camping les Verguettes in Villes sur Auzon is mij goed bevallen. Onderaan de Gorges de la Nesque, circa 10 km ten zuiden van Bedoin. Grote plaatsen, prima zwembad, goede uitvalbasis voor fietstochten (maar dat is vrijwel alles in de Provence)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37773
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jun 2015 14:16

Jans schreef: Het zou soms wel fijn zijn als ze wat beter Engels spraken.
Engels is idd een drama, net alsof ze dat gewoon echt niet krijgen op school.

En idd, er zijn ook hele fijne fransen. Ik heb ze alle 5 ontmoet :lol:
Maar gemiddeld genomen vind ik het een prachtig land (ten zuiden van Bordeaux-Lyon), maar verder weinig aangenaam. De mensen in bijv. de Dolomieten zijn veel aardiger, opener, gastvrijer.
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5982
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 24 jun 2015 17:09

daniel1975 schreef: Engels is idd een drama, net alsof ze dat gewoon echt niet krijgen op school.

Maar gemiddeld genomen vind ik het een prachtig land (ten zuiden van Bordeaux-Lyon), maar verder weinig aangenaam.
[offtopic]

Dan zou ik toch eens rond gaan kijken bij het Lac D' Annecy . Prachtige omgeving - mooi klimmen en niet zo dor als het zuiden. Of het weer er iets te maken mee heeft weet ik niet :lol:

Ook de mensen zijn hier wat meer de Engelse taal machtig lijkt het wel en niet zo stug - wellicht omdat veel Engelse mensen - Lees: de rijke Engelsen hier neerstrijken op de campings. De gemiddelde Engelsman op de camping heeft zijn min. 6 mtr. caravan hier in de stalling en komt met de skiboot achter de auto uit Engeland gereden.

[on-topic]
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie