Fiets Mollema t.o.v. de andere toppers
Ik las vanmiddag in een bekend wielerblad dat Mollema en Ten Dam zeer enthousiast waren over de fiets waren, waar ze vorig jaar (2013) op fietsten. Ook de nieuwe fietsen van Froome en Rui Costa werden breed uitgemeten, en lijken tot de top in de markt te horen. Soms heb ik het idee dat de fietsen van Mollema en Co niet 100% kunnen concurreren met de fietsen van bijvoorbeeld Froome, Contador en Valverde. Is dit zo? Of scoren de andere fietsen meer publiciteit waardoor het lijkt of ze op beter materiaal fietsen?
Overigens las ik tijdens in de Giro dat de tijdritfiets van Kelderman nog niet helemaal was met wat ze voor ogen hadden.
Overigens las ik tijdens in de Giro dat de tijdritfiets van Kelderman nog niet helemaal was met wat ze voor ogen hadden.
-
- Forum-lid HC
Onzin!
Bij de tijdritfiets kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Voor de rest zijn het allemaal fietsen uit het topsegment, de benen maken het verschil, en niet de fiets op dit nivo!
Bij de tijdritfiets kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Voor de rest zijn het allemaal fietsen uit het topsegment, de benen maken het verschil, en niet de fiets op dit nivo!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik ga er vanuit dat je gelijk hebt colnagofreak. Dan schort er voor mijn gevoel iets aan de promotie bij de fietssponsor van Mollema. Zie weinig berichten in de pers. Doen ze bij de fietsenleverancier van Froome beter.
De UCI regels houden de verschillen op de standaard fietsen nihil. En voor de tijdritten wist Rabo/Belkin altijd Walzer* goed te vinden, dus ze zijn echt niet gek.
*De best TT frame bouwer. Alles wat we nu zien had hij al jaren geleden bedacht.
*De best TT frame bouwer. Alles wat we nu zien had hij al jaren geleden bedacht.
-
- Forum-lid HC
Er zit natuurlijk verschil tussen materiaal maar het is wel heel weinig. Als het materiaal al ergens het verschil maakt dan ligt het waarschijnlijk veel meer aan een onzorgvuldige mechacien dan aan het merk of type van frame en onderdelen. Betrouwbaar is voor deze mannen veel belangrijker.
Marianne Vos won haar eerste WK met Shimano 105, ze hadden geen budget voor Ultegra.
En er zijn toch ook nog regelmatig profs op het hoogste niveau waar wordt misgeschakeld of waar een ketting breekt, ook als ze met dura-ace of Record rijden en alle elektrische groepen heb ik ook al eens zien falen.
Edit: Boogerd wist echter onlangs op tv wel te vertellen dat hij in de beginperiode met inferieur materiaal moest rondrijden; hij had het over Suntour wat naar zijn mening slecht schakelde.
Ook de handmade full carbon wielen van VDB eind jaren 90 waren destijds reden tot behoorlijk wat jaloezie onder de renners.
Marianne Vos won haar eerste WK met Shimano 105, ze hadden geen budget voor Ultegra.
En er zijn toch ook nog regelmatig profs op het hoogste niveau waar wordt misgeschakeld of waar een ketting breekt, ook als ze met dura-ace of Record rijden en alle elektrische groepen heb ik ook al eens zien falen.
Edit: Boogerd wist echter onlangs op tv wel te vertellen dat hij in de beginperiode met inferieur materiaal moest rondrijden; hij had het over Suntour wat naar zijn mening slecht schakelde.
Ook de handmade full carbon wielen van VDB eind jaren 90 waren destijds reden tot behoorlijk wat jaloezie onder de renners.

De Wordperfect ploeg gebruikte Colnago's met Suntour Superbe Pro groep.ericpeters schreef:Edit: Boogerd wist echter onlangs op tv wel te vertellen dat hij in de beginperiode met inferieur materiaal moest rondrijden; hij had het over Suntour wat naar zijn mening slecht schakelde.
De ADA wielen van Cees Beers.ericpeters schreef:Ook de handmade full carbon wielen van VDB eind jaren 90 waren destijds reden tot behoorlijk wat jaloezie onder de renners.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- daniel1975
- Forum-lid HC
Pinarello en Sky doen er ook veel meer aan dan Bianchi en Belkin.spook schreef:Froome is ook een stukje bekender dan Mollema.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
klopt: http://www.npo.nl/holland-sport-special ... ON_1219334apexrider schreef:Die wielen en Cees Baars waren nog niet zo gek lang geleden te zien op TV, ik meen in de documentaire van Wilfried de Jong over LBL.
vanaf minuut 39:27
Dat waren Giants.dc schreef:De UCI regels houden de verschillen op de standaard fietsen nihil. En voor de tijdritten wist Rabo/Belkin altijd Walzer* goed te vinden, dus ze zijn echt niet gek..

Giant.

Walser.
O.a. met Bianchi sticker te zien geweest onder de kont van Ullrich in 2003, met Specialized sticker onder de kont van Schumacher en Kohl in 2008.
Over de fietsen van Baukema et al.: qua koersfiets zal er weinig verschil zitten tussen de merken, maar het zou idd wel kunnen dat de tijdritfietsen van Giant, Spesh, Trek en Cervelo iets voorlopen op de rest.
Laatst gewijzigd door scepticus op 05 jul 2014 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"