Advies mooie fiets rond € 2500,-
Fietsvrienden,
Ik wil graag een nieuwe fiets kopen, budget tot 2500,-. De keuze die ik nu heb staan zijn: Koga Kimera Road 2010, Koga Kimera Road Team Edition 2011 of de Bianchi Infinito XQ C2C 2011.
Welke fiets is qua onderdelen, en afmontage (allen krijgen een ultegra-triple-groep) het best. Bijvoorveeld welk zadel, stuurpen, zadelpen of wielen zijn van deze types het meest "waar" voor het geld?
Kimera Road 2010:
- Lightweight FEM optimized carbon frame. Built with Highmodulus carbon fiber and finished with a durable 3k carbonfiber mesh. Equipped with Powertrain technology, integrated 1?"/1¼" headset, Integrated cable stoppers, Press Fit BB and a replaceable rear derailleur hanger.
- Voorvork Koga - Carbon 3k woven/Alloy
- Balhoofdstel Ritchey Zero Pro Road Drop industrial bearing - Integrated in frame
Kleur Visible carbon 3K/White/Red/
- Stuur Pro PLT Oversized alloy - Double Butted and Anatomic shape - Sand Blasted Black color
- Voorbouw Pro PLT alloy - Sand Blasted Black color
- Stuurtape Koga Duratape
- Wielset Shimano Ultegra
- Banden Vredestein Fortezza Tri Comp 23-622 Anthracite/Red/Anthracite
- Binnenbanden Vredestein 18/25-622 50 mm valve
- Zadel Selle Italia SL
- Zadelpen Pro PLT ø31,6x280mm alloy - Sand Blasted Black color
- Zitbuisklem Koga alloy
- Pomp Koga with alloy barrel - Schrader and Presta fit - High Pressure - Ergonomic hinge grip
- Bidon Tacx Source Solid - Easy refill
- Bidonhouder Koga full carbon - Lightweight
- Gewicht 7.7 kg
Kimera Road 2011 team Edition:
- Lightweight FEM optimized carbon frame. Built with High Tech carbon fiber and finished with a durable UD carbonfiber mesh. Equipped with Powertrain technology, Tapered headtube with integrated 1?"/1¼" headset, Integrated cable stoppers, Press Fit BB, Carbon Dropouts and a replaceable rear derailleur hanger.
- Voorvork Koga - Carbon UD
- Balhoofdstel FSA industrial bearing - Integrated 1?"/1¼" headset
- Stuur Pro PLT Oversized - Double Butted and Compact shape
- Voorbouw Pro PLT
- Wielset Koga 2pRace1700 - Handbuilt with: Light alloy rim, White Sapim butted spokes, Red anodized nipples and Hubs with Sealed Industrial Bearings
- Banden Michelin Krylion carbon 23mm - Foldable
- Zadel Selle Italia SL Team Edition
- Zadelpen Pro PLT ø31,6x280mm
- Zitbuisklem Koga alloy
- Bracketasunit Shimano Press Fit
- Pomp Koga with alloy barrel - Presta fit - High Pressure - Ergonomic grip
- Bidonhouder Elite Pase
- Gewicht 7.9
Bianchi Infinito 2011 XQ:
- Frame INFINITO Carbon - K-Vid with Kevlar insert
- Voorvork Bianchi FF35 K-VID Full Carbon with Kevlar - 1 1/8"
- Wielset Fulcrum Racing 7 black custom
- Banden Vittoria Zaffiro Pro Slick 700x23
- Stuurpen Fsa OS-190LX - custom colour and graphics
- Balhoofd Fsa Orbit CE Plus
- Stuur Fsa WING Compact - custom colour and graphics
- Stuurlint La Spirale tape Eolo soft
- Zadelpen Fsa SL-K Carbon - 31.6mm, custom colour and graphics
- Zadel Fi'Zi:k Aliante Delta - custom colour
- Bidonhouder Elite Custom Race composit material + 4 ergal screws Carbon Ti
Zeer benieuwd naar jullie imput. De frames van allen zien er gelikt uit, mooi vormgegeven. Het gaat mij nu om de verschillen, ik hoor het graag!
Alvast bedankt!
Ik wil graag een nieuwe fiets kopen, budget tot 2500,-. De keuze die ik nu heb staan zijn: Koga Kimera Road 2010, Koga Kimera Road Team Edition 2011 of de Bianchi Infinito XQ C2C 2011.
