Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Keuzedilemma! Bulls of Haibike..

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 aug 2010 13:06

Mijn doel was niet perse afvallen. Ik wou gewoon terug beginnen fietsen en vermoedde wel dat er op die manier een paar kilo's zouden afgaan. Ik wil in ieder geval niets aan mijn eetgewoontes veranderen. Wel was na zo'n 7 kilo mijn gewichtsafname gaan stagneren. Dan ben ik begonnen met wat meer intervaltraining te doen en blijkbaar heeft dat effect want ondertussen gaat het gewicht terug naar beneden.

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 14 aug 2010 15:04

Je moet juist je verbranding hoog houden en dat betekent eten. Meerdere malen per dag kleine porties. Meest belangrijke is dat je zorgt voor ongeraffineerde producten. Die houden je verbranding hoog. Geraffineerde producten (hoge glycemische index) zorgen ervoor dat je verbranding instort.
Afbeelding

ryan
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:06

ryan 15 aug 2010 00:33

Ik heb heel veel evaring met afvallen, en ik moet zeggen, het beste voor mij was een combinatie van krachttraining, intervaal training en diet.

Zes keer per week sporten, drie keer kracht (gehele lichgaam) en drie keer een halfuurtje intervaal (tot je limiet!). Je moet veel eiwit en weinig koolhydrate eten. Ik heb dagelijks twee porties (60-80g) koolhydrate gegeten, en een totaal van rond 1600kcal/dag gegeten. Met een dag per week normaal eten (om 'starvation mode' te negeren).

Voordeel van kracht training is dat je bouwd snel spiermassa... en spiermassa verbrand calorieen. Voordeel van intervaal training is de enorme groot na verbranding.

Ik ben zelfs van 110kg (20-8-2009) naar 85kg (23-12-2009) gegaan, en zit nu op 86kg (na 1 maand niet sporten/fietsen door enorme hoog werkdruk een en kleine chirurgie). Het werkt dus bizondereffectief.

EDIT:

Gah, forum heeft mijn post gegeten. Schrijven in jullie taal is te moelijk voor mij om 22:50, dus wordt dit maar een linkje:

http://stronglifts.com/fat-loss-101-how ... oss-diets/

Info over afvallen in combinatie met krachttraining en juiste dieet.

cdale
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jan 2007 00:33

cdale 15 aug 2010 01:09

@ rubenio en Swoosh

Helemaal mee eens!

Maar 'de afzien-methode' werkt wel. ;)

Wat Ryan hierboven aangeeft, is heel effectief.
Maar zes keer per week sporten (ik zelf vijf keer) is voor veel mensen dan weer niet haalbaar.

BTW ik hoef zelf geen gram af te vallen.

Plaats reactie