Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

B'Twin

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 08 feb 2015 13:40

Ik ben over het algemeen wel tevreden met de kwaliteit/prijs verhouding die Decathlon spul bied. Garantie is ook prima geregeld daar. (en sinds kort een vestiging een stad verder, dat is ook makkelijk)

Ondershirtjes, koplamp, handschoentjes, sokken. Prima spul allemaal voor een goede prijs.
Natuurlijk, mijn lange broek met bretels die ik sporadisch gebruik zit echt niet geweldig. Ik gebruik hem echter ook zelden. Zonde om dan meer dan 30 euro aan uit te geven vindt ik. En wat kan je nou helemaal verwachten van een lange fietsbroek met zeem en bretels voor 30 euro?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 feb 2015 19:19

Peter Sagan schreef:Onderkleding en kleine accesoires zijn ook prima daar. Kleding koop ik er liever niet omdat ik merken als Castelli etc gewoon veel mooier en beter vind.
Begrijpelijk, moest ik het geld hebben zou ik alles van Castelli kopen, nu heb ik er 1 zwart setje van, gekocht via tweedehands.be, en dat zit echt werelds. Onderkleding koop ik echter nooit in een fietswinkel, simpelweg omdat ik vind dat de prijzen van thermo kledij bij fietsmerken veels te duur zijn, ik heb volledige setjes onderkleding van Damart in België, een gewone kledingwinkel, die me nog geen 1/3de kosten van onderkleding bij fietsmerken, en die me uitstekend warm houden, zelfs bij temperaturen ver onder nul.[/quote]

En dan is Damart al een hele dure (oude mensen :lol: ) winkel.

Maar je hebt wel gelijk, de kwaliteit is super, ik heb al meer dan 15 jaar een Damareke en houd me nog steeds lekker warm in de winter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter Sagan
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 feb 2015 17:18

Gebruikersavatar Peter Sagan 08 feb 2015 19:48

En dan is Damart al een hele dure (oude mensen :lol: ) winkel.

Maar je hebt wel gelijk, de kwaliteit is super, ik heb al meer dan 15 jaar een Damareke en houd me nog steeds lekker warm in de winter.[/quote]

Haha dat wel ja, heb de winkel leren kennen via oma, die zei; manneke, als ge gaat koersen moete goe voorzien zijn op de koude, (plat vlaams hehe) en zo leerde ik de damart kennen haha :lol: maar de kwaliteit is inderdaad super en enigszins betaalbaar, zeker in vergelijking met fietsmerken die onderkledij aanbieden.
Why fight legends of the past, when you can create myths yourself?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 feb 2015 11:58

Mij "Moemoe" was ook zo :-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter Sagan
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 feb 2015 17:18

Gebruikersavatar Peter Sagan 11 feb 2015 19:14

TL@ schreef:Mij "Moemoe" was ook zo :-)
Haha geweldig :D
Why fight legends of the past, when you can create myths yourself?

Lector
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 aug 2014 08:45

Lector 09 apr 2015 09:50

Ja ik heb ze. Beste schoenen die ik ooit heb gehad. Stijf, zitten goed en gaan al een hele poos mee. Redelijk licht gewicht ook.

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 09 apr 2015 17:33

mrcl schreef:Iemand ervaring met de schoenen van B'Twin?

http://www.cyclingweekly.co.uk/reviews/ ... road-shoes
Ik ben ze ook gaan passen, had ze ook zien staan op hun site en dacht dat ziet er wel ok uit voor zijn prijs!
Maar heb ze wijselijk niet genomen na dat ik ze gepast had :roll:
Als je sidi of specialized schoenen gewoon bent dan zijn dit geen koersschoenen, sorry.
Je moet ze maar is passen en je zal zien dat de binnenkant van de schoen ook geen versteviging bied. Alles hangt er natuurlijk ook wel vanaf waarvoor ze moeten dienen ;)
Ga eerst is een goede sidi schoen ergens passen en pas dan deze schoenen van b twin maar eens, dan zal je zien en voelen wat ik bedoel.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 09 apr 2015 23:19

En een goede Sidi schoen is ook voor rond deze prijs beschikbaar? Ik vind het namelijk wel een strakke prijs en ben nog op zoek naar nieuwe schoenen.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 06 jul 2015 21:17

Decathlon heeft een verse budgetfiets. De Triban 520. De Britten zullen het wel weer geweldig vinden. Op road.cc kwam ik alvast een juichende review tegen. Op dat gekke eiland krijg je altijd bonuspunten als er spatbord-oogjes op een frame zitten en ik begin dat hoe langer hoe beter te begrijpen. Het ding weegt 10.7kg heeft een 9sp Sora-groep en kost 600 euro. Als je op zoek bent naar een woonwerkfiets (schroefgaten bagagedrager), of je bent een beginner dan lijkt mij hier niet veel mis mee. Voor mij is het niets maar er komen hier vaak mensen langs waar dit erg geschikt voor zou kunnen zijn.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 06 jul 2015 23:59

Net een paar dagen dropskoersjes in Frankrijk gereden. Er zijn toch wel heel veel Btwin's en Franssen kunnen ook fietsen

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 07 jul 2015 07:53

Ik heb - uit de media - de indruk dat er met B-twin kwalitatief niets mis is. Ze zijn wat zwaar, zuinigjes afgemonteerd maar hebben een voortreffelijke prijs/kwaliteitverhouding.

hugo147
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 apr 2013 10:51

hugo147 15 sep 2015 12:39

Ik heb me verleden zaterdag deze fiets gekocht bij Decathlon:

Afbeelding

en deze schoenen:

Afbeelding

en ze zondag gaan testen in een rit van 120 km. en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.

Plaats reactie