Maar mijn fiets is al een aantal jaren oud en ik heb al min of meer beloofd om 'm weg te geven. Het budget is nu iets groter, zeg rond de 2000 euro en ik ben me aan het orienteren momenteel. Op het forum hier komt de Rose Xeon positief naar boven (http://www.rose.nl/artikel/rose-xeon-cr ... aid:607057). Vind het een erg mooie fiets en de onderdelen lijken me prima (ik ben geen enorme materiaal-freak). Maar ik wil alleen liever een fiets kopen bij een goede winkel in de buurt die me kan adviseren en het onderhoud kan verzorgen. Hoe gaat dat precies in zijn werk als ik zo'n fiets via internet koop? Ik woon nu in Amsterdam en regel de meeste dingen via Presto. Dat is een prima zaak maar ze verkopen alleen Stevens fietsen en ik zoek eigenlijk iets wat net een klasse professioneler is. Zou ik 'm daar kunnen laten afstellen? Of zijn er andere winkels waar ik de fiets kan uitproberen of die jullie aanraden om een soortgelijke fiets te kopen in/rond Amsterdam?
Het precieze merk fiets maakt me niet eens zo veel uit, maar ik zoek iets in die prijs/kwaliteitsklasse. Elk advies is welkom!
p.s.: mijn eerste bericht op dit forum, hopelijk voldoet het een beetje aan de etiquette hier