Alles over vakanties op én met de fiets

Waalse Pijl 2014

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 01 jun 2014 13:54

Gisteren een geweldige dag fietsen samen met de 'usual suspects' forumleden Havana, Csteenbe, Magoo, ArthurV, Roger68, en kopman van de dag Bastiaan. Na het bekijken van de nieuwe route op site was al snel besloten te kiezen voor de 'oude' route. Dus voor weer aan te sluiten bij de rest hebben we als groepje een heerlijk 'rustige' eerste 50 kilometer gereden. Het was - op wat fluitende vogeltjes en het gekwetter van Havana :-) in de vroege ochtend na- heerlijk stil op de Maquisard, Redoutte en Chambralles.

Na de eerste stop werd er wat minder rustig gereden. Groepjes werden zorgvuldig uitgekozen om bordjes leeg te eten. Zo werden we prachtig afgezet aan de voet van de Stockeu. Vanaf daar was het eigenlijk als vanouds, ieder voor zich en god voor ons allen. Op de Stockeu lekker 'rustig' naar boven gereden en samen met Havana en Bastian eventjes gewacht op de rest. Dan de Wannereval; hier had ik het toch wel even moeilijk. Normaal ligt dit klimmetje me goed maar nu allerminst. Bovenop bevoorrading en hup weer door naar 'de Coo'. Heerlijk ding dit. Bijna boven nog eens goed aangezet en nog een hoop volk opgeraapt welke altijd weer te hard beginnen op dit soort hellinkjes.

Na het trio steile puisten rest on alleen nog Levee en Rosier. Op de eerst genoemde ging ik vorig jaar nog echt volledig kapot. Nu kon ik nog mooi aanpikken bij een groepje wat er nog maar eens goed invloog om koers te zetten naar de laatste opdracht van vandaag... De Rossier Oost. Altijd een mooie klim en deze waren we relatief snel ook de baas om zo koers te zetten naar het welverdiende bier en de door Havana meegebracht quiche.

Kortom. 173km en 3150 hoogtemeters met 26 in het uur rijker. Een mooie dag gefietst dus met een super leuke groep mannen waarvan de helft ook acte de presance geeft in de Giordana over drie weken. Ik heb er nu al zin in.

+ bevoorradingen
+ omgeving ( al rij ik er wekelijks )
+ weertje
+ gezelschap

- ook bij deze tochten wordt het merkbaar drukker
- de officiele route kan mij niet echt bekoren je mist toch de Redoutte en Chambralle
- geen stukje chocolade meer bovenaan Thier de Coo zoals 'vroeger' :-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

KNJ
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 15 aug 2011 12:29

KNJ 01 jun 2014 17:24

Was idd prachtige rit

Heb dan toch maar geen lusje maquisard erbij gedaan maar het parcours van de 176 km gevolgd tot na de cote de lorce en daarna de lus naar de roche afgesneden en via cote de werbomont terug op parcours gekomen.

Uiteindelijk uitgekomen op 160 km en 2700 hm en net terug op tijd thuis om naar een trouwfeest te gaan ;-)

Alhoewel geen super gevoel op de hellingen, met 26,6 gemiddeld toch 2 km per uur sneller dan vorig jaar gereden en persoonlijke records op de meeste hellingen

Op naar tilff bast tilff volgende week!
Cannondale supersix hi-mod dura ace
Cannondale caad10 sram red

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 01 jun 2014 17:58

Leuk gereden op een fantastisch parcours. Ik kende de 'oude' route niet dus voor mij alleen +punten gisteren! :)

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 01 jun 2014 19:36

Wij gisteren laat in de avond terug gekomen vanuit Spa met samen met 2 clubgenoten. We waren voor de 176km gegaan. Aan de start zag je meteen al dat er een prima organisatie achter stak. De drukte was behoorlijk maar verder niet veel last van gehad tijdens de rit. Alles was prima geregeld en ook het weer was geweldig! Op de Stockeu en de Wanne iets rustiger aan gedaan, maar verder aardig door gereden. Aan de finish 175km 310 hms en 28.2 gem. Super mooie dag gehad en volgend jaar weer.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 01 jun 2014 20:45

Gisteren heerlijk de langste afstand gereden in schitterend fietsweer. Ik miste wel de Maquisard, Redoute, Forges en Roche aux Faucons zo 's morgens vroeg. Is toch een mooie traditie. Hopelijk volgend weer via de oude vertrouwde kant Spa uit.
Niet te gek gedaan, lekker in groepjes meegereden, zodat de benen optimaal gespaard bleven. In de afdaling bij Recht zat ik in een groepje van een man of 20 dat werd aangevoerd door een viertal mannen in CCCP-tenue die zo onbedaarlijk hard doorreden dat iedereen moeite had ze te volgen. Ik hing hier aan het elastiek, maar kon het bijbenen. Velen gaven er de brui aan. Wel lekker voor het gemiddelde ;)

De meeste hellingen liepen lekker. Roche a Frene, Stockeu en Wanneranval gingen erg goed. Thier de Coo rustig naar boven gepeddeld en geen gekke dingen gedaan. Veel 'wandelaars' hier trouwens. Haute Levee ging wat minder, maar de Rosier daarentegen weer prima. Kortom, zeldzaam lekker gereden (zo'n dag die je maar één of twee keer per jaar meemaakt).

Resultaat: 217 km, 3700 hm's, 27,2 gem.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27589
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 jun 2014 17:46

Leuk fotootje, helaas niet helemaal scherp!

Afbeelding

Plaats reactie