Nee dat ook weer niet gewoon uit de hand allemaal.
Ik heb het getest. Jullie gedachte was ook de mijne.
Maar het werkt echt je ziet echt heel goed de verschillen.
Verbaasde mij eerlijk gezegd ook.
Maar daarna ging ik erover nadenken en het zou helemaal niet uitmaken als het iets scheef is, want de as zit vast aan de koker.
Vandaag geklust aan de fiets
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Vandaag merkte ik dat tussen de mtb banden die ik had hangen er een set aan de binnenkant beschimmeld was.
Zou ik deze terug gebruiken of wegwerpen?
Mijn gezond verstand zegt blijven gebruiken want de schimmel is enkel optisch.... (zwarte vlekken op het canvas)
Wat is jullie opinie?
Zou ik deze terug gebruiken of wegwerpen?
Mijn gezond verstand zegt blijven gebruiken want de schimmel is enkel optisch.... (zwarte vlekken op het canvas)
Wat is jullie opinie?
Eindelijk begonnen met revisie aandrijving. Nieuwe kettingwielen zitten al op de fiets, cassette nieuw. Morgen ketting op maat maken.
Derailleur wieltjes heb ik helaas geen nieuwe op voorraad. Lagers schoon gemaakt en opnieuw in het vet gezet, wieltjes zelf nog prima. Dat in tegenstelling tot de andere tandwielen, sommige zijn bijna werpsterren.....
Opzettelijk lang mee gereden, moest toch alles vernieuwen, kunt er weinig mee slopen als toch alles eraf gaat en nieuw gemonteerd wordt.
Over drie weken ben ik in Engeland en dan moet alles in orde zijn.
Derailleur wieltjes heb ik helaas geen nieuwe op voorraad. Lagers schoon gemaakt en opnieuw in het vet gezet, wieltjes zelf nog prima. Dat in tegenstelling tot de andere tandwielen, sommige zijn bijna werpsterren.....
Opzettelijk lang mee gereden, moest toch alles vernieuwen, kunt er weinig mee slopen als toch alles eraf gaat en nieuw gemonteerd wordt.
Over drie weken ben ik in Engeland en dan moet alles in orde zijn.
Dogma F
Vandaag schijven en blokjes gewisseld op de 765 Optimum. Geen idee waarom en hoe maar ze schreeuwden het ineens uit. Schijven en blokjes schoonmaken....geen verandering. Schijven en blokjes opschuren. Geen verandering.
Dan maar nieuwe schijven en nieuwe blokjes. Nu wel rust in de tent.
De oude schijven gingen al een tijd mee. Geen punt om te vervangen gelukkig.
Wel gek dat zowel voor als achter zoveel lawaai maakte....
Dan maar nieuwe schijven en nieuwe blokjes. Nu wel rust in de tent.
De oude schijven gingen al een tijd mee. Geen punt om te vervangen gelukkig.
Wel gek dat zowel voor als achter zoveel lawaai maakte....
Ride bikes, not tanks!
Ik ga zo even de derailleur wieltjes ( C Bear ) even een service geven. 1 wieltje draait niet goed meer en korrelig - de andere draait nog wel maar ook geen topper meer. Wieltjes zijn slechts een kleine 700km gebruikt, en na contact krijg ik nog ( als het goed is ) een nieuw lagertje toegestuurd als service van Bart van C Bear. Voor die tijd dus nog even een service want komende week nog wel ritje gepland op de gravelbike.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Versnellingskabel achter, buiten en binnen vervangen. Schakelen was wat vaag, opschakelen meestal goed, afschakelen traag en soms ratelen. Afstellen hielp niet. Meestal is dat vuil of versleten liner. Beide kabels nieuw en schakelt weer als een zonnetje.
Wel de cheapo vervanging gedaan, stuurlint afgewikkeld tot de shifter en weer opnieuw gewikkeld. Niet ideaal maar ik had geen zin om beide kanten te moeten doen.
Wel de cheapo vervanging gedaan, stuurlint afgewikkeld tot de shifter en weer opnieuw gewikkeld. Niet ideaal maar ik had geen zin om beide kanten te moeten doen.
Dogma F
-
- Forum-lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 17 sep 2021 09:19
- Locatie: groningen
Vorige week een Stevens Xenon Di2 opgehaald
Eerst grondig schoongemaakt en in de wax. en daarna
Andere wielset Campagnolo Zonda en remblokken geplaatst
Nieuwe cassette en ketting erop (waren mee geven)
Wu111 module geplaatst die niet wou werken zat er een verkeerde accu in andere accu gekocht en geplaatst en alles geupdate
Nieuwe carbon zadelpen (Ali)) en Selle Italia SLR superflow .
Grote kettingblad was niet goed meer vervangen vooreen Sram v4 50t .
versnellingen opnieuw afgesteld en daarna de fiets op maat gezet.
Hidemybell sl en Asssaver win wing en mudder geplaatst.
En een nieuwe batterij geplaatst in de Rotor 3d+ dit was een leuke verassing .
Toen ik de fiets haalde wist meneer mij te vertellen dat er een powermeter opzat dit was hij vergeten om in de advertentie te zetten
Op de Giant nieuwe Ultegra crank gemonteerd kan de oude mooi richting die fietsenmaker voor controle
Eerst grondig schoongemaakt en in de wax. en daarna
Andere wielset Campagnolo Zonda en remblokken geplaatst
Nieuwe cassette en ketting erop (waren mee geven)
Wu111 module geplaatst die niet wou werken zat er een verkeerde accu in andere accu gekocht en geplaatst en alles geupdate
Nieuwe carbon zadelpen (Ali)) en Selle Italia SLR superflow .
Grote kettingblad was niet goed meer vervangen vooreen Sram v4 50t .
versnellingen opnieuw afgesteld en daarna de fiets op maat gezet.
Hidemybell sl en Asssaver win wing en mudder geplaatst.
En een nieuwe batterij geplaatst in de Rotor 3d+ dit was een leuke verassing .
Toen ik de fiets haalde wist meneer mij te vertellen dat er een powermeter opzat dit was hij vergeten om in de advertentie te zetten
Op de Giant nieuwe Ultegra crank gemonteerd kan de oude mooi richting die fietsenmaker voor controle
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt.
Balhoofdlagers vervangen.
Ondanks nodige voorzorgen en aandacht toch gaan roesten. Zaten ruim in het vet (halfjaarlijks schoonmaken en weer flink vet) en ik haalde ook altijd een doekje door de spleet tussen vork/stuurpen en frame om het daar water weg te halen. Ging meer dan 3 jaar goed, vorig jaar november blonken de lagers nog als nieuw. Maar vorige week begion het stuur wat 'korrelig' aan te voelen.
Dit is wel de eerste winter (december-feb) dat ik doorfiets (ook veel vaker poetsen dan in de zomer) en wellicht dat er toch wat vocht bleef zitten in de ruimte tussen vork/stuurpen en frame en dat dit net wat te veel was in combinatie met een koude garage waar het momenteel niet echt droogt. Na het poetsen nu de fiets maar eens een dag en nacht in een warmere ruimte neerzetten zodat het laatste restje vocht wat sneller opdroogt.
Ondanks nodige voorzorgen en aandacht toch gaan roesten. Zaten ruim in het vet (halfjaarlijks schoonmaken en weer flink vet) en ik haalde ook altijd een doekje door de spleet tussen vork/stuurpen en frame om het daar water weg te halen. Ging meer dan 3 jaar goed, vorig jaar november blonken de lagers nog als nieuw. Maar vorige week begion het stuur wat 'korrelig' aan te voelen.
Dit is wel de eerste winter (december-feb) dat ik doorfiets (ook veel vaker poetsen dan in de zomer) en wellicht dat er toch wat vocht bleef zitten in de ruimte tussen vork/stuurpen en frame en dat dit net wat te veel was in combinatie met een koude garage waar het momenteel niet echt droogt. Na het poetsen nu de fiets maar eens een dag en nacht in een warmere ruimte neerzetten zodat het laatste restje vocht wat sneller opdroogt.