Alles over vakanties op én met de fiets

Bike motion 2013

Twannie
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2012 20:12

Twannie 13 okt 2013 19:58

Voor de vierde keer op rij geweest, blijft toch altijd leuk om naar al dat mooie spul te kijken. Zoon van 6 was voor de derde keer mee en wilde zo graag kijken naar kinder racefiets 24". Helaas niets van gezien wel veel BMX en mountainbike in kleine maten. De teleurstelling was bij hem groot! Idd jammer dat er weinig direct verkocht wordt van kleding, fietscomputer, helmen e.d. Toch gaan we volgend jaar gewoon weer.

ErikDignum
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:52
Contact

ErikDignum 13 okt 2013 22:52

Twannie schreef:Zoon van 6 was voor de derde keer mee en wilde zo graag kijken naar kinder racefiets 24". Helaas niets van gezien ..........
Ik heb er twee gezien, een hele kleine (volgens mij geschikt voor een kereltje van 6) en een groter formaat.

conrad4dx
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 aug 2012 22:31

conrad4dx 13 okt 2013 23:05

Was voor mij de eerste keer. Rommelig; ja, ongeïnteresseerd standpersoneel op diverse stands; ja( vooral uit het buitenland).
Maar was lekker bezocht, ook veel enthousiaste verkopers die je niet at melden. Diverse wielmerken bezocht en kan nu betere keus maken en heb andere kijk op diverse merken/ producten. Zo zijn er meer producten belicht waar ik meer van wilde weten.

Wat ik absoluut miste is het kunnen kopen van goederen, in denk dat 1 op 3 bezoekers zeker geld te besteden had en meteen wil beslissen, doordat ze naar een dealer ( die het waarschijnlijk ook niet heeft liggen) gestuurd worden geef je ze de kans verder te kijken naar alternatieven of in veel gevallen als ze erover nadenken er toch maar van afzien etc.
Een beeld wat helaas zichtbaar is op veel beurzen; die ook een langzame dood sterven; autoriteiten, caravanrai etc.

Al met al het geld waard, veel gezien, geleerd en zonder file of parkeerproblemen een mooie dag gehad.
Team Pieken en Dalen 2015; Stelvio for Life, volg ons op facebook

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 okt 2013 07:50

Die behoeft om zaken te kopen snap ik echt totaal niet. Dat past ook helemaal niet bij een beurs waar op een enkeling na enkel importeurs en distributeurs staan.

Ik ga zelf puur naar Bikemotion op wat mensen te zien waar ik 't hele jaar alleen maar contact mee heb via de telefoon of email. 99 van de 100 fietsen doet me helaas echt niets en aangezien ik ook niet in de markt ben voor een nieuwe fiets hoefde ik ook niet te zoeken en vergelijken.

En dat er nogal wat E-bikes staat is vrij logisch. De gemiddelde FM pakt in het E-bike segment zijn meeste omzet. Maandag is een uitgelezen kans voor de fabrikanten en importeurs om nieuwe fietsenzaken te vinden voor hun producten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38108
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 okt 2013 08:43

amclassic-fan schreef:Die behoeft om zaken te kopen snap ik echt totaal niet. Dat past ook helemaal niet bij een beurs waar op een enkeling na enkel importeurs en distributeurs staan.
....
....
99 van de 100 fietsen doet me helaas echt niets .
Ik zou ook nooit iets op een beurs kopen aangezien dat allemaal adviesprijzen zijn. Kijk voor de lol ff naar de prijskaartjes bij bijv Sidi en vergelijk dat met de grote bekende aanbieders. Dan laat je het echt wel uit je hoofd om op de beurs te kopen IMHO.

En met die 2e stelling ben ik het helaas ook roerend eens.
Less is bore

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 14 okt 2013 14:44

Na 6 rondjes in alle hallen kwamen we er eindelijk achter dat de firma SRAM verstek had laten gaan. Dat bleek toen we het twee loslopende SRAM-medewerkers (SRAM-kledij) vroegen. Erg jammer, want ik wilde de nieuwe racegroepen met hydraulische schijfremmen wel eens zien. Verder hebben veel grote merken voor kleinere stands gekozen, waardoor het gebodene vrij mager was (Specialized). Maar er was genoeg te genieten bij de kleinere stands/merken. Idworx, Surly ea, Pilot, Fouriers, etc.

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 14 okt 2013 15:25

walliebal schreef:Na 6 rondjes in alle hallen kwamen we er eindelijk achter dat de firma SRAM verstek had laten gaan. Dat bleek toen we het twee loslopende SRAM-medewerkers (SRAM-kledij) vroegen. Erg jammer, want ik wilde de nieuwe racegroepen met hydraulische schijfremmen wel eens zien. Verder hebben veel grote merken voor kleinere stands gekozen, waardoor het gebodene vrij mager was (Specialized). Maar er was genoeg te genieten bij de kleinere stands/merken. Idworx, Surly ea, Pilot, Fouriers, etc.
Ik heb SRAM wel gezien. Daarnaast had ik ook graag meer Specialized gezien, maar ze hadden zeker geen kleine stand. Zag er juist top uit imo.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 14 okt 2013 16:03

amclassic-fan schreef: 99 van de 100 fietsen doet me helaas echt niets.
Helemaal mee eens, net als al eerder gemeld dat er weinig nieuws te zien was. Highlights van de beurs voor mij waren de DeRosa King RS, de nieuwe Kuota Kom en de stand van Olympia. Met name door de DeRosa stand toch weer aan het denken gegaan of het niet weer tijd is voor iets nieuws… wie weet.

Het allerminst van de beurs was de stand van Mavic. Niet zozeer de stand, alswel de mensen waar ik in gesprek ging over de absurde levertijd van een nieuwe velg (nu al 9 maand wachten). Ze herkenden de klacht niet en mijn FM was een prutser… dan voel je je ook serieus genomen.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3077
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 14 okt 2013 16:25

daniel1975 schreef: Wat mij opviel was dat een aantal merken toch echt nog veel moeten leren en dat anderen het juist wel heel goed snappen:
- Fantastische standbemanning bij Wolvenberg (oa. Fizik). Alle maten Fizik schoenen aanwezig en op een leuke manier kon je alles passen en uitproberen (ik ben om :) ).

En overal het gevoel dat er weinig vernieuwing is. Veel grote merken blijven beetje in hun eigen patroon hangen (voor mij meest aansprekende voorbeelden sidi en pina).
Maar overall leuk ochtendje Utrecht weer!
Zoals Fizik dat zouden naar mijn idee meer merken moeten doen. Als je er toch bent... maak er dan wat van. De BM geeft mensen de gelegenheid te passen, te proberen, te kijken, te voelen en te proeven zodat ze het later bij hun lokale winkelier kunnen bestellen.

Maar dan moet je wel wat meer doen dan alleen wat artikelen op een standaard zetten en vervolgens gaan koffiedrinken. Maar goed het is ook best vermoeiend de hele dag rondhangen op een beurs. Dat begrijp ik ook weer wel.

Het leek toch wel kleiner als vorig jaar. Of vergis ik me hierin?

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 14 okt 2013 16:30

De grootste tegenvaller van BM vond ik de Scott -tand. Met zo weinig fietsen kun je net zo goed niet naar de beurs komen.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38108
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 okt 2013 16:50

@jsparie: ik moet ook wel eens beurs lopen en het is idd vermoeiend. Maar als je er iets van maakt is het veel leuker en minder vermoeiend dan je dat al telefoon-internettend en koffie drinkend door worstelen.


Scott was idd zeer mager, miste de mooiere Sparks.
Less is bore

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 14 okt 2013 17:28

Ik kreeg bij Scott de uitleg van ja we hebben 300 modellen we knnen slechts alles meenemn.
Ik meteen nee dan neem je 2 zwarte foils mee en laat je een team edition thuis waar Scott weet ik niet hoeveel geld in duwt.

heb gelijk daar maar aangegeven dat ik dan waarschijnlijk dan toch maar een De rosa koop aangezien er waarschijnlijk geen mogenlijkheid meer komt om een Foil te bekijken.
Hier in Limburg zit in ieder geval niet een dealer die een Foil zal hebben staan
En om nu Brabant in te rijden gaat me te ver.

maarja zo zie je maar wat een merk als Scott geeft om een goede verkoop en dan maar klagen dat het crisis is
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie