Ik heb em voor de zekerheid 2x laten ploppen; nadat ik de buitenband erop had gezet en nadien met de sealant erin. Soort van dubbel gestikt houdt beterrene schreef: ↑30 sep 2022 18:11 ALs de velg goed in de velgrand zit is het geen enkel probleem om de druk te laten zakken tot de gewenste waarde. Althans ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Sealant voeg ik meestal pas toe als de band zich de eerste keer "gezet" heeft in de velgrand. Ventiel core eruit halen en dan pas sealant toevoegen.
Tubeless
Als de band weer plopt is die losgekomen van de velgrand en heb je mazzel gehad dat je niet onder de sealant zit.iroelho schreef: ↑30 sep 2022 19:48Ik heb em voor de zekerheid 2x laten ploppen; nadat ik de buitenband erop had gezet en nadien met de sealant erin. Soort van dubbel gestikt houdt beterrene schreef: ↑30 sep 2022 18:11 ALs de velg goed in de velgrand zit is het geen enkel probleem om de druk te laten zakken tot de gewenste waarde. Althans ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Sealant voeg ik meestal pas toe als de band zich de eerste keer "gezet" heeft in de velgrand. Ventiel core eruit halen en dan pas sealant toevoegen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Het zal mij een worst zijn hoeveel sealant je er in doet, maar je zou toch moeten kunnen begrijpen dat als je zoveel sealant in de band doet en dan bij het ventiel onderaan deze in aanraking komt met sealant deze dan bij het laten ontsnappen van lucht sealant gaat sproeien, toch . . . . of neem je ons met jouw eerdere vraag hierover in de maling want dan hebben wij daar een topic voor: viewtopic.php?p=1551806#p1551806
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Goh Orlok, wat is dit voor een ontzettend nare reactie zeg. Fijn dat jij zo ontzettend slim bent. Sorry dat er mensen zoals ik zijn die dit soort "domme vragen" stellen.Orlok schreef: ↑01 okt 2022 10:31Het zal mij een worst zijn hoeveel sealant je er in doet, maar je zou toch moeten kunnen begrijpen dat als je zoveel sealant in de band doet en dan bij het ventiel onderaan deze in aanraking komt met sealant deze dan bij het laten ontsnappen van lucht sealant gaat sproeien, toch . . . . of neem je ons met jouw eerdere vraag hierover in de maling want dan hebben wij daar een topic voor: viewtopic.php?p=1551806#p1551806
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Je kan er beter iets teveel in doen dan te weinig!
Bij een eerste keer latex doe ik altijd wat meer erin dan voorgeschreven omdat er een laagje aan de binnenzijde van de buitenband komt waardoor er automatisch wat minder vloeibare latex in de band overblijft.
Reageer toch niet op die Orlok. Het is een verschrikkelijk verzuurd persoon die neerkijkt op alles en iedereen en zichzelf superieur vindt.iroelho schreef: ↑01 okt 2022 12:58Goh Orlok, wat is dit voor een ontzettend nare reactie zeg. Fijn dat jij zo ontzettend slim bent. Sorry dat er mensen zoals ik zijn die dit soort "domme vragen" stellen.Orlok schreef: ↑01 okt 2022 10:31Het zal mij een worst zijn hoeveel sealant je er in doet, maar je zou toch moeten kunnen begrijpen dat als je zoveel sealant in de band doet en dan bij het ventiel onderaan deze in aanraking komt met sealant deze dan bij het laten ontsnappen van lucht sealant gaat sproeien, toch . . . . of neem je ons met jouw eerdere vraag hierover in de maling want dan hebben wij daar een topic voor: viewtopic.php?p=1551806#p1551806
Een beetje onbegrijpelijk dat de moderatoren nog niet ingegrepen hebben. Zo'n triest figuur moest al lang verwijderd zijn van dit forum.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Hé @Drossie2 ben je weer een keer op het forum en nog steeds pissig op mijn antwoord voor als tip aan jou om "eerst de gebruiksaanwijzing daarover te lezen"?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik was eigenlijk van plan de Dynaplug aan te schaffen en toen kwam ik iets van Muc Off tegen… Zijn er mensen met ervaringen met de “muc off stealth tubeless puncture plug”.
Ik vind het wel een mooie oplossing voor in m’n stuur, prijs is te overzien.
Ik vind het wel een mooie oplossing voor in m’n stuur, prijs is te overzien.
Wordt sealant slecht als het al langs staat? Ik heb nog een bus sealant staan van toen ik mijn mtb banden tubeless maakte, staat er nu al een jaar. Kan ik die nog gebruiken om men race wielen tubeless te maken en het bijvullen van sealant in de mtb wielen?
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)
Specialized Crave (2013)
Gister voor de 1ste keer lek gereden met een tubeless setup, tijdens de Bart Brentjens Challenge.
Op een steen gereden en toen zat er een gaatje in van 3-4 mm in het loopvlak tussen de noppen.
Een dynaplug erin geduwd en toen was het dicht! (gelukkig)
Kan ik deze laten zitten, of een plakker aan de binnenkant doen?
Op een steen gereden en toen zat er een gaatje in van 3-4 mm in het loopvlak tussen de noppen.
Een dynaplug erin geduwd en toen was het dicht! (gelukkig)
Kan ik deze laten zitten, of een plakker aan de binnenkant doen?