Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Starthoogte EDGE 800

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 08 feb 2013 00:00

Is er een manier zodat je Edge 800 de start hoogte van je thuis locatie overneemt?
Ik heb ergens de hoogte van mijn thuis locatie ingevoerd maar het lijkt erop dat hij daar niets mee doet. Telkens als ik begin te rijden begint hij met een willekeurige hoogte en als ik niet 2 a 3 minuten wacht met wegrijden dan zit de hoogte ernaast. Dat kan ik natuurlijk later bv in Sporttracks corrigeren maar op mijn scherm zit ik vaker onder zeeniveau te rijden.
Afbeelding

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 08 feb 2013 06:42

ericpeters schreef:Is er een manier zodat je Edge 800 de start hoogte van je thuis locatie overneemt?
Ik heb ergens de hoogte van mijn thuis locatie ingevoerd maar het lijkt erop dat hij daar niets mee doet. Telkens als ik begin te rijden begint hij met een willekeurige hoogte en als ik niet 2 a 3 minuten wacht met wegrijden dan zit de hoogte ernaast. Dat kan ik natuurlijk later bv in Sporttracks corrigeren maar op mijn scherm zit ik vaker onder zeeniveau te rijden.
Was het niet dat je buiten , op je startplaats , nadat hij door de satellieten gevonden is , op de goede starthoogte zou starten ??
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 08 feb 2013 09:37

Je kunt in garmin connect na de rit nog hoogtecorrectie toepassen (staat bij je rit links onder "aanvullende informatie")
Dan komt alles weer goed. ;)

edit: typo
Laatst gewijzigd door loos op 08 feb 2013 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 08 feb 2013 13:27

whocares schreef:
ericpeters schreef:Is er een manier zodat je Edge 800 de start hoogte van je thuis locatie overneemt?
Ik heb ergens de hoogte van mijn thuis locatie ingevoerd maar het lijkt erop dat hij daar niets mee doet. Telkens als ik begin te rijden begint hij met een willekeurige hoogte en als ik niet 2 a 3 minuten wacht met wegrijden dan zit de hoogte ernaast. Dat kan ik natuurlijk later bv in Sporttracks corrigeren maar op mijn scherm zit ik vaker onder zeeniveau te rijden.
Was het niet dat je buiten , op je startplaats , nadat hij door de satellieten gevonden is , op de goede starthoogte zou starten ??
Klopt, gewoon op je startplaats een waypoint maken en daar de hoogte van instellen. Als je dan op start drukt en je bent bij dat waypoint in de buurt dan stelt de garmin zich automatisch op die hoogte in. Na afloop een in garmin connect kun je inderdaad ook een hoogte correctie toepassen.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 feb 2013 19:28

tomkolkman schreef:
whocares schreef:
ericpeters schreef:Is er een manier zodat je Edge 800 de start hoogte van je thuis locatie overneemt?
Ik heb ergens de hoogte van mijn thuis locatie ingevoerd maar het lijkt erop dat hij daar niets mee doet. Telkens als ik begin te rijden begint hij met een willekeurige hoogte en als ik niet 2 a 3 minuten wacht met wegrijden dan zit de hoogte ernaast. Dat kan ik natuurlijk later bv in Sporttracks corrigeren maar op mijn scherm zit ik vaker onder zeeniveau te rijden.
Was het niet dat je buiten , op je startplaats , nadat hij door de satellieten gevonden is , op de goede starthoogte zou starten ??
Klopt, gewoon op je startplaats een waypoint maken en daar de hoogte van instellen. Als je dan op start drukt en je bent bij dat waypoint in de buurt dan stelt de garmin zich automatisch op die hoogte in. Na afloop een in garmin connect kun je inderdaad ook een hoogte correctie toepassen.

Hmm, werkt dat dan niet met de automatische start?
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 feb 2013 21:30

Mijn Home waypoint zat er helemaal niet meer in, zeker met een firmware update eruit geraakt.
Afbeelding

Plaats reactie