Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig

Avado
Forum-lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 22 jul 2013 15:33
Locatie: Bommelerwaard

Avado 29 jan 2015 15:10

Het is wel dat LDD en Park de Hoge Veluwe in ieder geval op 1vignet gaat. Dit vignet kun je online ook kopen bij Mantel.
M.vr.gr. André

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37778
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jan 2015 16:59

Park HV mag je niet biken. Jij bedoelt de Posbank ;)


On topic: ik heb geen moeite met 7,50 maar wel met het meten met twee maten. Krijgen alle loslopende honden ook een bon? Mag ik een een voetganger van het atb pad afjagen? Waarom mag een voetganger door heel Limburg vrij lopen en zijn de mooie stukken verboden voor atbers?
Sinds wanneer geeft een atb meer overlast voor de natuur dan een wandelaar met hond? Al helemaal als ie los loopt en kan 'opjagen'? De atber heeft de naam (en qua sommige punten terecht) maar de voetganger (vooral met hond) wordt veeeeeel te licht beoordeeld.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5584
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 jan 2015 17:24

daniel1975 schreef:Park HV mag je niet biken. Jij bedoelt de Posbank ;)


On topic: ik heb geen moeite met 7,50 maar wel met het meten met twee maten. Krijgen alle loslopende honden ook een bon? Mag ik een een voetganger van het atb pad afjagen? Waarom mag een voetganger door heel Limburg vrij lopen en zijn de mooie stukken verboden voor atbers?
Sinds wanneer geeft een atb meer overlast voor de natuur dan een wandelaar met hond? Al helemaal als ie los loopt en kan 'opjagen'? De atber heeft de naam (en qua sommige punten terecht) maar de voetganger (vooral met hond) wordt veeeeeel te licht beoordeeld.

Met de inkomsten wordt het onderhoud en de aanleg van fietsroutes betaald

Het geld komt ten goede van de atber, het is geen straftax zoals jij het bekijk.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 29 jan 2015 17:59

Ja, en met gemeenschapsgeld wordt al 100 jaar de ruiterpaden en wandelpaden aangelegd en onderhouden....
Verder blijft het natuurlijk vreemd dat hele stukken natuur wel voor wandelaar en ruiter openstaan en niet voor fietser, zonder goed doordachte redenen.
Nu is het een beetje dat "als jullie gebruik willen maken van de natuur, dan alleen daar en dan betaald".
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 jan 2015 18:03

Ruiters moeten ook betalen.

Wandelen wordt gezien als basisvoorziening en is dus op de meeste plekken gratis (in bv de Waterleidingduinen bij Vogelenzang en NP de Hoge Veluwe niet)

In het echte leven betalen voetgangers ook geen voetpadbelasting en fietsers geen fietspadbelasting op gebruik te mogen maken van de openbare weg, terwijl automobilisten wel wegenbelasting betalen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Avado
Forum-lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 22 jul 2013 15:33
Locatie: Bommelerwaard

Avado 29 jan 2015 18:24

@daniel1975, klopt. De Posbank i.d. Je hebt helemaal gelijk ;)
M.vr.gr. André

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37778
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jan 2015 18:28

Misschien was ik niet helemaal duidelijk; ik heb geen moeite met het feit om 7,50 te betalen voor onderhoud. Dubbel of tripel ook niet. Echter, waar ik zoveel moeite mee heb is dat de atb altijd schuldig is aan verstoring etc terwijl en legio medegebruikers van het bos zijn die dat minimaal vergelijkbaar doen. En die klassejustitie irriteert mij. Krijgt een wandelaar ook een bon als ie op een toegewezen atb track loopt......?
Less is bore

Der Schlucht
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 nov 2014 22:35

Der Schlucht 29 jan 2015 18:32

Prima initiatief.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 29 jan 2015 18:32

daniel1975 schreef:Misschien was ik niet helemaal duidelijk; ik heb geen moeite met het feit om 7,50 te betalen voor onderhoud. Dubbel of tripel ook niet. Echter, waar ik zoveel moeite mee heb is dat de atb altijd schuldig is aan verstoring etc terwijl en legio medegebruikers van het bos zijn die dat minimaal vergelijkbaar doen. En die klassejustitie irriteert mij. Krijgt een wandelaar ook een bon als ie op een toegewezen atb track loopt......?
In de links staat duidelijk dat MTB-ers meer schade toebrengen dus die worden dan ook harder aangepakt dan wanneer een voetganger een overtreding begaat. Persoonlijk vind ik dat niet meer dan logisch. En het is echt niet zo zwart wit dat een ATB-er altijd een bon krijgt en een wandelaar niet. Alleen wordt er soms specifiek om ATB overtreders gecontroleerd omdat zij dus die extra schade kunnen toebrengen aan plekken waar dat niet nodig is.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37778
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jan 2015 18:39

En in broedseizoen de loslopende honden? Er is meer schade dan alleen de zichtbare bandensporen.
Denk dat we het hier niet snel over eens zijn ;)
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5584
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 29 jan 2015 18:53

Gezever over een bedrag van 7,50 per jaar!!

Als je op een ATB pad rijdt is daar nu eenmaal onderhoud aan, zo'n route is ook nog eens bewegwijzerd en vraagt ook onderhoud. Ik vind het een koopje!

Wel hier je ATB fiets trots tonen die al gauw meer dan 1000 euro kost en hier zeuren over 7,50 euro per jaar! Kom op zeg.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5751
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 29 jan 2015 19:36

JoostG schreef:Ja, en met gemeenschapsgeld wordt al 100 jaar de ruiterpaden en ......... aangelegd en onderhouden....
Alleen jammer dat ze er geen gebruik van maken en altijd het fietspad gebruiken. :mrgreen:

Maar on-topic; Ik ben het wel eens met Daniel, als ik in het bos wandel met mijn honden (aan de lijn) en dan zie hoeveel wandelaars hun honden los laten rennen en vliegen, heb ik ook altijd het idee dat slecht is voor de leefomgeving van echte bewoners van het bos.
Dat is dan geen 'zichtbare' schade die te herstellen is maar ook dat hoort niet.

Plaats reactie