Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 31 jan 2024 17:19

BertL schreef: 31 jan 2024 16:02Voor de UHR klopt dit niet. Voor alles wat we willen en wensen op en rond de routes is altijd voldoende budget beschikbaar, ook voor extra's als bijvoorbeeld een watertappunt. We prijzen ons gelukkig met een flinke groep vrijwilligers die zoveel als mogelijk in de watten gelegd kan worden.
OK, dan had ik dat niet goed begrepen uit de UHR-draadjes op deze en dat andere forum (whose name shall not be mentioned 8-)) . Maar ben blij dat het zo is :like:

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1441
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 29 mar 2024 12:36

Afbeelding

Afgelopen vrijdag is vanuit de stichting MTB Heuvelrug een flinke donatie voor de natuur gedaan vanuit de opgespaarde middelen uit het MTB vignet voor de UHR.
Het bedrag zal gebruikt worden om op de terreinen waar de mountainbikeroutes liggen de natuur en de biodiversiteit te versterken. Tot mijn verbazing is het persbericht niet overal overgenomen. Zelfs de lokale huis-aan-huisbladen hadden er geen ruimte voor.
De Gelderlander en de lokale krant De Kaap vormen de gelukkige uitzondering.

https://www.gelderlander.nl/utrechtse-h ... ~af940130/

https://www.nieuwsbladdekaap.nl/lokaal/ ... utrechtse-

Waarom is deze donatie gedaan? We willen een serieuze bijdrage leveren aan de natuur waar we zo graag komen. Hopelijk zien eigenaren die nog niet deelnemen aan het routenetwerk voordelen om mee te doen en mee te delen in de opbrengsten.
hun fietsen.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4523
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 29 mar 2024 14:05

Genereuze geste, jammer dat t niet opgepikt wordt

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37705
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2024 14:52

Ik had hem al wel ergens gezien. Gelderlander denk ik.

Moet wel zeggen dat het enigzins dubbel voelt. Hoeveel dragen de wandelaars, hondenbezitters, ruiters, hardlopers, etc bij aan de natuur?
De geste is prachtig, maar geeft bij mij toch een beetje een wansmaak dat "wij bikers" dit bij elkaar hebben gebracht en dat dit geld niet puur in routes en vergoeding voor de crews is gestoken.
Less is bore

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 29 mar 2024 18:11

Heel mooi bedrag en ook hard nodig gezien de staat van de Nederlandse natuur. Niet lullen maar poetsen, heel goed Bert!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 mar 2024 21:35

Misschien is het mijn gezonde argwaan.. Maar ik dacht aan 1 april wat dichtbij komt.
Meer dan een miljoen, klinkt wel als heel veel geld. Terwijl de vignetten het goedkoopst zijn van heel Nederland. En ik het beeld had dat de routes toch vooral op vrijwilligers moet draaien met wat onkosten die door de vignetten gedekt worden. Hoe kan je dan meer dan een miljoen sparen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 mar 2024 21:46

1 april of niet, ik vind het top.

Dat het niet wordt opgepikt vind ik niet zo gek, een persberichtje versturen zo werkt het niet. Mocht je meer willen weten, PB....

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 mar 2024 16:41

daniel1975 schreef: 29 mar 2024 14:52Moet wel zeggen dat het enigzins dubbel voelt. Hoeveel dragen de wandelaars, hondenbezitters, ruiters, hardlopers, etc bij aan de natuur?
Aan dat dubbele gevoel kan ik niets doen. Maar je kan je enorm verveelt wel vermaken bij de buren https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... start=1275
Ik ben soort van trots dat vanuit de MTB wereld zo'n positief signaal is afgegeven. Ik maak vooral niet druk over en dat is goed voor de gemoedsrust :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8368
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 mar 2024 16:53

Even dat het mooi is dat er zoveel geld overgemaakt kan worden, maar zo positief is het niet wat ik op de gelinkte site vindt. Het lijkt het fietsforum wel. Duizenden euro uitgeven aan spullen en dan zeuren over de prijs van een vignet.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 mar 2024 17:34

@Jans: Dat topic is te triest voor woorden naar mijn mening :dislike: . Ook wekenlang jammeren over privacy ivm digitaal vignet terwijl men zelf van alles op bijvoorbeeld FB plaatst zonder problemen.
Ik ben blij met het vignet van de Heuvelrug ondanks dat ik zelf gestopt met MTB'en. Ik voel me nog steeds verbonden met het MTB'en, maar niet met sommige klagers (schaam ik me bijna voor). Met dit gezegd zal ik vast pek en veren over me heen krijgen als sommigen dit lezen :lol:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37705
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mar 2024 19:00

Dat topic kende ik al, not my cup of tea.
Vignet en al het werk er achter is fantastisch, ik zal de laatste zijn om daar iets negatiefs over te zeggen. Digi-vignet werkt heerlijk, stond binnen paar dagen na bekendmaking al op mijn foon.

Mijn dubbele gevoel zit puur in het feit dat “wij” vaak de zwarte piet krijgen, voetgangers vaak bevoordeeld worden maar de mtb-sector nu wel dit top initiatief neemt.
Hoe mooi zou het zijn als de andere gebruikers ook iets bij zouden dragen. Laat dit dan een goed voorbeeld zijn!

Ps: 20k om de parkeerplaats Bergweg even bij te werken? ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 mar 2024 19:28

daniel1975 schreef: 30 mar 2024 19:00Ps: 20k om de parkeerplaats Bergweg even bij te werken? ;-)
Gewoon op de fiets er naar toe ipv de auto "op het parcours" willen parkeren. :D
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie