Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Fietsapp

Kaynoah
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2014 08:12

Kaynoah 01 aug 2014 00:57

Hallo, ik ben in het bezit van een iphone 5 en ben op zoek naar een navigatie app. Ik wil graag van deur tot deur via de snelste race fiets route. Wat gebruiken jullie bijvoorbeeld voor apps hiervoor? Zeg maar tom tom voor op de racefiets?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 01 aug 2014 01:16

Een Garmin Edge 800...

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 01 aug 2014 07:26

Google maps, kiezen voor fiets navigatie en hopen dat ie niet denkt dat je een auto bent omdat je harder dan 25 rijdt...(dat probleem heeft mijn vrouw regelmatig als ze via Google navigeert).

(Kennen de bekende navigatie apps nog steeds geen fiets modus?)

Gebruikersavatar
snowkrash
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 06 aug 2013 11:57

Gebruikersavatar snowkrash 01 aug 2014 07:38

afrit13 schreef:Een Garmin Edge 800...
Dat is zoals je zelf al weet dus geen iPhone app.

Ik gebruik al drie jaar Cyclemeter van Abvio. Hij is zeker niet gratis, maar wel heel sterk. Ondersteunt ook allerlei sensoren.

--- edit ---
Hij plant zelf niet op basis van criteria, bedenk ik me. Cyclemeter meet en analyseert je performance meer dan dat het een planner is.

De routeplanner van de fietsersbond doet dat weer wel. Je kan ook gebruik maken van het fietsknooppuntennetwerk.
Ik importeer de routebestanden in Cyclemeter. Van deze routeplanner is ook een app te krijgen.

Meer apps: http://www.nederlandfietsland.nl/meer-over/fiets-apps incl. commentaren.

kenicky
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 sep 2012 12:24

kenicky 01 aug 2014 09:16

https://itunes.apple.com/nl/app/co-ride ... 95358?mt=8

Corider

Heb hem zelf gebruikt, en navigeert bij goede internetverbinding goed. Maar zodra het programma moet gaan herberekenen en er is op dat moment geen of weinig internetverbinding, wordt het problematisch. Ik ben daardoor overgestapt naar een Edge 800.
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 01 aug 2014 15:10

Gebruik hiervoor ook geen app maar een Bryton Rider60 (heeft zelfs gesproken navigatie). Waarom zou je een telefoon (lomp) op je stuur monteren in een daarvoor geschikte houder (nog lomper) en het risico lopen dat je telefoon stuk gaat omdat die nu eemaal niet gemaakt/bestemd is voor het lekker rammelen op het stuur, als er veel betere alternatieven zijn.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 22 jun 2015 08:49

kenicky schreef:https://itunes.apple.com/nl/app/co-ride ... 95358?mt=8

Corider

Heb hem zelf gebruikt, en navigeert bij goede internetverbinding goed. Maar zodra het programma moet gaan herberekenen en er is op dat moment geen of weinig internetverbinding, wordt het problematisch. Ik ben daardoor overgestapt naar een Edge 800.
Even een kick.

Wie weet of je met co roder ook halverwege de route kan starten.Dus eigenlijk een ander beginpunt.
Specialized Diverge Axs

mrjellow
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 okt 2010 23:15

mrjellow 03 jul 2015 23:55

alliance_0 schreef:Gebruik hiervoor ook geen app maar een Bryton Rider60 (heeft zelfs gesproken navigatie). Waarom zou je een telefoon (lomp) op je stuur monteren in een daarvoor geschikte houder (nog lomper) en het risico lopen dat je telefoon stuk gaat omdat die nu eemaal niet gemaakt/bestemd is voor het lekker rammelen op het stuur, als er veel betere alternatieven zijn.
Meeste houders hebben ook een touwtje om ervoor te zorgen dat je telefoon i.i.g. niet kapot valt.

Plaats reactie