Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ervaring met buiten Europa betalen met Paypal?

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 29 sep 2010 01:10

Super programma.
Enkel gewoon geen creditcard aankoppelen en geen geld op de rekening laten staan.
Laat je er wel geld op staan dan loop je het risico dat het weg is als je account gekraakt wordt...
Dat is binnen dit huishouden een stel bandieten al 3 keer bijna gelukt...
mijn Flickr

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 29 sep 2010 01:44

Bedoel je van een Paypal rekening of van je bankrekening, die er aan gekoppeld was?
Velgenfluisteraar

Florezido

pilotb
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2009 16:07
Locatie: Nijmegen

pilotb 29 sep 2010 02:12

Paypal is makkelijk en veilig.
Ook als er wat mis gaat met de levering, heb je vaak een 'kopersbescherming'.
Via een CC werkt dat toch altijd wat lastiger is mijn ervaring.

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 29 sep 2010 02:27

Diogenes schreef:Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het (in vergelijking met een credit card) gunstiger is om met Paypal een bestelling te betalen?

Ik zie nergens de gehanteerde wisselkoers voor bv. de dollar. Ik meen begrepen te hebben dat de middenkoers plus een opslag gehanteerd wordt?

BVD!

Misschien niet het juiste forumonderdeel, maar ik zou niet weten waar het beter past.


Ik zie veel antwoorden die helaas niet helemaal direct op je vraag in gaan.

Vaak zijn Paypal betalingen goedkoper dan betalen met een CC.
Je moet echter ook kijken welke kosten de ontvanger doorberekend. Bij Paypal betalingen komen kosten normaliter voor de ontvanger. Veel ontvangers hanteren daarom extra kosten bij Paypal betalingen.

Daarnaast kun je ook geld hebben staan op je Paypal account. Als je vervolgens bijv vaak betaald in dollars is het misschien handig om ook betalingen te ontvangen in dollars (als je tenminste ook geld ontvangt) Maar dat alles is strikt persoonlijk.

De genoemde kopersbescherming is bijv op eBay een goed middel. Bij andere betalingstransacties is de kopersbescherming niet altijd aanwezig of gelimiteerd. Raadpleeg daarvoor de voorwaarden.
Afbeelding

mbl
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 jul 2008 18:58

mbl 29 sep 2010 03:41

Je ziet bij Paypal direct met welke wisselkoers er gerekend wordt. Dit is veelal de dagkoers.
Soms wordt er zelfs met intraday koersen gewerkt. Je hebt dus direct zekerheid. Deze koers kun je evt. nog vergelijken op met bijv. je bank of GWK, maar mijn ervaring is dat Paypal normale, marktconforme wisselkoersen hanteert.
Bij een creditcard is er altijd een hoop onduidelijkheid over de koers die ze hanteren. Soms de dagkoers, maar soms ook een koers van een paar dagen later of eerder. (Kennelijk de koers die hun het meeste winst oplevert ;-) Op zich geen gigantische verschillen, maar op een paar duizend euro kan het dan toch enkele tientjes duurder zijn dan je had gedacht.

Ben redelijk positief over Paypal. Overigens kun je ook een creditcard nemen met een kleine limiet en deze koppelen aan Paypal. Dan is het risico te overzien, mocht er ooit iets mee gebeuren. Fraude met de cc is overigens meer een probleem van de uitgever dan van de houder. Zelf ben je goed beschermd bij de bekende merken cc. Als je het niet eens bent met een afschrijving, wordt het direct teruggedraaid. De maatschappij gaat dan om bewijs voor die transactie vragen bij de verkoper. Fraude e.d. is dus voor rekening van de cc-maatschappij.
Cervelo R3 / Campa Chorus / Easton EC90

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 29 sep 2010 10:43

ik ben al jaren een enthousiast gebruiker van Payal.
Degene die het geld van Paypal naar zijn eigen (bank)rekening overschrijft betaalt provisie dus niet degene die overmaakt.
Dus geld overmaken kost niets, geld ontvangen ook niet, tenzij je casht op je bank/giro.'
Zeer veilig en goedkoop systeem.

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 29 sep 2010 10:59

Nog even een tip: ik heb paypal gekoppeld aan een 'losse' rekening, die staat normaal droog, maar als ik via paypal betaal stort ik eerst dat bedrag op die rekening, zodat het dan via paypal betaald kan worden. Zo kan er weinig misgaan in het geval m'n account gekraakt wordt.
Eenvoud kenmerkt het ware.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 sep 2010 13:03

Zonde van de moeite, want je krijgt gewoon een incassoburo op je dak als er meer geld is uitgegeven met je account dan van de rekening te halen valt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 30 sep 2010 11:54

ok, ik dacht dat paypal pas doorbetaalde als zij het van je rekening hadden geïncasseerd, maar dat is dus niet zo...
Eenvoud kenmerkt het ware.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 30 sep 2010 12:04

Je zal in eerste instantie een aantal herinneringen krijgen, zo'n vaart loopt dat niet.
Als PayPal niet van je rekening kan incasseren, proberen ze dat na een aantal dagen volgens mij nogmaals en anders kan je simpelweg zelf je PayPal rekening aanvullen.
FacebookS3RSSite

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 02 okt 2010 20:55

marc v megroot schreef:ik ben al jaren een enthousiast gebruiker van Payal.
Degene die het geld van Paypal naar zijn eigen (bank)rekening overschrijft betaalt provisie dus niet degene die overmaakt.
Dus geld overmaken kost niets, geld ontvangen ook niet, tenzij je casht op je bank/giro.'
Zeer veilig en goedkoop systeem.

marc


Niet waar wat je hier schrijft:
Geld overmaken kost in principe niets maaaaar er zijn nogal wat bedrijven die extra kosten bij gebruik van Paypal in rekening brengen. Vaak gelijkgesteld aan kosten bij gebruik van een CC.

Verder zijn er de gewone paypalrekening en de business rekening. Op de gewone rekening mag je maar 2 keer geld ontvangen. Geloof dat bij de tweede keer de rekening al omgezet moet worden naar een business rekening. Geld ontvangen kost je dus gewoon geld.
Afbeelding

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 03 okt 2010 01:07

Swoosh schreef:
marc v megroot schreef:ik ben al jaren een enthousiast gebruiker van Payal.
Degene die het geld van Paypal naar zijn eigen (bank)rekening overschrijft betaalt provisie dus niet degene die overmaakt.
Dus geld overmaken kost niets, geld ontvangen ook niet, tenzij je casht op je bank/giro.'
Zeer veilig en goedkoop systeem.

marc


Niet waar wat je hier schrijft:
Geld overmaken kost in principe niets maaaaar er zijn nogal wat bedrijven die extra kosten bij gebruik van Paypal in rekening brengen. Vaak gelijkgesteld aan kosten bij gebruik van een CC.

Verder zijn er de gewone paypalrekening en de business rekening. Op de gewone rekening mag je maar 2 keer geld ontvangen. Geloof dat bij de tweede keer de rekening al omgezet moet worden naar een business rekening. Geld ontvangen kost je dus gewoon geld.


Dat laatste verhaal klopt niet
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

Plaats reactie