Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Upgrade Stevens San Remo

pietje33
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2013 14:26

pietje33 13 mar 2013 15:09

Op aanraden van een medefietser heb ik hier een account geopend om wat advies te vragen aan de experts. Ik rijd al een aantal jaren naar tevredenheid op een Stevens San Remo, gekocht bij Scholten in Dalen. Een prettige winkel waar ze rustig de tijd nemen om alles even op te meten, de fiets af te stellen etc. Zie hieronder een plaatje van mijn stalen ros op de Camerig vorig weekend (we waren iets te vroeg ;) ) Ik fiets iets van 2000 kilometer per jaar, gok ik. In Nederland een aantal toertochten, regelmatig in het weekend een stukkie en 2 a 3x per jaar een paar dagen de heuvels / bergen in. Ik heb vorig jaar in Italie de Stelvio en Mortirolo bedwongen en het jaar daarvoor de Marmotte gereden.

Maar mijn fiets is al een aantal jaren oud en ik heb al min of meer beloofd om 'm weg te geven. Het budget is nu iets groter, zeg rond de 2000 euro en ik ben me aan het orienteren momenteel. Op het forum hier komt de Rose Xeon positief naar boven (http://www.rose.nl/artikel/rose-xeon-cr ... aid:607057). Vind het een erg mooie fiets en de onderdelen lijken me prima (ik ben geen enorme materiaal-freak). Maar ik wil alleen liever een fiets kopen bij een goede winkel in de buurt die me kan adviseren en het onderhoud kan verzorgen. Hoe gaat dat precies in zijn werk als ik zo'n fiets via internet koop? Ik woon nu in Amsterdam en regel de meeste dingen via Presto. Dat is een prima zaak maar ze verkopen alleen Stevens fietsen en ik zoek eigenlijk iets wat net een klasse professioneler is. Zou ik 'm daar kunnen laten afstellen? Of zijn er andere winkels waar ik de fiets kan uitproberen of die jullie aanraden om een soortgelijke fiets te kopen in/rond Amsterdam?

Het precieze merk fiets maakt me niet eens zo veel uit, maar ik zoek iets in die prijs/kwaliteitsklasse. Elk advies is welkom!

p.s.: mijn eerste bericht op dit forum, hopelijk voldoet het een beetje aan de etiquette hier :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 mar 2013 15:55

2000 km per jaar en dan de Marmotte :shock:

Als je ongeveer de zelfde prijs/kwaliteit verhouding wilt zou ik eens op zoek gaan naar een dealer van Cube. De Agree GTC (Race of SL) is echt een heel goede fiets in dat prijssegment.
Campagnolo Ultra Dork

pietje33
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2013 14:26

pietje33 13 mar 2013 16:33

Bedankt voor de reactie! Ik zie in Amsterdam diverse Cube dealers, ga er van het weekend een bezoeken denk ik, eens kijken. 2000 km zou iets meer kunnen zijn, misschien richting de 3000 ik hou het niet precies bij. De Marmotte was wel even bikkelen ja :) Geen wedstrijdtempo, met een groepje gewoon binnen een dag uitgereden.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 13 mar 2013 17:01

Ernie C. schreef:2000 km per jaar en dan de Marmotte :shock: .
Ik lees dat nu ook met verbazing en word er ook stiekem een beetje jaloers van!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 mar 2013 17:09

Ik ken wel mensen die 'm met 500 km hebben uitgereden (vraag niet hoe).

harrym
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mar 2007 21:43

harrym 13 mar 2013 18:31

Ik heb hem met 176 km uitgereden:):). Hij is flauw, weer snel terug naar de oorspronkelijke vraag.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 mar 2013 19:06

Ik zie niet in waarom je niet gewoon bij Presto een nieuwe Stevens koopt. Je wilt graag bij een goede winkel dichtbij kopen en je bent tevreden over Presto. Volgens is dit een gevalletje 1 en 1 is 2. De opmerking dat je een "klasse profesioneler" wil snap ik ook niet. Stevens is gewoon een topmerk. Jouw San Remo is het instap model maar er zitten daar nog een heleboel modellen boven. En dat zijn echt topfietsen. Ik heb zelf een Stevens SCF1, een carbon racer waar ik zeer tevreden over ben.

Je kan natuurlijk ook naar andere merken kijken. Rose, Cube, Italiaanse raspaardjes, Amerikanen. Dat kan allemaal. Maar als je met een nieuwe fiets naar een andere fietsenwinkel gaat met wat vragen of ze die willen afstellen, dan kunner er 2 dingen gebeuren. De FM weigert en is dan een reden om daar een tijdje geen voet meer over de deur te zetten. Of hij wil je wel helpen en rekent gewoon een standaard tarief.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 13 mar 2013 19:30

Ben het met Rob74 eens.

Voorbeeldje van een prima fietsje http://www.stevensbikes.de/2013/index.p ... lang=nl_NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

pietje33
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2013 14:26

pietje33 16 mar 2013 17:08

Allen, bedankt voor het advies. Ben vandaag even rond wezen kijken. Ik denk inderdaad dat ik wat te moeilijk maakte voor mezelf. Ik rij al 4/5 jaar zonder enige problemen op een Stevens, ga in Amsterdam altijd naar de Stevens winkel dus moet het maar een Stevens worden :) Vond de Rose Xeon erg mooi maar zie het niet zo zitten om een fiets op internet te bestellen, heb liever dat wat experts de handel goed afstellen. En de Cube is niet helemaal afgemonteerd met Ultegra, bovendien ken ik de dealers in de buurt hier niet. Dus ik ben net nog even bij Presto langsgeweest en kwam bij de Xenon uit (of misschien de Ventoux):

Afbeelding

linkje

Denk dat ik volgend weekend langs ga om er een te bestellen. Enige nadeel: ik kan op internet bijna helemaal niets vinden over de Xenon (inclusief dit forum). Iemand er ervaring mee? Neem aan dat ik geen kat in de zak koop?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 mar 2013 18:12

misschien heb je hier iets aan:
http://road.cc/content/news/49077-first ... vens-xenon" onclick="window.open(this.href);return false;
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 mar 2013 18:29

Lijkt mij een hele goede fiets. Als je nog een procentje of 10 van de prijs af kunt praten kom je op de zelfde prijs uit als die Rose. Dan kun je nog kiezen tussen Ultegra of Sram Force. De laatste zou mijn voorkeur hebben, dan heb je echt een heel lichte fiets en eventueel een solide basis om echt een super lichte fiets van te maken.
Campagnolo Ultra Dork

pietje33
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2013 14:26

pietje33 27 apr 2013 18:42

Voor de liefhebber een kleine update achteraf. Eenmaal in de winkel vond ik de Xenon toch een tikje saai en kon ik het niet laten om wat meer geld uit te geven. :)

Heb uiteindelijk een custom Ventoux besteld en deze vandaag opgehaald. Schitterende fiets, al een klein stukje gereden maar morgen de eerste serieuze test. Allen in elk geval bedankt voor het advies.

Afbeelding

Plaats reactie