Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 22 dec 2023 10:24

Doe alles wat je doet met hart en ziel.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 22 dec 2023 10:33

1094 schreef: 21 dec 2023 19:41 Nog steeds jumbo geel
Als ik de laatste plaatjes bekijk dan is het geel wel anders. Meer neon-geel. Die foto een aantal posts eerder is denk ik al eerder genomen.
Ride bikes, not tanks!

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 25 dec 2023 18:48

Als we in de topicnaam alle voorgaande ploegen gaan oplijsten, kunnen we het dan niet meteen écht goed doen?

Voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco, Rabobank, Novell, WordPerfect, Buckler, Superconfex-Yoko-Colnago, Kwantum Hallen-Yoko en Kwantum Hallen-Decossol. Dit lijkt me beter qua topictitel.

V077
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 aug 2019 16:04

V077 25 dec 2023 20:00

Ik zou het afkorten naar TJV,TLNL,BPC,B,RB,N,WP,B,SYC,KHY,KHD. Die afkorting is voor iedereen duidelijk.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4700
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 jan 2024 21:37

Soms vraag ik me toch af of er bij die Plugge een steekje los zit.

https://www.wielerkrant.be/nieuws/2024- ... oorstel-af

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 jan 2024 21:54

Ik vind het een bijzonder slecht geschreven stuk, wellicht iets uit de doos van AI.
En als het dus al klopt wat er staat, wat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt, is het echt pure onzin en dommigheid!
Er gaat echt geen hond meer naar de Tour kijken als de etappes alleen maar op een besloten parcours worden verreden!
Totale desinformatie dus!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 07 jan 2024 22:13

Maar het verdienmodel van wielrennen is al jaren lang een punt van discussie en is in andere sporten veel beter geregeld. Sponsoren die 40 miljoen in een bodemloze put gooien terwijl er bijna geen inkomsten tegenover staan. Ja, de ASO verdient veel geld. Afgesloten parcoursen lijken me ook niet de oplossing, maar iets met herverdelen van de tv rechten denk ik wel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jan 2024 22:38

En wat is het verdienmodel van rondjes fietsen over een circuit waar geen hond naar wil kijken?

De meeste mensen kijken de Tour vanwege de vakantiebeelden van Frankrijk of vanwege de historie van de grote rondes en de monumenten.

De Rondjes van de meest betalende gemeente van Vlaanderen? 3 weken rondjes in Frankrijk? Ik zie er geen verdienmodel in.
Campagnolo Ultra Dork

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 07 jan 2024 22:58

Raar verdienmodel in het wielrennen. En dan kijken sommigen hoe het in andere sporten gaat met vreemde bedragen en maken wilde plannen. En beginnen te kwijlen als zien wat er met oliedollars gebeurt.
Niet zijken maar reiden !

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4700
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 14 mar 2024 07:40

De nieuwe vijfdelige docu van Visma ‘All-in: The Trilogy’ werpt toch een ander licht over de 'samen winnen' -ploegstrategie. Het wordt duidelijker dat het is wat het leek te zijn, nl. een PR-praatje.
De Vuelta-saga maakt het heel duidelijk.

Een paar citaten:
kopmannen Jonas Vingegaard en Primoz Roglic en de onverwachte leider Sepp Kuss. Na de rit met aankomst op de Tourmalet, de dag waarop Remco Evenepoel als laatste concurrent voor het eindklassement wordt uitgeschakeld, is het openlijk koude oorlog. Vingegaard pleit nog even voor een status-quo, dat wil zeggen met Kuss op één, maar Roglic is niet akkoord. “Ik ben eerlijk geweest”, zegt hij. “Ik heb gezegd dat ik wilde winnen. En dat betekende dat ik zou aanvallen
De ploeg probeert de situatie nog te ontmijnen en belegt een meeting met zijn drie kopmannen achter gesloten deuren, maar dat levert weinig op. Er wordt beslist dat de drie elk hun eigen kans kunnen gaan. Wat volgt is een bizar spel waarbij Vingegaard en Roglic om beurten aanvallen.

het wordt nog absurder wanneer renners van andere teams op Kuss toestappen met de melding dat zij hem willen helpen als zijn ploegmaats hem blijven aanvallen. In de Angliru-rit wordt Kuss opnieuw gelost door zijn twee ploegmaats, hij is nu bijna al zijn voorsprong kwijt, maar dan stelt Mikel Landa voor om de Amerikaan te proberen terug te brengen. Kuss: “Ik ben Mikel heel erg dankbaar. Hij mag de rest van zijn leven bier drinken op mijn kosten
Voor de ploeg is de maat vol. Die avond neemt sportief directeur Merijn Zeeman de beslissing. “We vallen mekaar niet meer aan.” Kuss mag de Vuelta winnen met een handvol seconden voorsprong. Kuss viert het hoogtepunt in zijn carrière, maar met een dubbel gevoel. “Nooit meer in mijn leven”, zegt hij. “Ik wil nooit meer leider zijn in een grote ronde.”

el_loco
Forum-lid
Berichten: 970
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 14 mar 2024 07:58

Kijk, dat zijn de betere soapseries haha. Dit had iedereen natuurlijk al lang door, maar wel leuk dat het nu ook uitkomt (in plaats van in`andere tijden sport` pas over 25 jaar ofzo) Voor dit soort docu`s zet ik eigenlijk de tv al niet meer aan, teveel van hetzelfde tenenkrommende Engels (go to the front hé, keep drinking and eating hé, keep pushing, come on hé) Maar een goeie fittie is altijd wel leuk. :D

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 mar 2024 09:51

Je laat even achterwege dat Vingegaard Kuss als winnaar wilde en daarom aanviel, aangezien Roglic zelf wilde winnen. Roglic is toch niet voor niets nu weg.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie