Tijdrijden materialensport?
Nee hoor , velen willen je dat laten denken maar het zijn de benen die het doen en de geest in de eenzame strijde tegen de klok.
Veel een goed trainen helpt wel om snelle tijden te zetten en een stukje aanleg voor tijdrijden.
Tijdrijden is pijn lijden en afzien als een beest.
Grtz; Mtbfool
Veel een goed trainen helpt wel om snelle tijden te zetten en een stukje aanleg voor tijdrijden.
Tijdrijden is pijn lijden en afzien als een beest.
Grtz; Mtbfool
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Met wat goedkope spullen (aerobar en helm) en daarnaast leren om rond je omslagpunt te fietsen. Voor de rest "pain is the game" en vooral niet bang zijn hiervoor.
What makes the boat go faster?
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Dit kan een materialensport zijn als je topmateriaal wilt hebben. Maar voordat je daar aan begint eerst zelf zorgen dat je in topvorm bent.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
En toch is het voor een deel wel degelijk een materiaalkwestie. Als ik mijn uurtijdritten op een gewone racefiets vergelijk met die op mijn tijdritfiets/snelpak/aerohelm, scheelt het zeker zo'n 2 á 3 km.
Ik denk dat TS iets anders bedoeld..robbebopper schreef:En toch is het voor een deel wel degelijk een materiaalkwestie. Als ik mijn uurtijdritten op een gewone racefiets vergelijk met die op mijn tijdritfiets/snelpak/aerohelm, scheelt het zeker zo'n 2 á 3 km.
Natuurlijk is een tijdritfiets sneller bij gebruik in een tijdrit, maar niet elke tijdritfiets is hetzelfde qua materialen en budget en volgens mij bedoeld TS dit.
ikzelf ben op mijn racefiets sneller dan op een driewieler.. niet veel, maar het scheelt wel ( trage racefietsen snelle driewieler)
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5724
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Goede vorm is heel belangrijk. Maar het tijdrijden is wel degelijk een materialensport. Du uci probeert daarom ook de dingen wat krampachtig binnen de perken te houden door regelgeving. Maar het verschil tussen een tijdritfiets en een racefiets met een opzetstuurtje is zeker wel groot.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Daar sluit ik me bij aan. Houding is uiteindelijk het belangrijkste.
En dat er getraind en afgezien moet worden, dat is duidelijk.
En dat er getraind en afgezien moet worden, dat is duidelijk.
Klopt, toch heeft materiaal een doorslaggevende factor. Als ik op m'n tijdritfiets een tijdrit rij ga ik toch een stukje harder dan op m'n koersfiets met opzetstuur.mtbfool schreef:Nee hoor , velen willen je dat laten denken maar het zijn de benen die het doen en de geest in de eenzame strijde tegen de klok.
Veel een goed trainen helpt wel om snelle tijden te zetten en een stukje aanleg voor tijdrijden.
Tijdrijden is pijn lijden en afzien als een beest.
Grtz; Mtbfool
Verder is het gewoon zo veel mogelijk pijn kunnen lijden en power in je poten hebben.
Voorheen Tommeke14
Een vergelijking met de Formule 1 vind ik niet opgaan. Zet Sebastian Vettel in een Caterham-Renault en hij rijdt geen top 10 meer, zet Tony Martin op een tijdritfiets van Bardiani Valvole en hij wint nog steeds. Misschien niet met anderhalve minuut voorsprong op nummer 2, maar winnen zal 'm daarmee zeker ook wel kunnen lukken. De motor zit 'm in de benen en komt niet uit de fabriek. En de motor is nog altijd het belangrijkste onderdeel van de auto/wielrenner, m.i.gandalf schreef:Als ik met een Fiat 500 aan een Formule 1 wedstrijd mee doe wordt het ook lastig....
Volgens mij bedoelt de TS: wint degene met het beste materiaal?
