Beklimmen Alpe d'Huez in de winter mogelijk?
Rond de kerstdagen zit in vlak in de buurt van de Alpe d'Huez voor een weekje wintersport. Bij het zien van de naam van die berg begint mijn fietshartje wel harder te kloppen, ik zou hem wel eens op willen fietsen op mijn MTB. In de zomer of tijdens de Alpe d'Huzes komt het er niet van dus waarom niet als ik er toch ben om te boarden?
Weet iemand of dit te doen is in de winter of word ik door de eerste de beste Gendarme van de weg geplukt? Ervaringen of tips worden zeker gewaardeerd!
Weet iemand of dit te doen is in de winter of word ik door de eerste de beste Gendarme van de weg geplukt? Ervaringen of tips worden zeker gewaardeerd!
Ze staan je alleen onderaan op te wachten als er een ketting plicht is de Gendarmes.
Als de weg schoon is kun je gewoon naar boven.
Ligt vaak wel veel grid op de weg ivm strooien.
Suc6
Als de weg schoon is kun je gewoon naar boven.
Ligt vaak wel veel grid op de weg ivm strooien.
Suc6
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- ophetkantje
- Forum-lid
Weg wordt over het algemeen goed schoon gehouden. Net na verse sneeuwval niet te doen. Als de weg weer geruimd is prima te goen. Veel grid, maar met MTB zeker geen probleem. Wel je tijdstip een beetje slim kiezen. Voor 10 uur 's morgens en na 14 uur 's middags is het er erg druk met auto's. Je krijgt niet al te veel ruimte, dus ik zou die tijden zeker vermijden. Ook beter niet op zaterdag of zondag, dan is de weg over het algemeen ook druk bereden. Veel plezier.
Ach, ik zeg ook maar wat
En een winterjack meenemen. En goede handschoenen. Klimmend krijg je het wel lekker warm Maar al afdalende kunnen je vingers angstig rap steenkoud worden. En dat remt niet lekker. Twee van die dooie klauwen aan je stuur. Verder veel plezier gewenst op deze ietwat vreemde Alpe beklimming.
Live fast; die young. mijn blog
Ik heb niet Alpe d'Huez in de winter beklommen (racefiets) maar Les Deux Alpes. Deze ligt vlakbij. Toen ik hem omhoog reed (-8 graden) was de weg schoon maar wel nat. Her en der ligt dan wel wat split maar daar had ik toen geen last van gehad.
Ik reed hem op een doordeweekse dag omhoog omdat het dan minder druk was. Als je ook naar beneden gaat zorg dan zeker voor een goede wind- en handbeschermer voor de borst want het is echt koud afdalen in de winter. Zeker als het wegdek nog nat is wordt dat helemaal uitkijken.
Succes ermee
Ik reed hem op een doordeweekse dag omhoog omdat het dan minder druk was. Als je ook naar beneden gaat zorg dan zeker voor een goede wind- en handbeschermer voor de borst want het is echt koud afdalen in de winter. Zeker als het wegdek nog nat is wordt dat helemaal uitkijken.
Succes ermee
Lijkt mij wel een leuke uitdaging om te doen zo rond de kerstdagen. Rond de kerstdagen is het namelijk wel verschrikkelijk druk met auto's etc... Dus goed uitkijken is prioriteit nummer 1 want sommige Fransen ( en enkele andere toeristen ) willen dikwijls als idioten rijden ook al zijn de wegen glad & nat. Maar als de weg open is, waarom ook niet!. Lekker fietsen zou ik zeggen.
-
- Forum-lid
Alpe d'Huez heb ik in de winter niet beklommen, wel La Plagne. Dit was echter begin maart, dan is het boven op de berg nog wel koud, maar in het dal was het al 15 graden, dus het dalen was alleen aan het begin een probleem. De weg was schoon, en inderdaad, doordeweeks is de weg ook vrij rustig.
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
Zorg dat je goed zichtbaar bent.
Veel auto's hebben smerige ramen en extra dode hoeken en worden bestuurd door mensen die het allemaal erg spannend vinden in de bergen, in de winter.
Veel auto's hebben smerige ramen en extra dode hoeken en worden bestuurd door mensen die het allemaal erg spannend vinden in de bergen, in de winter.
+1 my thoughts exactly.Martin Swinkels schreef:Zorg dat je goed zichtbaar bent.
+2, dus:innuendo schreef:+1 my thoughts exactly.Martin Swinkels schreef:Zorg dat je goed zichtbaar bent.
- reflectie/fluojackie aan
- winterbanden/spikes op de ATB
- waterdichte (over)schoenen of desnoods plastic zak in de schoen tegen het opspattende water
mvdsande schreef:Rond de kerstdagen zit in vlak in de buurt van de Alpe d'Huez voor een weekje wintersport. Bij het zien van de naam van die berg begint mijn fietshartje wel harder te kloppen, ik zou hem wel eens op willen fietsen op mijn MTB. In de zomer of tijdens de Alpe d'Huzes komt het er niet van dus waarom niet als ik er toch ben om te boarden?
En: wat is het geworden?