Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
rlrobroe
- Forum-lid
rlrobroe
03 apr 2013 16:05
Hallo allemaal,
Ik kan voor niet meer schakelen, hij wil niet op het binnen en buitenblad.
Hieronder de foto van de shifter (er steekt een ijzeren dingetje uit wat niet hoort denk ik..)
Uploaded with
ImageShack.us]
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
Bij voorbaat dank,
Groetjes
Rens
-
riggard
- Forum-lid
riggard
03 apr 2013 18:15
Shifter open halen en kijken hoe het komt dat het veertje los zit. Uit m'n hoofd zou het ergens achter een haakje in de body van de sfhiter moeten zitten. Als dat haakje stuk is dan gaat dat niet meer lukken, is het veertje losgesprongen dan simpelweg weer vastmaken.
-
Le Grimpeur
- Forum-lid
Le Grimpeur
03 apr 2013 19:12
Op YouTube staan diverse instructie-videos van Campagnolo. Ik weet niet precies welk type shifter jij hebt, maar bekijk
deze eens. Is het niet jouw type, kijk dan zelfs eens op YouTube naar de andere filmpjes. Succes!
60 x Ventoux
-
hrohaan
- Forum-lid
hrohaan
04 apr 2013 18:46
Is goed zelf te doen, geen speciaal gereedschap nodig.. Als je even zoekt op internet vindt je ook wat handleidingen, met exploded views. Alleen als er iets kapot is moet je net geluk hebben dat iemand het nog heeft liggen..
-
mont aigoual
- Forum-lid
mont aigoual
06 apr 2013 23:24
Je kunt vrij eenvoudig de shifter demonteren. Wanneer er veertje kapot of slap is geworden kun je deze bij een campagnolo service center gewoon kopen. Op de campagnolo site staat een hele spare part lijst met codes en prijzen van de onderdeeltjes. Mijn ervaring is dat ik bij de Pedaleur € 8,- voor een veertje betaalde en bij Rose € 2,- voor hetzelfde veertje. Let op dat er linker en rechter veertjes zijn, in totaliteit zitten er dacht ik drie verschillende veertjes in een shifter. Hier is een handige site voor het demonteren en weer herbouwen van je shifter.
http://www.campyonly.com/howto/ergo_rebuild.html
http://www.campyonly.com/howto/images/ergo_parts.jpg
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014