Btw, ik ben er wel vanuit gegaan dat je tubeless en latex rijdt.

Fiets Magazine nr. 9-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
drukverlies van 1 bar zie ik ook op een setje wielen met alpha 340 velgen, schwalbe one bandjes en notubes melk.kauwvot schreef:Kleine update na precies een maand: tenzij nog wat catastrofaals gebeurt ben ik om.
Laatste maand eerst 300km op een setje omgebouwde R5's gereden daarna 700+km op de 2-way Zonda's, 2 setjes Schwalbe Ones btw.
Comfort bij 5,5 bar is uitstekend (weeg 64kg), daarbij rolt het nog fantastisch. Alleen de eerste keer als ik weer in de pedalen sta denk ik, ik heb lekke banden.
Helaas blijven wel beide setjes ondanks Doc Blue minder luchtdicht dan voorheen met gp4000s; op de Zonda's verlies ik een bar op 4..5 dagen en de R5's hadden 3 bar na 3 weken verloren…
Denk het niet, ik zit met 5,5 nog geen 1 bar onder de vuistregel wat je normaal met een 23mm clincher aanhoudt (massa/10). Jij zat er 1,5 bar er onder. Niet dat het veel scheelt overigens.twofourtwo schreef:een vraag, als je op je pedalen staat en je hebt het gevoel dat je lekke banden hebt, heb je dan niet te weinig druk in je banden?
als voorbeeld - ik weeg 71 en eens ik lager ga dan 5,6 bar (gemeten met digitale manometer van schwalbe - mijn voetpomp is niet zo nauwkeurig af te lezen) dan heb ik hetzelfde gevoel.