Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Kristof Goddaert omgekomen bij tragisch ongeval

Globeskater1983
Forum-lid

Gebruikersavatar Globeskater1983 18 feb 2014 21:02

Bij een tragisch ongeval in Antwerpen is de Belgische renner Kristof Goddaert omgekomen:

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... _overleden

Wielrenner Kristof Goddaert laat het leven bij ongeluk
Belga
Kristof Goddaert stierf tijdens een trainingstocht.

Kristof Goddaert is het slachtoffer van dit ongeluk.
DI 18/02/2014 - 19:10
Dramatisch nieuws uit het wielrennen. Profrenner Kristof Goddaert (27) is vandaag verongelukt. Hij viel met zijn fiets en een bus kon hem niet meer ontwijken. Hij overleed ter plaatse.
Reacties:
Reacties na overlijden Goddaert: "Aan de grond genageld"
Lees ook:
Sterke Boonen is voor tweede keer Belgisch kampioen
Goddaert wint derde massasprint en wordt leider
Kristof Goddaert was vanmiddag op een trainingstocht in Antwerpen. Aan het Straatsburgdok, vlakbij filmzaal Metropolis, viel Goddaert waar oude treinsporen de rijbaan kruisen.

Belga
Mogelijk bleef zijn wiel daarin steken. Goddaert viel net voor een bus van De Lijn kwam aangereden. Die kon Goddaert niet ontwijken. Hij overleed ter plaatse.

Goddaert boekte in zijn carrière een profzege. Hij won een rit in de Ronde van Wallonië van 2010.

Zijn opvallendste resultaat was de tweede plaats op het Belgisch kampioenschap van 2012 in Geel (kleine foto). Hij werd toen enkel door Tom Boonen geklopt. In 2009 werd hij derde op het BK en in Parijs-Brussel.

Goddaert reed voor onder meer Topsport Vlaanderen en AG2R en sinds vorig jaar was hij lid van IAM Cycling, de ploeg van onder anderen Sylvain Chavanel. Vorige week reed hij nog in de Ronde van Qatar

Kamergenoot van Nolf toen die overleed
Opmerkelijk, Kristof Goddaert was vier jaar geleden in Qatar de kamergenoot van Frederiek Nolf toen die in zijn slaap overleed. Dat had toen een "litteken nagelaten op zijn ziel".

agentcrabtree
Forum-lid

agentcrabtree 18 feb 2014 21:43

Wat een droevig nieuws. :( Mijn gedachten gaan uit naar de familie en vrienden van Kristof Goddaert.

x

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 18 feb 2014 22:39

Idd. Zeer triest nieuws.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Pelep
Forum-lid

Pelep 18 feb 2014 23:26

Het lijkt wel alsof er om de paar jaar een jonge Belgische profrenner moet bezwijken.

Mooie renner, doodzonde. Terug een familie en vrienden met heel veel verdriet.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 19 feb 2014 13:15

:( RIP
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 19 feb 2014 13:29

http://wielerflits.nl/nieuws/25600/kris ... -oman.html
En dan vind ik dit toch op één of andere manier dan toch toevallig.

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 20 feb 2014 10:06

Ik las in de column van Thijs Zonneveld dat Kristof al de vijfde renner is van zijn generatie Belgische renners die voortijdig het leven laat.
Thijs Zonneveld schreef:Gisterenavond hoorde ik het bericht dat Kristof Goddaert, een Belgische wielrenner, was overleden. Hij belandde onder een bus tijdens een training. Ik kan er niet bij met mijn hoofd. Hij behoorde tot een trainingsgroep, tot een generatie Belgische renners, die vervloekt lijkt. Dimitri de Fauw hing zichzelf op. Wouter Weylandt reed zichzelf dood tegen een muurtje tijdens een afdaling in de Giro. Kurt Hovelynck crashte en belandde in een coma. Frederiek Nolf overleed in zijn slaap - met Goddaert op het bed naast hem, als ik het me goed herinner.
http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcolumn ... jven.dhtml

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 22 feb 2014 15:35

agentcrabtree schreef: Idd,erg triest.Een jongen die gewaardeerd werd in het profmilieu.Voor de nabestaanden een lang en pijnlijk verwerkingsproces.
Het is bekend dat de omgeving van de haven erg onveilig is,niet alleen voor fietsers,ook vele motorrijders zijn daar al tegen de grond gegaan.De situatie word aangepakt met de geplande nieuwe Oosterwielverbinding die eraan komt
Het is altijd zo triest om te moeten zien dat er eerst ECHT wat gebeuren moet voordat er wat aan gedaan wordt.
Het is hier in Nederland niks anders hoor, maar er moeten eerst echt doden vallen voordat er lokaal ineens heel snel actie wordt ondernomen om een situatie veiliger te maken.

Desondanks is er wel weer een jong persoon om het leven gekomen, wat opzichzelf al triest genoeg is. :cry:
Afbeelding

Nighty
Forum-lid

Nighty 22 feb 2014 16:06

Het is inderdaad een gekende gevaarlijke plaats, en zoals steeds moet er iets dramatisch gebeuren voor er iets aan gedaan wordt.
Daags nadien was er al een volgende persoon gevallen, op dezelfde plek.

Om de politici en aannemers wat sneller te doen werken, wordt de druk alvast nog wat opgevoerd:
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/ ... gn=seeding

Plaats reactie