Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 28 apr 2014 00:46

boswielrenner schreef:Daniel Martin de schlemiel van de dag. Als hij niet valt dan wint hij.
:?: :?:

Zoals ik het zag ging zijn achterwiel onderuit wat erop zou kunnen duiden dat Martijn zijn achterrem te hard dicht kneep. Maar om Martin nu de schlemiel van de dag te noemen gaat me wat ver.
Het leek er, voor die laatste bocht, inderdaad op dat Martin zou winnen maar dat zullen we nooit weten. Als, als de as breekt valt de kar.

Ik heb even geen interview gezien met Martin waar hij een eventuele verklaring geeft voor die val.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

jwlb
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 jan 2010 21:20

jwlb 28 apr 2014 03:05

zorroi schreef: Ik heb even geen interview gezien met Martin waar hij een eventuele verklaring geeft voor die val.
Hij geeft aan dat er een olieplas op de weg lag waardoor hij crashte. Bron: Cyclingnews
Cyclingnews schreef: It’s one thing to make a mistake or know what you’ve done but we figure that there’s a patch of oil or something. I think I had tears in my eyes before I even hit the floor. There aren’t really words for it. To race for seven hours and for that to happen on the last corner…. it’s poetry.”
Bulls Desert Falcon 1 - Shimano Ultegra
Xtrail MUD 5.0 - Shimano XT

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 28 apr 2014 09:53

Ernie C. schreef:De ploegleiderswagens gewoon afschaffen. Dan ben je van de oortjes af en zijn de meeste renners die op een klim gelost worden ook echt weg. En voor pechgevallen alleen neutrale wagens inzetten.
Ze hebben op het moment zo veel problemen met die electrische groepen dat ze niet meer genoeg hebben aan een wieltje..

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 28 apr 2014 10:01

Ik vroeg me dat ook al af. Ik hoor best veel mensen die wel tevreden zijn met hun elektronische groep, maar zeker ook niet lyrisch. Er zijn toch best vaak probleempjes en deze zijn moeilijk zelf op te lossen. Als veel profs nu ook regelmatig in de wedstrijden problemen hebben met elektronisch groep in dan is een top mechanische groep zo gek nog niet. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 28 apr 2014 10:53

Het leek mij eerder dat Martin zijn pedaal tegen de grond klapte, dus zijn eigen schuld. Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=zL_1de_2Pq4
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 28 apr 2014 10:55

Je kunt het als parcoursmaker zo zwaar maken als je wilt maar als de renners niet willen koersen dan gebeurt er niks. Het helpt ook niet als het weer te mooi is en dat hebben we bij alle voorjaarsklassiekers wel gezien.

Persoonlijk vond ik de voorjaarsklassiekers een aanfluiting en eigenlijk was alleen P-R het aanzien waard. LBL had nog enige dramatiek door de valpartij van Martin in de laatste bocht maar verder was het er weer een om te vergeten.

Volgend jaar gewoon weer kou, sneeuw wind en regen in het voorjaar ;)

Ik denk dat inderdaad minder renners en geen oortjes wat meer leven in de brouwerij kan gaan brengen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 28 apr 2014 11:04

Het feit dat er op het einde nog zo'n enorme groep samen was, geeft al aan dat het niet zwaar genoeg is. Ik begrijp sommige renners/ploegen ook echt niet. Volgens mij willen heel veel renners helemaal niet winnen. Als je dat wel wilt, val je toch aan? Sommigen zaten misschien op hun tandvlees in de groep en konden niet meer aanvallen, maar dat gold echt niet voor iedereen. De opmerking van de Lotto-ploegleiding vooraf dat ze tevreden zouden zijn met een top5-klassering zegt al genoeg. Je gaat toch voor de winst als je een renner (Vanendert) hebt die in vorm is en op dit soort parcoursen uit de voeten kan. Ik vind het allemaal zo ongelooflijk slap. Ook dat geblaat na afloop van sommige renners dat de benen goed waren.... Doe er dan wat mee, denk ik dan.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6174
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 apr 2014 11:31

mrcoffee schreef:Volgend jaar gewoon weer kou, sneeuw wind en regen in het voorjaar ;)
LBL op tweede Kerstdag ipv de week na Pasen :mrgreen:

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 28 apr 2014 13:20

Zwaardere tour: saaiere tour.
Zwaardere klassiekers: saaiere klassiekers

Reden: Het is zelfmoord eerder weg te rijden.

GastheerG heeft dan ook volstrekt gelijk dat de oude finale veel beter was. Dat klote vals plat (met dramatisch Waals wegdek!) vanaf saint Nicolas naar de finish zijn geen feest voor vluchters.

En zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui weer aan de wal. Wegrijden terwijl de knechten de zweep erover gooien? Somso is de koers gewoon saai en moeten we dat accepteren. et zoals dat de TdF negen van de tien keer knudde is :D

Overigens vond ik de RvV best te pruimen. En de AGR is wel vaker geindigd in massaspurts.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 28 apr 2014 13:30

dc schreef:
En zoals gewoonlijk staan de beste stuurlui weer aan de wal. Wegrijden terwijl de knechten de zweep erover gooien? Soms is de koers gewoon saai en moeten we dat accepteren. et zoals dat de TdF negen van de tien keer knudde is :D
Soms? Het hele voorjaar was knudde, op P-R na. De Tour is al jaren een slappe hap, ik zie (helaas) een trend. Er wordt steeds berekenender gekoerst, met steeds minder lef. Natuurlijk neem je een risico door weg te rijden in de finale, maar het gaat toch om de winst. Daar horen risico's nemen bij.

Ben het overigens wel met je eens dat zwaardere parcoursen in de praktijk juist saaiere koersen opleveren, dat zie je ook heel duidelijk in de Tour.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12691
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 apr 2014 14:03

Er wordt nu veel meer gecontroleerd, zowel gereden, als qua doping en dat heeft zijn weerslag.
zwaarder maken heeft weinig zin denk ik. Misschien is het juist wel te zwaar.

en het weer..... vind het prima nu, dan maar saaiere koersen. Ik zit liever zelf lekker op mijn fiets :-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37809
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 apr 2014 15:52

De Tour is idd al jaren veel etappes niet om aan te zien. Maar waarom kan het in de Giro dan wel???
Less is bore

Plaats reactie