Welke fiets is qua onderdelen, en afmontage (allen krijgen een ultegra-triple-groep) het best. Bijvoorveeld welk zadel, stuurpen, zadelpen of wielen zijn van deze types het meest "waar" voor het geld?
Kimera Road 2010:
- Lightweight FEM optimized carbon frame. Built with Highmodulus carbon fiber and finished with a durable 3k carbonfiber mesh. Equipped with Powertrain technology, integrated 1?"/1¼" headset, Integrated cable stoppers, Press Fit BB and a replaceable rear derailleur hanger.
- Voorvork Koga - Carbon 3k woven/Alloy
- Balhoofdstel Ritchey Zero Pro Road Drop industrial bearing - Integrated in frame
Kleur Visible carbon 3K/White/Red/
- Stuur Pro PLT Oversized alloy - Double Butted and Anatomic shape - Sand Blasted Black color
- Voorbouw Pro PLT alloy - Sand Blasted Black color
- Wielset Shimano Ultegra
- Banden Vredestein Fortezza Tri Comp 23-622 Anthracite/Red/Anthracite
- Zadel Selle Italia SL
- Zadelpen Pro PLT ø31,6x280mm alloy - Sand Blasted Black color
- Zitbuisklem Koga alloy
- Pomp Koga with alloy barrel - Schrader and Presta fit - High Pressure - Ergonomic hinge grip
- Bidonhouder Koga full carbon - Lightweight
- Gewicht 7.7 kg
Kimera Road 2011 team Edition:
- Lightweight FEM optimized carbon frame. Built with High Tech carbon fiber and finished with a durable UD carbonfiber mesh. Equipped with Powertrain technology, Tapered headtube with integrated 1?"/1¼" headset, Integrated cable stoppers, Press Fit BB, Carbon Dropouts and a replaceable rear derailleur hanger.
- Voorvork Koga - Carbon UD
- Balhoofdstel FSA industrial bearing - Integrated 1?"/1¼" headset
- Stuur Pro PLT Oversized - Double Butted and Compact shape
- Voorbouw Pro PLT
- Wielset Koga 2pRace1700 - Handbuilt with: Light alloy rim, White Sapim butted spokes, Red anodized nipples and Hubs with Sealed Industrial Bearings
- Banden Michelin Krylion carbon 23mm - Foldable
- Zadel Selle Italia SL Team Edition
- Zadelpen Pro PLT ø31,6x280mm
- Zitbuisklem Koga alloy
- Bracketasunit Shimano Press Fit
- Pomp Koga with alloy barrel - Presta fit - High Pressure - Ergonomic grip
- Bidonhouder Elite Pase
- Gewicht 7.9
Bianchi Infinito 2011 XQ:
- Frame INFINITO Carbon - K-Vid with Kevlar insert
- Voorvork Bianchi FF35 K-VID Full Carbon with Kevlar - 1 1/8"
- Wielset Fulcrum Racing 7 black custom
- Banden Vittoria Zaffiro Pro Slick 700x23
- Stuurpen Fsa OS-190LX - custom colour and graphics
- Balhoofd Fsa Orbit CE Plus
- Stuur Fsa WING Compact - custom colour and graphics
- Stuurlint La Spirale tape Eolo soft
- Zadelpen Fsa SL-K Carbon - 31.6mm, custom colour and graphics
- Zadel Fi'Zi:k Aliante Delta - custom colour
- Bidonhouder Elite Custom Race composit material + 4 ergal screws Carbon Ti
Zeer benieuwd naar jullie imput. De frames van allen zien er gelikt uit, mooi vormgegeven. Het gaat mij nu om de verschillen, ik hoor het graag!
Alvast bedankt!
Weet weinig van fietsen af, maar heb zelf 2 maanden geleden de Kimera team edition gekocht. Echt een supermooie fiets, rijdt heerlijk, maar let op met ultegra triple, want je hoort echt een iritante ratel als je op het middenblad rijdt.. Er zijn een aantal topics op dit forum te vinden.
Weet pas sinds paar dagen dat het probleem in de ketting zit en niet aan de
afstelling ligt, moet dus nog even kijken hoe ik het op laat lossen..
Succes met keuze en de Kimera vind ik prachtig!
Weet pas sinds paar dagen dat het probleem in de ketting zit en niet aan de
afstelling ligt, moet dus nog even kijken hoe ik het op laat lossen..
Succes met keuze en de Kimera vind ik prachtig!
If you are not confused, you are not well informed (Lord Falkland)
RdB7 schreef:Maar dat was niet de vraag. Er zijn zoveel fietsen te koop,.... bovenstaande modellen spreken mij nu eenmaal aan. En Ultegra-triple lijkt mij zeker goed!
Iemand anders nog nuttige tips on topic?
Als je zo zeker van je keuze bent waarom vraag je het dan?
Met zo'n reactie kun je het wat mij betreft lekker zelf uit zoeken!
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
H&H schreef:RdB7 schreef:Maar dat was niet de vraag. Er zijn zoveel fietsen te koop,.... bovenstaande modellen spreken mij nu eenmaal aan. En Ultegra-triple lijkt mij zeker goed!
Iemand anders nog nuttige tips on topic?
Als je zo zeker van je keuze bent waarom vraag je het dan?
Bekend verschijnsel, bevestiging van je keuze

Cheers,
Peter
Begrijp dat het voor sommigen lastig is om goed te lezen, maar advies werd gevraagd over 3 specifiek benoemd en beschreven fietsen. Niks bevestiging van eigen keuzes: juist fietskenner wordt gevraagd te reageren op de vraag.....
... en Ernest69 bedankt voor je tip! Zal bij eventuele aanschaf extra aandacht vragen voor ketting-problemen en eventueel garantie checken! Verder tevreden met je fiets,.... wegligging goed, ook bij afdalen in hooggebergte?
... en Ernest69 bedankt voor je tip! Zal bij eventuele aanschaf extra aandacht vragen voor ketting-problemen en eventueel garantie checken! Verder tevreden met je fiets,.... wegligging goed, ook bij afdalen in hooggebergte?
Heb fiets pas twee maanden en heb (nog) geen idee van afdalingen in hooggebergte, heb nog niet harder dan 58km/h afgedaald. Stuurt messcherp in ieder geval.. Ketting blijft balen voor een nieuwe fiets, maar zal wel opgelost worden. Staat wel een test in de Tour van maart (of april?) waar fiets goed uit de bus komt. Heb test net van iemand gekregen, kan 'm opsturen als je wilt
If you are not confused, you are not well informed (Lord Falkland)
Tussen de koga's zou ik voor de road gaan i.v.m. de wielen. Maat dan wel met het stuur van de team.
Tussen bianchi en koga?
De balhoofdbuis van de bianchi is 3cm langer.
De bianchi heeft een carbon zadelpen tegen alu bij de kogas.
Het belangrijkste verschil is volgens mij de balhoofdbuis.
Tussen bianchi en koga?
De balhoofdbuis van de bianchi is 3cm langer.
De bianchi heeft een carbon zadelpen tegen alu bij de kogas.
Het belangrijkste verschil is volgens mij de balhoofdbuis.
- lenidentite
- Forum-lid
Ik vind Koga en Bianchi lastig vergelijken.
In de regel is Koga netjes afgemonteerd met een complete groep, waar Bianchi vaak nog een mix gebruikt met bijvoorbeeld FSA-remhoeven. Of dat bij dit model Bianchi ook het geval is, weet ik niet. Maar dat kan een overweging zijn.
Ik denk, maar kan me vergissen, dat de fietsen redelijk vergelijkbaar zijn. Geen uitgesproken wedstrijdfietsen, maar aardig multi-inzetbaar.
In de regel is Koga netjes afgemonteerd met een complete groep, waar Bianchi vaak nog een mix gebruikt met bijvoorbeeld FSA-remhoeven. Of dat bij dit model Bianchi ook het geval is, weet ik niet. Maar dat kan een overweging zijn.
Ik denk, maar kan me vergissen, dat de fietsen redelijk vergelijkbaar zijn. Geen uitgesproken wedstrijdfietsen, maar aardig multi-inzetbaar.
Doe een helm op, das beter voor je kop!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!
Bedankt iedereen! Ik heb mijn keuze laten vallen op de Kimera Road, o.a. vanwege de betere wielen (en mooie kleurstelling) en feit dat deze FM me goed geholpen heeft. Na een goeie deal van de FM (15%korting) was de keuze makkelijk. Vrijdag ophalen!!!