Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

herfst/winterkleding aanschaffen

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 18 aug 2013 11:51

Ik ben wat kilo's kwijt en moet dus een nieuwe winterset aanschaffen.
Mijn oude setje, craft, voldeed eigenlijk goed, maar heeft wel één nadeel:
kan slecht tegen water.

Wil best een paar euro's uitgeven maar dan wel graag een set die:
warm is
voldoende vocht afvoert
winddicht is
in ieder geval water afstotend is

Heb gekeken naar castelli, zoncolan jack en een sorpasso bib.

Zijn er hier mensen met ervaring met deze set?
Of een alternatief hebben....
Gaat toch om veel geld en de keuze is voor zeker 2 winters :shock:
Allard

timken
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2009 19:23

timken 18 aug 2013 16:46

Castelli Gabba voldoet perfect aan al je eisen.
Zelf rijd ik al met de versie met korte mouwen, maar wegens een zeer grote tevredenheid hiervan ben ik ook al achter de versie met lange mouwen gegaan.
Ik heb er al mee in een echte stortbui gezeten en geen enkel probleem , alles was kletsnat , behalve mijn bovenlichaam
Laatst gewijzigd door timken op 20 aug 2013 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 18 aug 2013 17:05

Een moeilijke keuze altijd voor kleding en advies is ook altijd persoonlijk..

Wat Castelli betreft, ik ben er zeer over te spreken en de progetto x2 zeem is voor mij de beste die ik heb (vergelijk met assos mille en gore xenon).

Zelf heb ik de sorpasso in 3/4 uitvoering en dat is een hele fijne broek maar waterafstotend is hij niet. Ik denk dat je voor die eis het beste kan kijken naar een nanoflex (of no rain van sportful) maar die heeft niet die fijne zeem (wel kiss3 waar ik goeie dingen over hoor maar zelf geen ervaring mee).

Wat betreft jacks is de zoncolan qua omschrijving natuurlijk heel goed maar ook wel heel erg warm denk ik. Zelf heb ik ervaring met de trasparente due (winddichte body en lichtere stof armen, mijn favoriet) en de Mortirolo (voorkant winddicht) en beide zijn super. De Mortirolo is voor mij ook meer dan warm genoeg voor al mijn ritjes(ik heb nog een ultima volledig wind/waterdicht jack maar die komt de kast nooit meer uit ;)

Over de Gabba (zoals boven ook wordt genoemd) lees je veel zeer goede berichten, zelf nog geen ervaring mee maar klinkt als perfecte optie(ben zelf wel nieuwsgierig!).

Tot slot, goed shoppen voor de beste prijs/prijzen, dat kan héél veel schelen en goed passen voor de goede maat van Castelli. Vaak lees je dat een maat groter dan 'normaal' wordt aangeraden maar dat is voor mij niet van toepassing. Ik ben 1.88m en 88kg en draag een L jas en xl broek en die zitten perfect.

Fvalphen73
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2011 00:01

Fvalphen73 18 aug 2013 21:35

Ik weet niet waar je woont, maar mijn advies: Neem een halve dag vrij (niet op woensdag ;-) ) en ga naar Hopmans in Bergen op Zoom. Ik was er gisteren en er hangt nu nog veel herfst / winterkleding voor hele aantrekkelijke prijzen op de bovenverdieping.

Plaats reactie