Nieuwe fiets (Harrier 1 vs. Harrier 2)
Beste forumleden,
Ik ben op zoek naar een leuk fietsje voor flink recreatief gebruik en misschien Alpenvakantie...
Bij de lokale FM viel mijn oog op de Harrier 1 die te krijgen is voor 899,-
De Harrier 2 die er naast staat kost 100 euro meer maar heeft daarbij wel een carbon voorvork en is volledig shimano 105 afgemonteerd.
Vraag:
100,- meer uitgeven voor vork + crankstel van SH 105 of gewoon 100 euro in de zak houden en met alu vork en (naamloos?) crankstel gaan fietsen?
Gewicht is niet zo belangrijk, scheelt slechts 300 grammetjes...
PS: De wielen WH-R500 zijn die oké? ben aan de lichte kant (65-70kg) dus lijkt me geen probleem toch?
Ik ben op zoek naar een leuk fietsje voor flink recreatief gebruik en misschien Alpenvakantie...
Bij de lokale FM viel mijn oog op de Harrier 1 die te krijgen is voor 899,-
De Harrier 2 die er naast staat kost 100 euro meer maar heeft daarbij wel een carbon voorvork en is volledig shimano 105 afgemonteerd.
Vraag:
100,- meer uitgeven voor vork + crankstel van SH 105 of gewoon 100 euro in de zak houden en met alu vork en (naamloos?) crankstel gaan fietsen?
Gewicht is niet zo belangrijk, scheelt slechts 300 grammetjes...
PS: De wielen WH-R500 zijn die oké? ben aan de lichte kant (65-70kg) dus lijkt me geen probleem toch?
De wielen zijn volgens mij geen probleem: ikzelf rijd ermee in mijn goedkope crossfiets en nog nooit spaakbreuk of slag in de wielen gehad. Natuurlijk zijn ze vrij zwaar.
Met jou gewicht zijn ze goed genoeg.
Maar ik zou liever die 100 euro investeren in een betere wielset dan in een carbon voorvork en een trapstel. Bijvoorbeeld fulcrum racing 5 moet misschien mogelijk zijn
Met jou gewicht zijn ze goed genoeg.
Maar ik zou liever die 100 euro investeren in een betere wielset dan in een carbon voorvork en een trapstel. Bijvoorbeeld fulcrum racing 5 moet misschien mogelijk zijn
Ik zou op beide fietsen een klinkerweg fietsen. Merk je geen verschil dan Harrier 1, merk je wel verschil in trillingen in het stuur hoop / verwacht ik wel dan Harrier 2 kopen..
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Foosho schreef:Ik zou voor de carbon vork gaan ivm comfort.
Wielen staan niet heel best bekend, gezien je gewicht valt het misschien wat mee.
Scheelt dat qua comfort aanzienlijk?? 100 euro extra kan natuurlijk ook nog op aan accessoires en kleding... (wordt natuurlijk meer !

Ik zou ook de 100 euro extra uitgeven. Daardoor ga je nog meer lol van je nieuwe hobby beleven en uiteindelijk dus nóg meer uitgeven aan kleding, nieuwe wielen, gps etc. etc.

Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
Waarmee is de Harrier 1 afgemonteerd dan? Ik zou persoonlijk die extra 100 euro neerleggen, zodat je dan toch een volledige 105 afmontage hebt. De carbon voorvoork is dan natuurlijk mooi meegenomen!
Oke bedankt allemaal voor de reacties...
Ik zat er zelf aan te denken om er nog 200 euro bij te leggen (tov Harrier 1) en dan te gaan voor een Giant TCR 1..
De kleurstelling van die fiets vind ik persoonlijk geweldig
, samen met carbon vork, goed afgewerkt frame en volledig 105 afmontage.
O ja en nog een voordeel, verkrijgbaar bij de FM in de buurt. (Bike Center Dik in Groningen, met naar mijn idee veel verstand van zaken. )
Ik zat er zelf aan te denken om er nog 200 euro bij te leggen (tov Harrier 1) en dan te gaan voor een Giant TCR 1..
De kleurstelling van die fiets vind ik persoonlijk geweldig

O ja en nog een voordeel, verkrijgbaar bij de FM in de buurt. (Bike Center Dik in Groningen, met naar mijn idee veel verstand van zaken. )
- thestudent
- Forum-lid HC
Ineens een heel andere keuze, maar waarschijnlijk ook een goede. Je moet je eigen fiets ook vooral mooi vinden, anders wil je er niet op:). Soms heb ik zelfs het gevoel dat ik mijn fiets tekort doe:)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!