Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fulcrum R1 of R3

stokje
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2013 12:00

stokje 16 nov 2013 12:10

Ik ben toe aan een nieuw setje en zit te twijfelen tussen de Fulcrum Racing 1 of de Racing 3. Als ik naar het gewicht van de wielen kijk is het verschil niet zo groot maar het prijs verschil vind ik toch wel aanzienlijk. Is de R1 een strakker/ stijver wiel ?
Wat ik wel nodig heb met mijn 94kg. Ik heb ook nog naar de quarttro zitten kijken maar daar lees ik niet echt possitieve verhalen over.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16141
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 nov 2013 12:50

Als je voor prijs / kwaliteit gaat moet je de R 3's nemen.
De R 1
- een beetje lichter dan de R3
- zelfde naven als de R3
- aluminium spaken ipv stalen

Het zijn beide gewoon erg goede wielsets.

Ik zou de R1's nemen, na enkele 100-km ben je al vergeten dat ze duurder waren. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

stokje
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2013 12:00

stokje 16 nov 2013 13:21

Ja de R1 zijn wel wat mooier :-) De R0 zijn weer dezelfde als de R1 maar dan met betere naven ?. Las ook ergens dat de lagers ceramisch waren. Zijn dit alleen de lagers die ceramisch zijn of zit ernog meer verschil in de naven (uitgezonderd carbon)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16141
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 nov 2013 14:19

stokje schreef:Ja de R1 zijn wel wat mooier :-) De R0 zijn weer dezelfde als de R1 maar dan met betere naven ?. Las ook ergens dat de lagers ceramisch waren. Zijn dit alleen de lagers die ceramisch zijn of zit ernog meer verschil in de naven (uitgezonderd carbon)
Ik heb de zero's dark label.
Fantastische wielen.

Het enige verschil tussen de R 1 en R 0
- Keramische lagers
- Carbon naafhuis

Ze zijn dan ook weer iets duurder dan de R1 set., maar ook dat is na enkele 100-km weer vergeten. :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4258
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 16 nov 2013 14:27

lcsmt schreef:Als je voor prijs / kwaliteit gaat moet je de R 3's nemen.
De R 1
- een beetje lichter dan de R3
- zelfde naven als de R3
- aluminium spaken ipv stalen

Het zijn beide gewoon erg goede wielsets.

Ik zou de R1's nemen, na enkele 100-km ben je al vergeten dat ze duurder waren. :)
Je zou dit dus ook om kunnen draaien. De gemiddelde berijder zal dit verschil dus echt niet merken. Zuiver rationeel is er vermoedelijk geen reden de R1's te verkiezen boven de R3's.
En als je hard langs fietst zal ook niemand het verschil zien....
M.i. resteert vooral de vraag of je de meerprijs wilt betalen alleen voor je eigen gevoel. En dat kun je alleen zelf bepalen.

berge1
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2011 09:45
Locatie: Hellevoetsluis

berge1 16 nov 2013 15:53

zijn de racing 3 velgen qwa spaken niet makkelijker in onderhoud dan de alu spaken van de R1's?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16141
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 nov 2013 18:03

berge1 schreef:zijn de racing 3 velgen qwa spaken niet makkelijker in onderhoud dan de alu spaken van de R1's?
Een aluminium of stalen aero spaak reinigen zal niet veel verschillen denk ik zo maar. :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

berge1
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2011 09:45
Locatie: Hellevoetsluis

berge1 16 nov 2013 20:37

ik heb dan meer over spaakspanning en nastellen en dergelijke.

Gebruikersavatar
paul1
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:50

Gebruikersavatar paul1 17 nov 2013 17:14

lcsmt schreef:
stokje schreef:Ja de R1 zijn wel wat mooier :-) De R0 zijn weer dezelfde als de R1 maar dan met betere naven ?. Las ook ergens dat de lagers ceramisch waren. Zijn dit alleen de lagers die ceramisch zijn of zit ernog meer verschil in de naven (uitgezonderd carbon)
Ik heb de zero's dark label.
Fantastische wielen.

Het enige verschil tussen de R 1 en R 0
- Keramische lagers
- Carbon naafhuis

Ze zijn dan ook weer iets duurder dan de R1 set., maar ook dat is na enkele 100-km weer vergeten. :D
Spaaknippels zijn bij Zero van aluminium.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16141
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 nov 2013 17:53

paul1 schreef:
lcsmt schreef:
stokje schreef:Ja de R1 zijn wel wat mooier :-) De R0 zijn weer dezelfde als de R1 maar dan met betere naven ?. Las ook ergens dat de lagers ceramisch waren. Zijn dit alleen de lagers die ceramisch zijn of zit ernog meer verschil in de naven (uitgezonderd carbon)
Ik heb de zero's dark label.
Fantastische wielen.

Het enige verschil tussen de R 1 en R 0
- Keramische lagers
- Carbon naafhuis

Ze zijn dan ook weer iets duurder dan de R1 set., maar ook dat is na enkele 100-km weer vergeten. :D
Spaaknippels zijn bij Zero van aluminium.
Ja, maar dat is geen verschil, de Racing 1 heeft ook aluminium spaaknippels.

Als je informatie geeft is het best dat ze correct is.
Dit kan je gewoon aflezen van de Fulcrum website
De R1
http://www.fulcrumwheels.com/en/collect ... s/racing-1
De Zero's
http://www.fulcrumwheels.com/en/collect ... acing-zero
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie