Ervaring met SPÉCIALITÉS T.A.?
Onlangs heb ik een Wilier Cento1 Air aangeschaft met een compact (50/34). Normaliter rijd ik met een 53/39 of 53/42... Nu ben ik wat gaan rondneuzen naar andere bladen en kwam SPÉCIALITÉS T.A. tegen..( http://www.specialites-ta.com/).
Heeft iemand hier ervaring mee?
grt
Heeft iemand hier ervaring mee?
grt
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
-
- Forum-lid HC
Welkom op het forum. Ja, veel ervaring van andere forummembers hier. Maar er zijn ook andere alternatieven. Stel voor dat je de zoekfunctie even gebruikt.
What makes the boat go faster?
- ophetkantje
- Forum-lid
Al jaren rijd ik met voorbladen van TA op mijn chorus cranck dit vanwege de echt zwarte kleur die zwart blijft. Voor mij prima bladen met goede levensduur en goede schakelprestaties vergelijkbaar met de originele chorus bladen. Op mijn ander fiets rijd ik overigens sinds kort met een miche binnenblad steekcirkel 110 (compact) met 39 tanden. Dit is nog maar sinds kort maar bevalt in dit geval op een 105 compact ook prima qua schakelen, levensduur is nog te kort om iets van te zeggen.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
Merk van de groep, uitvoering en jaartal zijn belangrijke gegevens als je thirdparty ketttingbladen zoekt.
GoldenRatio schreef:Merk van de groep, uitvoering en jaartal zijn belangrijke gegevens als je thirdparty ketttingbladen zoekt.
Sluit ik mij bij aan. Ik wil bij het monteren van een nieuwe Chorus groep de 34T vervangen door een 39T van TA (Campa heeft geen 39T voor een compact), maar gezien de info die ik er over vind, wordt het geen makkelijk verhaal.
Mocht iemand recent nog een 3rd party binnenblad op een campa ultra toque crank vanaf 2011 geplaatst hebben, dan hoor ik graag van de hoed en de rand.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
JoostG schreef: Mocht iemand recent nog een 3rd party binnenblad op een campa ultra toque crank vanaf 2011 geplaatst hebben, dan hoor ik graag van de hoed en de rand.
http://www.mantel-bikeparts.nl/ta-speci ... s-11s-8922
plus
http://www.mantel-bikeparts.nl/kcnc-bla ... campagnolo
(dit binnenblad heeft geen schroefdraad)
-
- Forum-lid
De nieuwere campa bladen hebben in het binnenblad schroefdraad zitten voor de boutjes, moertjes zijn dus vervallen.JoostG schreef:GoldenRatio schreef:Merk van de groep, uitvoering en jaartal zijn belangrijke gegevens als je thirdparty ketttingbladen zoekt.
Sluit ik mij bij aan. Ik wil bij het monteren van een nieuwe Chorus groep de 34T vervangen door een 39T van TA (Campa heeft geen 39T voor een compact), maar gezien de info die ik er over vind, wordt het geen makkelijk verhaal.
Mocht iemand recent nog een 3rd party binnenblad op een campa ultra toque crank vanaf 2011 geplaatst hebben, dan hoor ik graag van de hoed en de rand.
Bij een ander thirdparty binenblad van bijv TA zit geen schroefdraad in het binnenblad en heb je dus de ouderwetse manier, monteren met boutjes nodig.
TA heeft hier speciaal boutjes voor genaamd Visserie UTC3.
Echter ik heb hier 2 zakjes van die boutjes met een eenvoudige beschrijving erin, beide geschikt voor campa vanaf 2011, maar . . . de inhoud is niet helemaal gelijk

Beetje vreemd. de ene beschrijving is gedateerd 13 juli 2011 en de ander 20 nov 2011
dat laatste setje lijkt tevens compatible met zowel voor als na 2011 en bevat ook een extra bout voor achter de cranckarm ( 1 bestemd voor 2011 en 1 bestemd vanaf 2011)
Dat laatste zakje heeft boutjes met een ietssmallere flens, de moertjes zijn wel allen gelijk.
(mijn TA boutjes waren 40 euro per zakje, inc verzending, ebay)
Verder is er nogal kleurverschil tussen mijn originele SR bladen en de TA (42T)
Ik ben zelf nog niet tot montage gekomen maar heb dus wel de spullen.
De boutjes waar Loos naar linkt van KCNC zijn volgens de beschrijving NIET compatible voor Campa na 2011:
• Let op! Past niet op Campagnolo (Super) Record en Chorus 11 speed cranksets vanaf 2011, met schroefdraad in het binnenblad.
Dat klopt ook, maar dat niet passen betreft het Campa binnenblad en niet de crank.GoldenRatio schreef: • Let op! Past niet op Campagnolo (Super) Record en Chorus 11 speed cranksets vanaf 2011, met schroefdraad in het binnenblad.
De door mij beschreven oplossing past gewoon, is voordelig en werkt gewoon bij een binnenblad zonder schroefdraad.
edit: mmm, ik hoor net dat campa toch ook de cranks licht gewijzigd heeft vanaf 2011.
Misschien even Mantel mailen welke boutjes (met moertje) gaan passen.
Ik zat net te speuren op de site van onze buren, de wijntoerist. Iemand had daar dezelfde vraag: welke bladboutjes te gebruiken bij een Nerius TA kettingblad in combinatie met een ultratorque crank Campa van na 2011. De oplossing zou boutjes van BBB zijn, http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... 10&catid=0
insta #gravelgremmen