Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets december

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 11 dec 2014 22:00

spook schreef:
jandb schreef:Ik lees de fiets regelmatig maar kom nooit echt een test tegen van Pinarello terwijl diverse andere merken veelvuldig aan bod komen. Bijvoorbeeld in de recente test van Italiaanse fietsen had Pinarello en wellicht ook andere merken best aan bod kunnen komen.
Wat is dit nou weer een huilie-huilie post. Pina komt heel regelmatig voor. De grote merken worden m.i. heel regelmatig verdeeld over alle edities door het jaar heen.
Voor mij geen huilie huilie, ik vroeg het me gewoon af, ik lees de fiets nog geen jaren en de bladen die ik gelezen heb ben ik ze niet tegen gekomen. Aangezien ik een poos op zoek was naar een nieuwe racefiets en ik interesse had in Pinarello hoopte ik daar iets over te lezen.
Inmiddels heb ik hier op het forum een en ander kunnen vinden.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 11 dec 2014 22:08

Herman_N schreef:
jandb schreef:Ik lees de fiets regelmatig maar kom nooit echt een test tegen van Pinarello terwijl diverse andere merken veelvuldig aan bod komen. Bijvoorbeeld in de recente test van Italiaanse fietsen had Pinarello en wellicht ook andere merken best aan bod kunnen komen.
Hahahaha, Pinarello is toch voor mannen met dikke buiken die geen fut meer hebben om hard te trainen? Mensen die daarom maar een dure fiets kopen als statussymbool. De volgende stap is de e-bike ;)
Haha wat fijn toch dat er zoveel respect voor elkaar is. Iedereen zijn smaak van fiets toch?
Ik heb gekozen voor een Pinarello Marvel omdat ik die mooi vind en wat een ander daar van vind zal mij een worst wezen. Kan je wel vertellen dat ik er prima op rondfiets zonder dikke buik :roll:
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 dec 2014 07:53

@janb: ze zitten je te jennen. Niet op reageren. Dat een Colnago C60 voor mannen van 50 is en een Pinarello voor mannen van leeftijd met een dikke buik is natuurlijk onzin. Eigenlijk zeggen ze; ik zou ook best geld willen hebben voor een mooie Dogma of C60. Genoemde fietsen rijden namelijk voortreffelijk. ;-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5590
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 12 dec 2014 11:47

boswielrenner schreef:Dat een Colnago C60 voor mannen van 50 is natuurlijk onzin
Toch zit hier wel voor een gedeelte waarheid in, voor de meeste is zo'n fiets in de periode dat je een gezin heb met opgroeiende kinderen, hypotheek e.d. onbetaalbaar. Meestal zit je in die periode ook nog niet aan je maximale salaris en is een fiets in deze prijsklasse een onbereikbaar iets.

Zelf ben ik nu 52 jaar en kan mij nu inderdaad zo'n fiets veroorloven, iets wat 20 jaar geleden onmogelijk was.

Dat van die dikke buiken is natuurlijk larie! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 dec 2014 12:01

Het is waar dat de C60 of een Pina Dogma dure fietsen zijn, maar dat is bijvoorbeeld een S-works of een Cervelo R5 ook. Bij deze fietsen wordt zo'n opmerking niet gemaakt,
Wellicht heb ik een negatieve connotatie bij de opmerking dat een C60 voor mannen vanaf 50 jaar is. Er klinkt voor mij afgunst in door. Alsof je op je 30ste niet op een C60 zou kunnen rijden. Ze kunnen namelijk ook schrijven: "jammer dat de C60 zo duur is". Voor de duidelijkheid; ik ben 43 en niet 50.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5590
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 12 dec 2014 12:11

boswielrenner schreef:Het is waar dat de C60 of een Pina Dogma dure fietsen zijn, maar dat is bijvoorbeeld een S-works of een Cervelo R5 ook. Bij deze fietsen wordt zo'n opmerking niet gemaakt,
Wellicht heb ik een negatieve connotatie bij de opmerking dat een C60 voor mannen vanaf 50 jaar is. Er klinkt voor mij afgunst in door. Alsof je op je 30ste niet op een C60 zou kunnen rijden. Ze kunnen namelijk ook schrijven: "jammer dat de C60 zo duur is". Voor de duidelijkheid; ik ben 43 en niet 50.
Er staat gefortuneerde 50-plussers, misschien was het inderdaad beter geweest gewoon te vermelden gefortuneerde fietsers. ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2202
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 12 dec 2014 12:30

Los van dat ik dit soort opmerkingen niet in een blad thuis vind horen, denk ik dat voor Colnago dat van die 50 plusser wel op enige waarheid berust, omdat de grote successen op Colnago nu net behaald werden toen de huidige vijftiger begon met fietsen en dat toen de droomfiets was die te duur was dus nu het geld er is........
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38019
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 dec 2014 15:58

boswielrenner schreef:Het is waar dat de C60 of een Pina Dogma dure fietsen zijn, maar dat is bijvoorbeeld een S-works of een Cervelo R5 ook. Bij deze fietsen wordt zo'n opmerking niet gemaakt,
Wellicht heb ik een negatieve connotatie bij de opmerking dat een C60 voor mannen vanaf 50 jaar is. Er klinkt voor mij afgunst in door. Alsof je op je 30ste niet op een C60 zou kunnen rijden. Ze kunnen namelijk ook schrijven: "jammer dat de C60 zo duur is". Voor de duidelijkheid; ik ben 43 en niet 50.
+1
Bij een dure Pina roepen ze maar wat. Wat ik nog mis is dat het een slappe dweil is... :roll:
Nee lekker op je dure Sworks gaan rijden en indirect Astana steunen. Stuk beter :mrgreen: ;)
Less is bore

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 12 dec 2014 17:16

Euh, had jij geen specialized mtb gekocht? of heb je dat wijselijk geannuleerd?

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 dec 2014 17:27

Wie ik of Daniel? Hoezo wijselijk geannuleerd?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38019
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 dec 2014 17:38

zaaf schreef:Euh, had jij geen specialized mtb gekocht? of heb je dat wijselijk geannuleerd?
-25%: precies het deel wat bestemd is voor sponsoring :D
Less is bore

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 13 dec 2014 12:08

Nicosch schreef:en over 4 jaar lukt het misschien met de e-racer ook niet meer.
Misschien toch ook eens kijken naar de e-scooter.

Nee sorry, dit is een hellend vlak.
Ik moet er ook niet aan denken maar kan je niet een heel klein beetje compassie hebben met de inmiddels iets minder fysiek bedeelde medemens (van 66!). Niet iedereen van 66 is nog even sterk en fit op die leeftijd, en nee, dat komt echt niet altijd alleen maar door een verwijtbare ongezonde levensstijl.
Ja misschien kan die meneer over 4 jaar ook op de e-racer niet meer mee, maar ondertussen heeft hij dan toch nog 4 jaren plezier met zijn fietsgroepje gehad of zie ik dat zo verkeerd?

Of een artikel over e-bikes in het blad Fiets past? Geen idee, misschien is de bejaarde e-racer wel een opkomende doelgroep en dus interessant voor het blad. Persoonlijk voel ik me als sporter door geen enkel sportblad ooit vertegenwoordigt. Ik ben immers geen boven modaal verdiende succesvolle blanke man met een goede baan in iets vaags ITerigs, een automobiel en drie exotische vakanties per jaar. Dus wat mij betreft mag er best wel eens wat meer aandacht naar wat andere groepen van de sportende/fietsende/hardlopende mens bezield c.q. nodig heeft.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie