Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hardlooptraining

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 15 aug 2015 22:40

Jans schreef:Ze kunnen jou ook alles wijsmaken. Je liep alleen op een band en ga met zulke dingen bezig?
Orthopedische zooltjes zijn prima als je die nodig hebt, Maar om er zo maar weer een zooltje bij te doen.
Trouwens, weinig Duits op die site. Wat ik zie is Engels.
Nou bij mij was het in het Duits hoor. Hoezo wijsmaken de schoenen die ik eerst kocht waren ook alleen voor op de loopband ik hield me toen nog helemaal niet bezig met hardlopen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8382
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 aug 2015 22:43

Daarom was het ook helemaal niet nodig om dat soort zooltjes in je schoenen te hebben. Of er had een medische reden voor moeten zijn. En dan kun je beter aan de zooltjes van een podotherapeut.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 15 aug 2015 22:43

Ik heb toen van mijn Podotherapeut extra inlegzooltjes gekregen en die ga ik ook in mijn fietsschoenen gebruiken. Als ik ze niet gebruik krijg ik nog meer last van mijn voeten.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 15 aug 2015 22:44

SevenofNine schreef:Sweety, hou vast aan je doelen hoor meid! Ik blijf het moedig vinden hoe je je leefstijl hebt veranderd! En bedenk dat het contact IRL (in real life) met een deskundige trainer (fietser of hardloper) best nuttig is voor het bespreken van wat JIJ wil.
Bedankt voor je steun. Eindelijk iemand die me niet afkraakt.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8382
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 aug 2015 22:45

Nog een paar zooltjes op die andere?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8382
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 aug 2015 22:47

@Sweety Sorry hoe vaak is dat van een deskundige al gezegd? En nu doe je of dat het de eerste keer is. Laten we TumTumtum als voorbeeld noemen. Die heeft al heel vaak gezegd dat ze heel veel aan hulp van trainers heeft gehad en heeft je dat ook aangeraden.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 15 aug 2015 23:37

Onder de speciale inlegzooltjes heb ik die die in de schoenen zitten erin gelaten. Normaal doe je de zooltjes die er standaard inzitten eruit als je er andere in doet. Ik heb ze laten zitten omdat ik dan meer houvast heb in deze schoenen. Als ik dit niet doe zitten mijn voeten er te los in. Of ik moet twee paar sokken over mekaar aandoen dan gaat het ook.
Als ik nieuwe schoenen ga kopen neem ik deze zeker mee naar de winkel ben benieuwd wst ze zeggen.
Wat een trainer betreft ik heb me nog bij geen een hardloopvereniging ingeschreven omdat ik nu 8 weken niks mag doen op het gebied van hardlopen. Of het dan nog zin heeft om eind oktober begin november te starten bij een hardloopvereniging weet ik nog niet.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 15 aug 2015 23:48

@Jans wat mij bij jou opvalt is dat jij denkt de wijsheid in pacht te hebben. Ik heb toen alleen gevraagd of iemand ervaring heeft met dit soort loopschoenen. Ik heb niet gezegd dat ik ze ga kopen.

Dat TumTumTum veel geluk heeft met haar trainers vind ik fijn ik heb er nog geen gevonden. Maar er word aan gewerkt.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8382
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 aug 2015 08:43

Sweety2008 schreef:Dat TumTumTum veel geluk heeft met haar trainers vind ik fijn ik heb er nog geen gevonden. Maar er word aan gewerkt.
Ik denk helemaal niet dat TumTumTum veel geluk heeft gehad, ze heeft vooral heel lang doorgezocht totdat ze wat gevonden heeft wat bij haar past. En plukt daar nu de vruchten van.

Ik ga ervan uit dat wanneer je vraagt of iemand ergens ervaring mee heeft je die vraag stelt omdat je er zelf ook wellicht in geïnteresseerd bent. Anders kun je het hele forum vol zetten met vragen zonder dat je iets met het antwoord ga doen.

Gebruikersavatar
SevenofNine
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 jul 2015 11:32

Gebruikersavatar SevenofNine 16 aug 2015 09:19

Tjonge, is dat een voorwaarde om mee te mogen praten op een forum? Nogal rigide, of niet?

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 16 aug 2015 11:49

Als ik de Lotto win kijk ik voor een personeltrainer. Maar dit kan dus nog lang duren. En in de omgeving van Venlo zijn ook maar twee hardloopvetenigingen Orion en Scopias in Blerick is helemaal niks.
Veel word 's morgens getraind en daar werk ik 's avonds rennen ze dan rondjes op de atletiekbaan binnen of buiten. Vind in de natuur lopen mooier als saaie rondjes draaien op een baan. Is ook heel veel sprinttraining erbij. Was ik vroeger al heel slecht in in korte afstanden sprinten kwam altijd als laatste over de finish.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 16 aug 2015 18:29

Sweety2008 schreef: Dat TumTumTum veel geluk heeft met haar trainers vind ik fijn ik heb er nog geen gevonden. Maar er word aan gewerkt.
Ehm?
Onze fietsvereniging heeft geluk met een wereldvent van een trainer die zelf vroeger amateur wielrenner is geweest en die het leuk vindt om niet alleen jeugd en beloftes te trainen maar ook beginners, vrouwen en ouderen... En dat ook nog eens heel goed doet. Dat is idd geluk hebben. En als lid kost het niks extra's behalve de moeite om op woensdagavond naar het parcours te komen en je fiets mee te nemen.
Ik heb ook al een paar eikels onmoet hoor. Vaak zijn het niet eens echt eikels maar vooral erg jong en zeer onervaren. Goed kunnen fietsen omdat je zelf elite renner bent betekend niet dat je het ook goed uit kan leggen aan een ander, ook trainer zijn moet je leren. En die trainer van onze club heeft daar een heleboel cursussen voor gevolgd via de NTFU.

Met hardlopen heb ik gewoon geluk gehad dat de cursus een goede trainer had. Je kan ook een of andere harry treffen, zoals Zorro dat noemt.

Verder heb ik stiekum ook veel aan wat hier op dit forum door verschillende mensen geschreven is, oa ervaringen van leeftijdgenoten en ook van Alan. Die heeft me ook wel eens in een pm wat advies gegeven, oa over voeding.

Het is niet zo heel moeilijk om advies te vinden, het is wel moeilijk om advies te vinden dat bij jouw situatie (leeftijd/talent/budget/trainingsmogelijkheden) past.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie