Vandaag geklust aan de fiets
Ja lijkt maar zo.
Het zijn de originele voor deze fiets, van Acros. Zag dat Airvelobearings in de UK ze ook in RVS van Enduro heeft maar na invoer rechten en btw kan ik net zo goed een keer vaker deze plaatsen als het weer eens zover is.
Het zijn de originele voor deze fiets, van Acros. Zag dat Airvelobearings in de UK ze ook in RVS van Enduro heeft maar na invoer rechten en btw kan ik net zo goed een keer vaker deze plaatsen als het weer eens zover is.
Toch maar een tool kopen....ik heb deze erg fijn in het gebruik.
Blauwe loctite> Bedoel je 243? Dat is een schroefdraad borging, niet ideaal voor cilindrische passingen.
Loctite 638 of 641 werkt daar een stuk beter.
Dogma F
Na 4 jaar “all-weather” gravellen op de Fairlight Secan, de afgelopen week “groot onderhoud” gepleegd.
Bottom bracket vernieuwd, balhoofd lagers ge-serviced , remblokken vervangen, voorbladen van de crankset vernieuwd (46-30), derailleurwieltjes vernieuwd, nieuwe ketting en cassette (ivm “plannen” voorlopig een 11-40 SLX cassette met wolftooth roadlink aan de derailleur)
En als kers op de taart een nieuwe wielset (carbon van Van Speyk wheels) met nieuwe tubeless banden.
Donderdag heb ik een avonddienst, en dan kan ik in de ochtend mooi een testrit doen!
Twijfel nog over de remmen. Zijn in 4 jaar nog nooit “gebleed”. Maar ze voelen nog prima hard aan. Wel doen, niet doen…. Ik weet het nog niet.
Bottom bracket vernieuwd, balhoofd lagers ge-serviced , remblokken vervangen, voorbladen van de crankset vernieuwd (46-30), derailleurwieltjes vernieuwd, nieuwe ketting en cassette (ivm “plannen” voorlopig een 11-40 SLX cassette met wolftooth roadlink aan de derailleur)
En als kers op de taart een nieuwe wielset (carbon van Van Speyk wheels) met nieuwe tubeless banden.
Donderdag heb ik een avonddienst, en dan kan ik in de ochtend mooi een testrit doen!
Twijfel nog over de remmen. Zijn in 4 jaar nog nooit “gebleed”. Maar ze voelen nog prima hard aan. Wel doen, niet doen…. Ik weet het nog niet.
Na 4 jaar zou ik het toch maar eens doen. En niet alleen bleeden (ontluchten) maar ook alle vloeistof vervangen. Aangezien je zo lang rijdt zonder problemen, rij je met minerale olie (DOT had allang problemen gegeven). Dat is ietsje minder gedoe met knoeien.
Dogma F
Ik heb mijn CAAD12 gestript. De Ultegra parts zijn verkocht. Ik had de CAAD12 net twee weken terug nog uit elkaar gehad om de Di2 kabels op de juiste manier te monteren... Maar goed, soms komt er iets op je pad en dan is het snel schakelen.
Ride bikes, not tanks!
Je hebt wel een punt. Dit klusje binnenkort ook maar eens “aanvatten”!