Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2013

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 11 sep 2013 21:32

Bauke heeft een heel constant en goed seizoen.

Dit is ook heel goed voor een ploeg die zoveel kritiek krijgt, ook hier.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 11 sep 2013 22:53

Ja heel mooi, chapeau Bauke, chapeau, wat een beest ben jij zeg...

Had de tv aan staan, maar zat nog iets anders te doen. Zie ik ineens drie waaiers mijn ooghoeken binnenlopen. Toch maar wat beter kijken. En net op het moment dat ik denk - hij gaat niet meesprinten, glipt Mollema ineens naar voren door als enige een rotonde links te nemen. En dan nog blijft hij rond plek 15 a 20 hangen. Tot in de laatste kilometer, komt hij van achteruit en demarreert hij. Goed gezien, want geen knechten en op 800 meter gaat niemand het gat dichtrijden. Dit keer niet in ieder geval... En inderdaad, wat doet dat pijn, dat lang doorsprinten met kapotte benen. Doet denken aan de weergaloze overwinning van Degenkolb in de Giro.

Wat mooi. Maar mogen we nou eindelijk ook eens EEN TOUR OVERWINNING! Het zal 9 jaar geleden zijn de volgende Tour....

Wielrenner van het jaar, schat ik. Die heeft ie in de zak.

Djona
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 jul 2013 18:17

Djona 11 sep 2013 23:19

Had inderdaad precies hetzelfde, ponsteen. Hij zat erg lang achterin maar weet toch weer voorin te raken. Knap hoor. Wat een rust heeft die man. Zag hem halverwege de rit ook nog rustig achterin het peloton een tijd met Hoogerland kletsen.

Ook goed gedaan van Tanner trouwens!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2013 08:17

Mollema: kandidaat wereldkampioen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 12 sep 2013 09:15

fiedoo schreef:Mollema: kandidaat wereldkampioen?
2013: ritwinst R v Zwitserland, 2e eindklassement. Tour de France 6e eindklassement en nu ritwinst in de Vuelta; lijkt me een geslaagd seizoen. Ik denk niet dat hij wereldkampioen wordt (veilige aanname lijkt me), daar is echte topvorm voor nodig en een voorbereiding van de 2e helft van het seizoen die hier helemaal op gericht is en een passend parcours. Het lijkt me wel veilig om te zeggen dat Bauke toegetreden is tot de hors categorie renners die ook binnen het peloton een apart aanzien heeft.
Ik ben wel benieuwd naar het IQ van Bauke, lijkt me eerlijk gezegd ook wel wat standaarddeviaties boven het gemiddelde van het peloton... dan nog die aparte maar zeer succesvolle coping met stress in combinatie met zijn niet alledaagse verschijning als wielrenner (wat houterig) maakt hem wat mij betreft wel een interessant buitenbeentje...

grtz

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 12 sep 2013 09:28

Geweldig! Je gaat zelf (mee) kapot door alleen maar te kijken.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
DoubleJ
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 aug 2013 13:19
Locatie: Den Haag
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 12 sep 2013 10:34

Wat een mooie en slimme overwinning!! Wat een held is Mollema toch :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 12 sep 2013 11:55

Een knallertje vandaag aan het einde. De laatste 6 km via de Peña Cabarga, slotkilometer van 14.6% gemiddeld...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16261
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2013 15:19

Erik1.0 schreef:
fiedoo schreef:Mollema: kandidaat wereldkampioen?
2013: ritwinst R v Zwitserland, 2e eindklassement. Tour de France 6e eindklassement en nu ritwinst in de Vuelta; lijkt me een geslaagd seizoen. Ik denk niet dat hij wereldkampioen wordt (veilige aanname lijkt me), daar is echte topvorm voor nodig en een voorbereiding van de 2e helft van het seizoen die hier helemaal op gericht is en een passend parcours. Het lijkt me wel veilig om te zeggen dat Bauke toegetreden is tot de hors categorie renners die ook binnen het peloton een apart aanzien heeft.
Ik ben wel benieuwd naar het IQ van Bauke, lijkt me eerlijk gezegd ook wel wat standaarddeviaties boven het gemiddelde van het peloton... dan nog die aparte maar zeer succesvolle coping met stress in combinatie met zijn niet alledaagse verschijning als wielrenner (wat houterig) maakt hem wat mij betreft wel een interessant buitenbeentje...

grtz
Cancellara had ook zijn zinnen op deze etappe gezet dus zeg nooit nooit...

Topfavoriet zal hij echter niet zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5319
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 sep 2013 15:27

Maar eens zien hoe hij de laatste dagen door komt. Vandaag is natuurlijk loodzwaar. Cancellara stapt niet voor niks af. Misschien zou hij dat ook moeten doen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
dinictus
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 okt 2010 14:22

Gebruikersavatar dinictus 12 sep 2013 17:38

Zo Nibali Horner nu op 3s van elkaar. Leuke etappe zeg!
ik gun het Horner wel.
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37802
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2013 18:32

Vraag mij alleen af hoe hij op die leeftijd ineens ZO goed kan zijn? Of ben ik nu weer een spelbreker?
Less is bore

Plaats reactie