Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Meisje zoekt fiets!

JantineAnnika
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2013 19:31

JantineAnnika 07 aug 2013 20:09

Hallo allemaal!

Mijn naam is Jantine, ik ben 22 jaar en woonachtig in Rotterdam.
Ik heb de laatste jaren een grote passie ontwikkeld voor wielrennen. Tot nu toe heeft dat zich beperkt tot fietsen op een geleende fiets en kijken wanneer ik maar kan! Nu is het tijd om mijn eigen fiets te kopen (kan niet wachten!).

Ik ben 1:70 lang en mijn gewicht is 62 kg.
De fiets zal voor recreatief gebruik zijn, maar wel erg fanatiek! (De plannen om de Alpe d'Huez op te fietsen zijn er al ;) ). Mijn doel is om de komende tijd vooral uren te maken en ook Zuid-Limburg en de Ardennen op te zoeken.

Mijn budget ligt tot de € 800,-. Zit er ook aan te denken om tweedehands te kijken, misschien hebben jullie tips of weten jullie goede adressen (of kennen jullie iemand die een fiets te koop heeft staan!).
Ik ben op zoek naar een aluminium fiets, het liefst met carbon voorvork en een Tiagra afmontering is prima. Het moet een comfortabele fiets zijn waar met plezier op gereden kan worden maar die ook genoeg uitdaging biedt voor een fanatiekeling! Het hoeft geen top-notch te zijn, maar een degelijke, gemiddeld goede fiets. En het liefst zo voordelig mogelijk.

Ik ben twee fietsen tegengekomen die volgens mij qua prijs en onderdelen vallen binnen wat ik zoek:
- http://www.12gobiking.nl/racefietsen/da ... exa_c_2014
- http://shop.topbikes.nl/fietsen-collect ... -2013.html
Ik hoor graag of dit goede fietsen zijn of dat ik voor dezelfde prijs (of minder) een betere fiets kan krijgen (ook tweedehands).

Alvast bedankt! :D

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12909
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 aug 2013 20:38

Welkom op het forum.

Ik zou wel zorgen dat je ook inderdaad een fiets met minimaal tiagra pakt. De eerste is was ondermaats.
De 2014 modellen staan al voor of zelfs binnen de deur, dus op de 2013 zijn goede kortingen te krijgen.

Zeker bij 12 to go even door onderhandelen en koop daar alleen de fiets voor onderdelen vragen ze de hoofdprijs.

Probeer met de versnellingen voor een triple te gaan wel zo handig in de bergen/heuvels.
Een triple is drie bladen voor, rijd ook op het vlakke prettig.

Als je in rotterdam woont ga eens bij bike2build kijken die hebben een hoop staan in deze klasse. Ondanks dat je een vrouw bent hoef je niet per se een wsd of wsl fiets een heren model is ook prima, dat hangt een beetje van je verhoudingen af, lange benen, korte benen etc.

Tweedehands is lastig te zeggen op een plaatsje van bv marktplaats weet je nooit hoe het si gebruikt, hier van een forumlid is al veiliger.

Ik zou je graag de fiets van mijn vrouw aanbieden, dan is er iets meer plek voor mijn fietsen, ze fiets er slechts een paar keer per jaar op. Zelf vind ze het niet zo,n goed idee dus helaas!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16425
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 aug 2013 20:46

Shimano Claris is nog 2 stappen onder Tiagra dus die van 12go zou ik mooi laten staan. Als je er nog een met Tiagra uit de summersale kunt krijgen in jouw maat heb je gewoon een prima fiets voor het geld.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5507
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 aug 2013 20:52

Bij 12 go hebben ze een Bulls Ancura 2 staan met volledig Tiagra voor 799,- Misschien is dat een betere optie. Ben zelf alleen niet zo bekend met Bulls.

Het is wel belangrijk dat hij goed bij je past qua geometrie enz. Dus probeer ze uit.

En Tiagra is wel het minimum. En beter volledig dan een mix met een lagere groep.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

JantineAnnika
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2013 19:31

JantineAnnika 07 aug 2013 21:23

Bedankt wasbeer2006! Haha, dat is jammer. Misschien de schuur wat uitbreiden ;)?
En ook Ernie C. en JPAR bedankt voor jullie reacties!

Is een triple heel veel duurder dan een compact? En kan deze op elk frame worden gezet?
Het is inderdaad prettig om ze uit te proberen. Is de summersale voornamelijk online of ook bij de FM?

JantineAnnika
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2013 19:31

JantineAnnika 07 aug 2013 21:27

Die Bulls ziet er ook goed uit! Doe ik bij mijn lijstje, bedankt!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5507
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 aug 2013 21:31

Eind augustus zie je bij de meest FM's dat de oude collectie eruit gaat. Dan kun je vaak ook goede kortingen bedingen.

Een triple geeft je meer ruimte om te schakelen voor het klimmen, omdat je drie bladen voor hebt, maar met een compact is dat ook prima mogelijk. En een triple is vaak een optie voor de afmontage bij de fiets. Als je in de opruiming koopt is dit misschien niet voorradig en zal hij eventueel apart omgebouwd moeten worden. Wat daar de kosten van zijn is per FM verschillend.

Succes!
Laatst gewijzigd door JPAR op 07 aug 2013 22:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 07 aug 2013 21:35

Et voila
Afbeelding
Scott Contessa Speedster 25 met Tiagra. 800 bij 12Gobiking..

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5507
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 aug 2013 21:38

dickygiovanni schreef:Et voila
Afbeelding
Scott Contessa Speedster 25 met Tiagra. 800 bij 12Gobiking..
Die had ik ook gezien, maar is hij niet te klein? alleen maat 49.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

JantineAnnika
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2013 19:31

JantineAnnika 07 aug 2013 21:44

Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede (tweedehands) startersfiets. Voor fanatieke recreatie (zowel vlak als klimmen).

Budget: max. €800,-
Frame: rond de 52/54
Afmontage: volledig Tiagra
Frame: aluminium (evt. carbon voorvork)

Ik hoor heel graag of iemand een fiets wil verkopen die in dit plaatje past!

Jantine

JantineAnnika
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2013 19:31

JantineAnnika 07 aug 2013 21:52

Thnx JPAR! Super tip :-). Hoop dat ik qua prijs kan uitkomen op een triple crankset.

En die Scott ziet er super goed uit dickgiovanni! Hopelijk hebben ze die nog ergens in een groter frame zodat 'ie ook een optie kan worden...

JantineAnnika
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2013 19:31

JantineAnnika 07 aug 2013 21:53

JPAR schreef:
dickygiovanni schreef:Et voila
Afbeelding
Scott Contessa Speedster 25 met Tiagra. 800 bij 12Gobiking..
Die had ik ook gezien, maar is hij niet te klein? alleen maat 49.
Jup :-( ;-)

Plaats reactie