Tubeless
Als je meer dan de helft van het volume van de band vult met latex zal het teveel er via het ventiel eruit lopen, dat is dan te veel latex.! Maar 30 ml voor een 25 ml raceband en 40 ml voor een 28 ml is meer dan voldoende en heeft ook helemaal geen nut.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hier ook achter steeds 1 tot zelfs 2 bar per dag druk verlies. Combinatie velg/band is Zipp 303s met Schwalbe Pro One TLE 25mm. Voor geen enkel probleem trouwens. Nu achter het resterende beetje sealant wat nog in 't flesje zat erbij in gegooid. Band ging met lucht eruit halen op een aantal plaatsen terug naar 't midden, maar weer oppompen lukte met gewone pomp. Nu afwachten of het zo beter gaat en er vanavond nog steeds 5 bar in zit!
Scott Addict RC 20
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12702
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat een band terugschiet naar het midden zie ik niet veel meer bij nieuwe banden en velgen. Tenzij je er niet meer gereden hebt, maar dan nog komt het niet veel voor.
Ook niet te druk maken om druk verlies, je pompt toch elke rit even bij met de racer. (tenminste ik)
Als je hebt bijgevuld is het waarschijnlijk na een paar ritten wel goed.
Ook niet te druk maken om druk verlies, je pompt toch elke rit even bij met de racer. (tenminste ik)
Als je hebt bijgevuld is het waarschijnlijk na een paar ritten wel goed.
Weet niet welke 303s je hebt maar bij die van mij is de minimale breedte 28mm van de band.pmoraal84 schreef: ↑29 jun 2022 11:26 Hier ook achter steeds 1 tot zelfs 2 bar per dag druk verlies. Combinatie velg/band is Zipp 303s met Schwalbe Pro One TLE 25mm. Voor geen enkel probleem trouwens. Nu achter het resterende beetje sealant wat nog in 't flesje zat erbij in gegooid. Band ging met lucht eruit halen op een aantal plaatsen terug naar 't midden, maar weer oppompen lukte met gewone pomp. Nu afwachten of het zo beter gaat en er vanavond nog steeds 5 bar in zit!
Minimale breedte van 28mm is enkel voor de 303 Firecrest, en niet voor de 303S !Asrt10 schreef: ↑30 jun 2022 17:07Weet niet welke 303s je hebt maar bij die van mij is de minimale breedte 28mm van de band.pmoraal84 schreef: ↑29 jun 2022 11:26 Hier ook achter steeds 1 tot zelfs 2 bar per dag druk verlies. Combinatie velg/band is Zipp 303s met Schwalbe Pro One TLE 25mm. Voor geen enkel probleem trouwens. Nu achter het resterende beetje sealant wat nog in 't flesje zat erbij in gegooid. Band ging met lucht eruit halen op een aantal plaatsen terug naar 't midden, maar weer oppompen lukte met gewone pomp. Nu afwachten of het zo beter gaat en er vanavond nog steeds 5 bar in zit!
https://www.sram.com/en/zipp/campaigns/ ... patibility
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Gebruik de zilveren 'booster'nippel voor boost zonder ventielkern;KvdK schreef: ↑25 jun 2022 17:46 Hi Allemaal,
Ik hoop dat iemand hier de goude tip heeft om mijn tubeless banden op mijn velg geinstalleerd te krijgen.
Ik heb tubless ready velgen van Rose (19mm binnen maat) en probeer schwalbe one TLE 28mm erop te krijgen.
Het probleem zit hem in het oppompen van de band zonder tyre booster.
Wanneer ik de ventielkern eruit haal en met een schwalbe tire booster de band oppomp, blijft hij zonder problemen de hele nacht hard.
Wanneer ik hem echter leeg laat lopen ´ontplopt´zo ongeveer de hele band, terug het gootje in. Dien ten gevolgen krijg ik hem vervolgens met ventielkern erin en een gewone voetpomp nooit hard. Bij mijn gravel bike verloopt dezelfde procedure altijd vlekkenloos.
Heeft iemand weleend een vergelijkbaar probleem gehad? Hoe hebben jullie het toen opgelost?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groet,
Koen
als dan het ploppen/seaten goed is gegaan, booster ontkoppelen, vul de band dan met sealant, haal van de schwalbe booster de zilveren nippel af en draai de zwarte nippel op het ventiel waar je de ventiel kern weer in hebt teruggezet.
Na een week kwam ik erachter - na talloze vruchteloze pogingen - dat dit wel werkte...
Afgelopen zaterdag dynaplug nodig om verder te fietsen, sneetje toch iets te groot. (door scherpe steen vermoed ik, helft route was onverhard)
Ook net op zo'n dag dat je liever niet lek rijd omdat je dan uit groep valt.
Uiteindelijk plug toch kwijt geraakt in km's daarna want toen ik gisteravond thuis band naliep zat plug er niet meer in. (zo'n 500km gefietst nadat plug erin gegaan was)
Maar volgens mij niet echt meer druk kwijt geraakt gelukkig.
Even teruggekeken en 5 minuten stilgestaan, eerst pompen wat niet hielp toen plug uit tas halen (zat in tailfin tas verstopt zegmaar) en daarna nog wat pompen en spullen weer opbergen.
Zag 100km later dat plug netjes plat gefietst was. (zat echt precies op loopvlak)
Ook net op zo'n dag dat je liever niet lek rijd omdat je dan uit groep valt.
Uiteindelijk plug toch kwijt geraakt in km's daarna want toen ik gisteravond thuis band naliep zat plug er niet meer in. (zo'n 500km gefietst nadat plug erin gegaan was)
Maar volgens mij niet echt meer druk kwijt geraakt gelukkig.
Even teruggekeken en 5 minuten stilgestaan, eerst pompen wat niet hielp toen plug uit tas halen (zat in tailfin tas verstopt zegmaar) en daarna nog wat pompen en spullen weer opbergen.
Zag 100km later dat plug netjes plat gefietst was. (zat echt precies op loopvlak)
Volgens deze site kunnen er van Schwalbe Pro One gewoon 25mm op: https://www.sram.com/en/zipp/campaigns/ ... patibility
Rijd perfect verder!
Scott Addict RC 20
Deze week stond 's-morgens mijn Schwalbe Pro One Addex tubeless achterband bijna leeg nadat ik deze de dag ervoor had gewisseld om een andere tubeless band te repareren welke een lekje had die niet wilde dichten. Humm, hoe kan dat nou vroeg ik mij af want ik wilde die dag gaan fietsen en heb de band vervolgens weer opgepompt. Nadat ik de band daarna had ingesmeerd met zeepsop verbaasde ik mij over de vele bubbels (zweetplekken) op loopvlak, wangen en raakvlak met de velgrand:
Omdat dat mij niet helemaal overtuigde wat drukverlies in 24 uur de band verder geïnspecteerd en alsof de duvel er mee speelde bijna op dezelfde plek als bij de band die ik die dag ervoor had gerepareerd een lekje, alle latex spoot eruit zonder te dichten en heb er meteen een spijker doorheen gedrukt om voor reparatie het gaatje te kunnen terug vinden:
Omdat het bijna een jaar heeft geduurd voordat ik weer een lekke tubeless band had die niet wilde dichten heb ik deze dus nu zoals ik toen al had gezegd in mijn zoektocht naar een goed alternatief voor slecht plakkende plakkers cq. solutie o.i.d. gerepareerd alleen maar met een klodder Bison Max Repair.! Nadeel, het duurt een paar uur (24h) voordat de lijm is uitgehard.
Inmiddels daar al bijna 100 kilometer mee gereden zonder lekkage, dus vooralsnog is mijn experiment geslaagd. Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless