Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Tips en advies nieuwe fiets.

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 23 sep 2013 19:22

Allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets hierbij is mijn oog gevallen op de volgende modellen:
DeRosa R838
Rose Xeon CRS 3000
Canyon aeroad CF 7.0

Alle met zwart als hoofd kleur en ultegra afmontage.

Mijn voorkeur gaat uit naar de DeRosa maar de geometrie van dit frame houd me een beetje tegen de grootste maat is 53. Wel heeft dit frame een redelijk lange bovenbuis en behoorlijk hoge balhoofd. Toch heb ik hier zo mijn vraagtekens bij.

Hierom heb ik de volgende vragen:
Heeft iemand met mijn lengte 1.93 Meter ervaring met DeRosa maatvoering?
Wat is jullie mening betreft bovenstaande fietsen?
Heeft iemand nog een andere tip betreft fiets? Max 2500 euro kleur (mat)zwart.

Ter info ik rijd nu een TCR Composite 1 maat XL waarop ik prima zit.

Alvast bedankt allemaal.
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 sep 2013 21:19

De R838 maat 53 is zeg maar een XL, het is maar net welke naam de fabrikant er aan geeft. Ik denk trouwens niet dat zo'n instap DeRosa een grote verbetering is ten opzichte van jouw Giant. Dan kun je net zo goed alleen de groep en wielen upgraden. Bij Canyon en Rose krijg je wel meer waar voor je geld.

Nog een leuke fiets die iets boven budget is maar wel idioot goed afgemonteerd is en het frame komt er ook goed uit in de tests:http://www.wiggle.nl/boardman-slr-94/
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 24 sep 2013 08:25

maat 53 lijkt mij eerder een M dan een XL en een M voor iemand van 193cm is te klein
ik zie geen overeenkomsten tussen die drie fietsen.
Wat ga je ermee doen?

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 24 sep 2013 08:39

materialist schreef: ik zie geen overeenkomsten tussen die drie fietsen.
Ze zijn zwart en ultegra afgemonteerd..
Paradefietsje?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 sep 2013 08:45

materialist schreef:maat 53 lijkt mij eerder een M dan een XL en een M voor iemand van 193cm is te klein
ik zie geen overeenkomsten tussen die drie fietsen.
Wat ga je ermee doen?
Een bovenbuis van 58,3cm en een balhoofdbuis van 18,3cm voor een M. :?
Hoe groot moet een XL dan zijn volgens jou?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 24 sep 2013 08:50

Ernie C schreef:...Een bovenbuis van 58,3cm en een balhoofdbuis van 18,3cm voor een M. :?
Hoe groot moet een XL dan zijn volgens jou?
Dat klink meer al mijn mat ;) En ik ben 1m89. Voor iemand van 1m93 lijkt me dit frame dan nog net een tikje te klein
Live fast; die young. mijn blog

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 24 sep 2013 09:03

Ernie C. schreef:
materialist schreef:maat 53 lijkt mij eerder een M dan een XL en een M voor iemand van 193cm is te klein
ik zie geen overeenkomsten tussen die drie fietsen.
Wat ga je ermee doen?
Een bovenbuis van 58,3cm en een balhoofdbuis van 18,3cm voor een M. :?
Hoe groot moet een XL dan zijn volgens jou?
53 is niet de maat van het frame maar de lengte van de staande buis

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 sep 2013 09:07

Afbeelding

Oh ja... ;)
Campagnolo Ultra Dork

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 24 sep 2013 16:50

Ernie C. schreef:De R838 maat 53 is zeg maar een XL, het is maar net welke naam de fabrikant er aan geeft. Ik denk trouwens niet dat zo'n instap DeRosa een grote verbetering is ten opzichte van jouw Giant. Dan kun je net zo goed alleen de groep en wielen upgraden. Bij Canyon en Rose krijg je wel meer waar voor je geld.

Nog een leuke fiets die iets boven budget is maar wel idioot goed afgemonteerd is en het frame komt er ook goed uit in de tests:http://www.wiggle.nl/boardman-slr-94/
Bedankt voor je advies. Persoonlijk vind ik de boardman niet zo mooi. Maar toch bedankt voor de tip. De DeRosa valt af ivm de verbetering ten opzichte van mijn eigen fiets.
Hier zit inmiddels al een andere wielset in en is volledig ultegra afgemonteerd.
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 24 sep 2013 16:54

materialist schreef:maat 53 lijkt mij eerder een M dan een XL en een M voor iemand van 193cm is te klein
ik zie geen overeenkomsten tussen die drie fietsen.
Wat ga je ermee doen?
Overeenkomst is prijs kleur een mijn smaak.

Wat ik er mee ga doen?
Fietsen lijkt mij persoonlijk de beste optie :)/
Maar ik wil gewoon weer wat nieuws en omdat aan mijn huidige fiets diverse onderdelen aan vervangen toe zijn en liever dit geld bij een nieuwe fiets stop.
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 27 sep 2013 21:38

remco1b schreef:
Ernie C. schreef:De R838 maat 53 is zeg maar een XL, het is maar net welke naam de fabrikant er aan geeft. Ik denk trouwens niet dat zo'n instap DeRosa een grote verbetering is ten opzichte van jouw Giant. Dan kun je net zo goed alleen de groep en wielen upgraden. Bij Canyon en Rose krijg je wel meer waar voor je geld.

Nog een leuke fiets die iets boven budget is maar wel idioot goed afgemonteerd is en het frame komt er ook goed uit in de tests:http://www.wiggle.nl/boardman-slr-94/
Bedankt voor je advies. Persoonlijk vind ik de boardman niet zo mooi. Maar toch bedankt voor de tip. De DeRosa valt af ivm de verbetering ten opzichte van mijn eigen fiets.
Hier zit inmiddels al een andere wielset in en is volledig ultegra afgemonteerd.
Dit advies gaat nergens over, en het opvolgen er van ook niet. Iemand 'denkt' iets over een fiets en je neemt het klakkeloos over. Kijk bij deze 3 fietsen naar wat je mooi vind. Vergelijk de geometrie tabellen en kijk of je past op de grootste deRosa. Zo niet, laten gaan, zo wel, zeker overwegen want het is een fijn frame. Hij is in verschillende Fiets testen positief getest. Het is zeker geen 'instapframepje', basis ligt op € 1790,00 voor een frameset. Ik heb er mee gereden en het voelt zeer stabiel en licht aan met voldoende comfort voor de lange ritten.

De Canyon is een heel andere fiets, harder, minder comfortabel maar wel wat sneller en strakker, je past er zowieso op. De Canyon is meer een koersfiets, voor het gekke werk, agressief sprinten met een sportieve zit en een concurrerende prijs.

Met de Rose heb ik géén rijrvaring. Komt wel altijd goed uit de testen, maar dit zegt ook weer niet alles omdat Nederlanders echte prijskopers zijn. Mijn keuze zou het niet zijn, het merk doet me totaal niets. Als ik al een Rose zou kopen zou het eerder als 2e fiets zijn, net als bijvoorbeeld zo'n Boardman, een Decathlon, een Radon etc.

Succes!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2013 22:12

De 838 is toch gewoon het instap carbon model van De Rosa? Ik zeg ook niet dat de 838 slecht is, ik zeg dat het geen grote verbetering is t.o.v. de TCR. De TCR is een fiets die heel erg hoog staat aangeschreven dus ik denk dat de 838 er heel goed uitkomt in die vergelijking.

Als ik 2500 wil spenderen aan een nieuwe fiets zou ik persoonlijk een duidelijke verbetering willen hebben t.o.v. mijn huidige fiets. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening die zeker niet klakkeloos overgenomen moet worden. Als TS op zoek is naar een mooier frame in die prijsklasse zou ik de 838 ook zeker niet afraden. Ik wil TS alleen waarschuwen dat duurder niet altijd beter (stijver, lichter, comfortabeler) is. En dat als hij naar een frame op zoek is wat beter getest is (niet noodzakelijk beter voor TS) beter een Rose of Canyon kan nemen.

Het valt trouwens best mee met die hardcore racegeometrie van Canyon, bij een gelijk bovenbuislengte is de balhoofdbuis zelfs een tikkie langer dan de De Rosa.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 27 sep 2013 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie