Ik ben toe aan een nieuw setje en zit te twijfelen tussen de Fulcrum Racing 1 of de Racing 3. Als ik naar het gewicht van de wielen kijk is het verschil niet zo groot maar het prijs verschil vind ik toch wel aanzienlijk. Is de R1 een strakker/ stijver wiel ?
Wat ik wel nodig heb met mijn 94kg. Ik heb ook nog naar de quarttro zitten kijken maar daar lees ik niet echt possitieve verhalen over.
Fulcrum R1 of R3
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16141
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je voor prijs / kwaliteit gaat moet je de R 3's nemen.
De R 1
- een beetje lichter dan de R3
- zelfde naven als de R3
- aluminium spaken ipv stalen
Het zijn beide gewoon erg goede wielsets.
Ik zou de R1's nemen, na enkele 100-km ben je al vergeten dat ze duurder waren.
De R 1
- een beetje lichter dan de R3
- zelfde naven als de R3
- aluminium spaken ipv stalen
Het zijn beide gewoon erg goede wielsets.
Ik zou de R1's nemen, na enkele 100-km ben je al vergeten dat ze duurder waren.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ja de R1 zijn wel wat mooier De R0 zijn weer dezelfde als de R1 maar dan met betere naven ?. Las ook ergens dat de lagers ceramisch waren. Zijn dit alleen de lagers die ceramisch zijn of zit ernog meer verschil in de naven (uitgezonderd carbon)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16141
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb de zero's dark label.stokje schreef:Ja de R1 zijn wel wat mooier De R0 zijn weer dezelfde als de R1 maar dan met betere naven ?. Las ook ergens dat de lagers ceramisch waren. Zijn dit alleen de lagers die ceramisch zijn of zit ernog meer verschil in de naven (uitgezonderd carbon)
Fantastische wielen.
Het enige verschil tussen de R 1 en R 0
- Keramische lagers
- Carbon naafhuis
Ze zijn dan ook weer iets duurder dan de R1 set., maar ook dat is na enkele 100-km weer vergeten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Je zou dit dus ook om kunnen draaien. De gemiddelde berijder zal dit verschil dus echt niet merken. Zuiver rationeel is er vermoedelijk geen reden de R1's te verkiezen boven de R3's.lcsmt schreef:Als je voor prijs / kwaliteit gaat moet je de R 3's nemen.
De R 1
- een beetje lichter dan de R3
- zelfde naven als de R3
- aluminium spaken ipv stalen
Het zijn beide gewoon erg goede wielsets.
Ik zou de R1's nemen, na enkele 100-km ben je al vergeten dat ze duurder waren.
En als je hard langs fietst zal ook niemand het verschil zien....
M.i. resteert vooral de vraag of je de meerprijs wilt betalen alleen voor je eigen gevoel. En dat kun je alleen zelf bepalen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16141
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een aluminium of stalen aero spaak reinigen zal niet veel verschillen denk ik zo maar.berge1 schreef:zijn de racing 3 velgen qwa spaken niet makkelijker in onderhoud dan de alu spaken van de R1's?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Spaaknippels zijn bij Zero van aluminium.lcsmt schreef:Ik heb de zero's dark label.stokje schreef:Ja de R1 zijn wel wat mooier De R0 zijn weer dezelfde als de R1 maar dan met betere naven ?. Las ook ergens dat de lagers ceramisch waren. Zijn dit alleen de lagers die ceramisch zijn of zit ernog meer verschil in de naven (uitgezonderd carbon)
Fantastische wielen.
Het enige verschil tussen de R 1 en R 0
- Keramische lagers
- Carbon naafhuis
Ze zijn dan ook weer iets duurder dan de R1 set., maar ook dat is na enkele 100-km weer vergeten.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16141
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ja, maar dat is geen verschil, de Racing 1 heeft ook aluminium spaaknippels.paul1 schreef:Spaaknippels zijn bij Zero van aluminium.lcsmt schreef:Ik heb de zero's dark label.stokje schreef:Ja de R1 zijn wel wat mooier De R0 zijn weer dezelfde als de R1 maar dan met betere naven ?. Las ook ergens dat de lagers ceramisch waren. Zijn dit alleen de lagers die ceramisch zijn of zit ernog meer verschil in de naven (uitgezonderd carbon)
Fantastische wielen.
Het enige verschil tussen de R 1 en R 0
- Keramische lagers
- Carbon naafhuis
Ze zijn dan ook weer iets duurder dan de R1 set., maar ook dat is na enkele 100-km weer vergeten.
Als je informatie geeft is het best dat ze correct is.
Dit kan je gewoon aflezen van de Fulcrum website
De R1
http://www.fulcrumwheels.com/en/collect ... s/racing-1
De Zero's
http://www.fulcrumwheels.com/en/collect ... acing-zero
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend