Over de wielersport en zijn beoefenaars.

team Garmin-Cerveló

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 25 aug 2010 22:56

even een update:

AMSTERDAM - De nieuwe wielerploeg Team Garmin-Cervélo begint langzaam vorm te krijgen. Ook de huidige Cervélo-rijders Roger Hammond, Heinrich Haussler, Andreas Klier, Brett Lancaster, Daniel Lloyd en Gabriel Rasch rijden volgend jaar voor de fusieclub.

© ANPDe zes voegen zich bij hun kopman Thor Hushovd, die zijn overstap al eerder bekendmaakte.

Vrijdag werd bekend dat de wielerploegen Team Garmin-Transitions en Cervélo Test Team samen verder gaan als Team Garmin-Cervélo.

De komende weken wordt verder gesleuteld aan de invulling van de ploeg. Wat de plannen zijn van de Nederlandse sprinter Theo Bos is nog niet bekend.


'Veelzijdig'

"Team Garmin-Cervélo's wordt sterk en veelzijdig. We hadden al een geweldig team, maar deze rijders brengen allemaal een brok ervaring mee", vindt teamdirecteur Jonathan Vaughters van Garmin. "

Ik ben trots op wat we gepresteerd hebben sinds 2008, maar ik ben ook benieuwd hoe we in 2010 voor de dag zullen komen

bron: http://www.nusport.nl/wielrennen/232429 ... -vorm.html
________________________________________________________________

Onderdak Cervélo-vrouwen bij Garmin
Uitgegeven: 29 augustus 2010 14:49
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2010 14:51

RIJSWIJK - De meeste wielrensters die uitkomen voor Cervélo worden overgeheveld naar een nieuwe ploeg die als Garmin-Cervélo door het leven zal gaan. Dat heeft een zegsman van het team bevestigd.

© ANPDonderdag kwam naar buiten dat fietsfabrikant Cervélo het voor gezien houdt als hoofdsponsor van zowel de mannen- als de vrouwenploeg.

Inmiddels bevestigde teambaas Jonathan Vaughters tegenover cyclingnews.com dat de al bestaande mannenploeg Garmin-Transitions volgend jaar overstapt op Cervélo-fietsen. Nog niet duidelijk is of er renners van Cervélo de mannenploeg van Vaughters versterken.


Alberda

Bij de vrouwen maken tien van de veertien rensters de overstap naar het nieuwe team. Op dit moment rijden vier Nederlandse rensters voor Cervélo. Van hen hebben Regina Bruins en Iris Slappendel al een contract aangeboden gekregen, sprintster Kirsten Wild heeft naar eigen zeggen nog geen aanbieding voor volgend jaar ontvangen.

Manager Joop Alberda komt de rensters de komende week in de Holland Ladies Tour bijpraten. Mirjam Melchers is momenteel zwanger en zal daarom volgend seizoen niet in actie komen.

De Cervélo-vrouwen wonnen dit jaar het wereldbekerklassement voor ploegen en staan aan kop in de ploegenranglijst van de internationale wielerbond UCI
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 25 aug 2010 22:59

Wordt Cervélo dan wellicht luxemburgs?

;)
FacebookS3RSSite

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 25 aug 2010 23:01

danny1407 schreef:Wordt Cervélo dan wellicht luxemburgs?

;)


hmm, zou zomaar kunnen.
daar is veder ook nog niks bekend over sponsoren etc
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 25 aug 2010 23:06

Hoi,

Eerst concreet zien en dan geloven. De 'Cobra' ging ook naar QuickStep....toch niet. Rumors gaan snel rond.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 25 aug 2010 23:12

Ik heb er ook een beetje moeite mee.
Wat moet Hushovd daar zoeken met Dean en Farrar, tenzij die vertrekken.
Hammond en vooral Klier zie ik eerlijk gezegd eerder stoppen dan overstappen.
Haussler blijft als ie slim is bij Klier in de buurt, dus in dat opzicht heb ik over zijn vertrek verder geen mening hoewel hij altijd een boner krijgt wanneer hij praat over zijn Cervélo.
FacebookS3RSSite

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 aug 2010 23:23

Volgens WW kan Cervelo het zich niet veroorloven om een team te onderhouden en gaan ze als ze er niets aan doen failliet. Vandaar ook de verkoop van patent geïntegreerde rem in de voorvork aan Trek.
What makes the boat go faster?

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 25 aug 2010 23:29

@livio: Wat is WW?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 aug 2010 23:31

ariejee schreef:@livio: Wat is WW?


Weight Weenies http://weightweenies.starbike.com/forum/index.php
What makes the boat go faster?

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 25 aug 2010 23:38

Livio Livius schreef:Volgens WW kan Cervelo het zich niet veroorloven om een team te onderhouden en gaan ze als ze er niets aan doen failliet.


Dat zou de zaak veranderen.
Hoewel ik me niet voor kan stellen dat Cervélo zichzelf ophangt wanneer het financieel niet rond komt bij het test team.

Ander gerucht waar misschien het "vertrek" van de topic titel mannen vandaan komt is dat het Cervélo testteam en Garmin Transitions gaan fuseren.
Of vice versa.
FacebookS3RSSite

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 25 aug 2010 23:41

danny1407 schreef: Ander gerucht waar misschien het "vertrek" van de topic titel mannen vandaan komt is dat het Cervélo testteam en Garmin Transitions gaan fuseren.
Of vice versa.


Ach fusie komt op hetzelfde neer namelijk gebrek aan geld. Anders zou je het niet doen. Want wat blijft er dan nog over van het Test Team concept? Dan is Cervelo weer een gewoon frame sponsor.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 aug 2010 23:46

Dan is de zeepbel nu dus bijna geknapt. In zo'n beetje alles wat ze deden lieten ze maar blijken hoeveel geld er wel niet te spenderen viel. Al die fancy filmpjes op de website, het hele California project, enz, enz. Het helpt voor Cervelo natuurlijk ook niet dat de Euro maar in waarde blijft dalen, ze krijgen zo een stuk minder voor hun frames. En de prijzen nog verder verhogen is denk ik niet meer echt een optie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 25 aug 2010 23:47

Sastre.:rolleye:
fietsen, da\'s mijn verzetje!

Plaats reactie