Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Interessant apple patent

arnos
Forum-lid

arnos 06 aug 2010 13:20

Ik kwam dit tegen: http://www.macrumors.com/2010/08/05/app ... -computer/
Interessante ontwikkeling, ik stel me een synthese tussen een Iphone, Garmin edge 705 en Nike + Ipod voor, dat lijkt me wel wat. Ik gebruik nu ruim een jaar een Garmin edge 705, ik ben tevreden over de mogelijkheden, maar qua gebruikersvriendelijkheid is het een drama. Ook online integratiemogelijkheden zijn een interessante toevoeging, hoewel offline gebruik wel mogelijk moet zijn, gezien de hoge datakosten in het buitenland.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 aug 2010 13:28

Fijn dan kunnen we eindelijk twitteren tijdens het fietsen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dvangennip
Forum-lid
Contact

dvangennip 06 aug 2010 14:54

Ik zie eerlijk gezegd niets nieuws in de zin dat het niet al bestaat of een voor de hand liggende samensmelting is van bestaande zaken. Ik weet niet heel veel van US octrooirechten, maar in principe is dit patent niets waard omdat het niet voldoet aan de simpele voorwaarden die ik hierboven noem. Het zal anderen niet beletten dergelijke producten en diensten op de markt te brengen, dus dat is op zich positief.

Maar zolang een iDing / om het even welke smartphone niet tegen regen, zweet en een stootje kan blijft het behelpen voor sportief gebruik.

Toevoeging: misschien valt dit patent wel in de categorie 'eerbetoon aan bestaande applicaties' (bron: Gizmodo)

mooncrawler
Forum-lid

mooncrawler 10 aug 2010 16:48

Ik kwam en ook tegen
http://www.pcworld.com/article/202940/h ... cycle.html en het daadwerkelijke patent(aanvraag) hier

uiteraard bestaan alle functies al in andere apparaatjes, maar voor zover ik begrijp gaan ze zich toeleggen op een super soepele samenwerking tussen fiets, apparaat, software, hardware en alles en alles ;)

ben benieuwd

Plaats reactie