Ik heb nieuwe Shamals gekocht. Het geluid van het freewheel is... geen geluid! Dat vond ik al vreemd. Nu heeft een vriend van me Fulcrum Racing zeros gekocht. (In principe hetzelfde wiel, volgens mij) en zijn freewheel ratelt wel als hij niet trapt.
Op zich vind ik het wel fijn dat de wielen weinig herrie maken. De DT240s op mijn mtb vind ik luid. Maar geen geluid vond ik toch wel vreemd. Zeker nu in relatie tot de Fulcrums.
Is er iemand hiermee bekend?
Freewheel geluid Shamal
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zit zeer waaeschijnlijk meer vet in de body bij jou. Daarom is hij zo stil.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid HC
Als je ze gaat horen (overmatig) ben je toe aan een servicebeurt. Als de shamals van je maat al een poos op voorraad hebben gehangen (en jij een "vers" setje hebt) laat het verschil zich verklaren.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Als je wilt dat de body wat geluid maakt moet je de naaf even demonteren en wat vet van de palletjes weghalen. Zo leer je gelijk je naaf kennen!
Groeten,
Maatwielen
Groeten,
Maatwielen
Website: https://www.maatwielen.nl
-
- Forum-lid HC
Is geen overtollig vet. Jouw fulcrums zijn correct gesmeerd (een campa naa hoort redelijk stil te zijn). Na flink gebruik worden ze vanzelf luider (het vet dempt het geluid maar zorgt ook voor minimale slijtage). Bij teveel vet begint de body door te slippen en dat is hier overduidelijk niet het geval.