Wel enige ervaring met krantenwijken. Fiets is niet relevant voor het werk
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Zo lang hij het maar doet en een stevige bagagedrager heeft en vrij zwaar is. (lichte fietsen kiepen achterover) Ik ging dus altijd voor oud staal. Liefst zonder versnellingen en met een terugtraprem. Zo kan er zo min mogelijk kapot.(nou ja uiteindelijk gaat bij mij alles kapot )
Een krantenfiets moet zeker ook niet te mooi zijn. Je moet dat ding namelijk toch overal neerzetten en je zet hem tussendoor toch nooit op slot. Mijn stadsfietsen hebben me nooit meer dan 50/60 euro gekost, hebben me zeer zelden in de steek gelaten. Tegenwoordig worden er geen goede stadsfietsen meer gemaakt. Veel te delicaat spul, licht aluminium op de bagagedrager. Slechte kwaliteit afmontage, vooral op de goedkope modellen. Mijn beste stadsfiets was een batavus uit 1955
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
. Maar die werd gejat.
Handvatten vernieuwen: Zou ik zelf doen, klusje van niks. Of je fietsenmaker dezelfde heeft is maar afwachten, kan je niet voorspellen.
Versnelling afstellen is waarschijnlijk een nieuwe kabel en wat verder niet veel werk. De trapas is verreweg het meeste werk. Kan dus wel wat kosten. Vooral uurloon.
fiets moet bijgekleurd worden
Zou het achterwege laten, als het heel erg is beetje zelf met een lakstift de plekken bijwerken. De meeste fietsenmakers lakken toch echt geen fietsen. Is ook niet relevant voor een krantenfiets die verder niemand ziet.
en de banden weer goed opgepompt?
Dat kan je wel zelf, of wil je dat de fietsenmaker je uitlacht?