Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

dilemma: nieuwe koersfiets of niet?

adribeir
Forum-lid

adribeir 10 jul 2013 14:36

Beste allen,
ik ben nieuw in het koerswereldje en zit al direct met een vraag: ik rij momenteel op een Gazelle Olympia :shock: en ook al is hij 20 jaar oud, hij rijdt nog goed. (is een erfstuk van mijn vader)
Ik denk er al een tijdje over om een nieuwe koersfiets aan te schaffen, maar omdat die oude kar nog deftig bolt heb ik die beslissing steeds uitgesteld.
Nu is er echter een promotie op Eddy Merckx fietsen en die EM AMX-3 is nu te koop voor 995 euro (komt van 1395 euro). Is een aluminium kader met carbon voorvork met Shimano 105 afstelling.
Wat zijn de meningen hier? De nieuwe Merckx kopen, of toch maar niet? Is dit een buitenkans? Of zijn er elk jaar wel zo een paar fietsen van die kwaliteit voor die prijs?

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 10 jul 2013 14:49

Elk jaar komen er wel meerdere van dit soort aanbiedingen voorbij. Zoals je de fiets hier voorstelt is dat voor die prijs zeker niet verkeerd. Kijk in ieder geval of de geometrie van deze fiets voor jou geschikt is.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

adribeir
Forum-lid

adribeir 10 jul 2013 17:24

Ik ben langs geweest bij de FM en die is bereid mij op te meten (doen ze daar standaard) nadat ik de fiets gekocht heb... Het is nochtans een winkel van een vroegere wereldkampioen stayeren.
Kan ik dat op de één of andere manier zelf uitzoeken of de geometrie van een fiets gepast is voor mij?

gene
Forum-lid

gene 10 jul 2013 17:37

Is een buitenkansje. Goed frame, volledige 105 groep en wielen zijn ook vrij goed.
Heeft een performance geometrie, dus eerder op comfort gericht.

arend71
Forum-lid

arend71 10 jul 2013 18:17

Zo te horen heb je een prima karretje. Ik zou een paar jaar doorsparen en iets kopen dat duidelijk beter is dan wat je nu hebt. Ik vraag mij af of je er met die Merckx wel op vooruit gaat.

adribeir
Forum-lid