Pagina 1 van 2

DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 03 jun 2015 22:44
door gene
Fietsmaat en ik hebben een Rose racefiets met DT Swiss RR 1500 wielen. Reeds na een 500 km begonnen spaken te knappen. Is binnen de garantieperiode hersteld door Rose.
Probleem blijft zich stellen en ik denk er over om wiel te laten herspaken, ik heb er slechts een 4000 km mee gefietst. Het zijn aerospaken en een 28 gaats achternaaf. Zou ik andere, eventueel sterkere spaken kiezen?

DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 03 jun 2015 22:53
door loos
Dat zou ik lekker eens met je wielbouwer bespreken. Is natuurlijk ook afhankelijk van je budget en gewicht. Maar hij zal er zeker een strak setje van kunnen maken.

Re: DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 04 jun 2015 09:24
door nijkie
Bij jullie allebei dezelfde problemen?
Rose zou ik het probleem laten oplossen en normaliter met 28 spaaks achter kan je makkelijk tot 100 kg-110 kg gaan indien goed gespaakt.

Re: DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 04 jun 2015 11:16
door gene
Gewicht zal oorzaak niet zijn. Ik weeg 70 kg en fietsmaat zelfs nog minder.
Ik ga Rose eens mailen. Probleem is dat de wielen nu meer dan 3 jaar zijn, hoewel we beiden er erg weinig mee gefietst hebben omdat ze eerst steeds in herstelling waren en nadien we ze niet meer vertrouwden en met een ander setje reden.. Ze zien er echt nog nieuw uit.

Re: DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 04 jun 2015 11:59
door nijkie
gene schreef:Gewicht zal oorzaak niet zijn. Ik weeg 70 kg en fietsmaat zelfs nog minder.
Ik ga Rose eens mailen. Probleem is dat de wielen nu meer dan 3 jaar zijn, hoewel we beiden er erg weinig mee gefietst hebben omdat ze eerst steeds in herstelling waren en nadien we ze niet meer vertrouwden en met een ander setje reden.. Ze zien er echt nog nieuw uit.
Het was handiger geweest eerder actie te ondernemen in de garantie periode bijvoorbeeld.

Re: DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 04 jun 2015 12:27
door gene
Tijdens de garantieperiode zijn de wielen meermaals naar Rose gestuurd voor herstelling. Ging er telkens van uit dat probleem opgelost was (Rose ook wschl).
Het gaat dus enkel om achterwiel. Voorwiel geen enkel probleem.

Re: DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 04 jun 2015 12:37
door nijkie
Net zolang garantie claimen tot het is opgelost wat Rose waarschijnlijk zelf ook wilt een deugdelijk product leveren.

Re: DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 04 jun 2015 12:44
door Nee_Nee
Als ze een paar keer gerepareerd hebben en dat levert geen blijvend succes op, dan mag je m.i. wel een keer vragen om vervanging. Die spaken breken niet voor niets. Daar is een oorzaak voor.

Re: DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 04 jun 2015 16:53
door remco1b
Zoals ik bekend ben met Rose en jouw verhaal lezende zal ik zeker eens met Rose mailen / bellen. Waarschijnlijk gaan ze het gewoon goed oplossen. Lees graag het resultaat.

Re: DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 04 jun 2015 18:34
door gene
Ik heb vanmiddag gemaild. Ik laat nog weten wat ze antwoorden.

Re: DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 04 jun 2015 20:55
door Le Grimpeur
Het zijn volgens mij helemaal geen slechte wielen. Zelf ben ik ook in 't bezit van zo'n set en daar heb ik weliswaar ook niet zo gek veel (2945 km), maar wel probleemloos mee gereden. En dat bij een gewicht van zo'n 68 kg. Ik heb er alleen in de Provence mee gefietst, waar lang niet alle wegen er als een 'biljartlaken' uitzien. En ook ben ik er een aantal malen de Ventoux mee op geweest en afgedaald. Bij mij hebben die wielen geen krimp gegeven. Ik hoop voor je dat Rose 't netjes oplost!

Re: DT Swiss RR 1500

Geplaatst: 06 jun 2015 09:11
door gene
Dit is het antwoord van Rose:

"Wat wij bij deze, eigenlijk conventioneel opgebouwde, wielen soms doen als goede oplossing, is omspaken met zeer goede DT Competition spaken in het zwart met Prolock Nippels en drie keer gekruist. Dan hebt u rust. Het ligt meer aan de amnier van kruisen en de relatief licht gebouwde platte spaken, dan aan de rest van de wielenset."

Vermoed dus dat de kosten voor mij zijn, hoewel men toegeeft dat het geen deugdelijke wielen zijn.