Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schwalbe one tubeless

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 07 jan 2015 01:32

Misschien dat de vrij hoge luchtdruk van de laatste tijd je tegenwerkte...?

1 km/h verschil tussen deze twee banden (bij verder gelijke omstandigheden) lijkt mij normaal gesproken ook niet mogelijk.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8574
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 jan 2015 07:16

En als je een halve bar meer druk er in doet kijk dan eens naar je weerstand.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 07 jan 2015 19:42

wasbeer2006 schreef:De one,s rijden niet zwaarder en 1km/h is werkelijk onmogelijk.
Het verschil tussen een Mtb en een racer is 2,5km/h en dat is gewoon op 2.25 rara bandjes en een drop van 4cm minder op de mtb en een stuur van 70cm.

Onmogelijk dat het zoveel scheelt.
gineau schreef:Misschien dat de vrij hoge luchtdruk van de laatste tijd je tegenwerkte...?

1 km/h verschil tussen deze twee banden (bij verder gelijke omstandigheden) lijkt mij normaal gesproken ook niet mogelijk.
Voor jullie misschien onmogelijk maar de rit gegevens geven het wel aan en daarbij te bedenken dat ik ook het gevoel heb dat de One's zwaarder rollen.

Maar het zijn pas de gegevens van de afgelopen 4 ritten en niet onder gelijke omstandigheden want het is kouder, na de feestdagen etc.. dus met een lagere luchtdruk (depressies), hogere temperatuur en een halve bar hogere bandenspanning zou het wel los kunnen lopen bedoelen jullie, oké, ik ben benieuwd en hou jullie over een tijdje op de hoogte. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
gineau
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 24 jan 2010 21:25

Gebruikersavatar gineau 07 jan 2015 20:58

Haha ach, die paar procenten meer luchtdruk maken misschien ook niet zo veel uit. Maar ik vind het wel vreemd dat je nu zo'n verschil meet tussen de banden.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12693
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 jan 2015 09:26

Ik vroeg me in de winter ook altijd af waarom ik na een normaal ritje elke keer terug kwam met een gemiddelde van 26/27 en dat in de zomer op 30/31 ligt, deels de conditie maar wat denk je van de luchtweerstand met je dikke kleding ed.

Als je echt het idee hebt dat het door de banden komt kan het zijn dat het een productie fout is, maar dat lijkt me sterk, maar mogelijk is het natuurlijk wel.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 jan 2015 10:23

wasbeer2006 schreef:Ik vroeg me in de winter ook altijd af waarom ik na een normaal ritje elke keer terug kwam met een gemiddelde van 26/27 en dat in de zomer op 30/31 ligt, deels de conditie maar wat denk je van de luchtweerstand met je dikke kleding ed.

Als je echt het idee hebt dat het door de banden komt kan het zijn dat het een productie fout is, maar dat lijkt me sterk, maar mogelijk is het natuurlijk wel.
Als ik terug kijk naar mijn grafiek van het afgelopen jaar zie ik een dip in mijn gemiddelde snelheid in de maanden maart en april en een stijging in de maanden juni en september en denk dus dat jij zo maar eens gelijk zou kunnen hebben. ;)

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 08 jan 2015 17:30

Dat lijkt me ook heel gezond. Het hele jaar knallen ga je niet beter van fietsen.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
roadroel
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 02 nov 2014 17:50

Gebruikersavatar roadroel 08 jan 2015 22:07

wasbeer2006 schreef:Ik vroeg me in de winter ook altijd af waarom ik na een normaal ritje elke keer terug kwam met een gemiddelde van 26/27 en dat in de zomer op 30/31 ligt, deels de conditie maar wat denk je van de luchtweerstand met je dikke kleding ed.

Als je echt het idee hebt dat het door de banden komt kan het zijn dat het een productie fout is, maar dat lijkt me sterk, maar mogelijk is het natuurlijk wel.
In de winter is er ook meer wind, regen en door de koude ga je ook niet bepaald sneller gaan rijden hé...

foilmike
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2013 08:43

foilmike 11 jan 2015 10:26

hallo daar,
ik heb ook een wielset nu met ztr alpha velgen. rij op mn mtb ook met div. notube velgen. nooit lek gehad!. heb gister een set One gemonteerd gewoon met de vloerpomp. beetje melk en nu na 24 uur nog op 6.3 bar.
montage super soepel
, vanmiddag eens proberen

Plaats reactie