Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 29 apr 2016 10:51

JM_H schreef:Staat deze niet nog in het mapje koersen met de optie altijd tonen aan?
Nee daar staan 4 koersen in die niet hier in de buurt zijn de rit van deze week was een vaste mtb route dus geen koers voor nodig gehad . Bedankt in ieder geval voor het meedenken :winkthumb:

Rick.1968
Forum-lid

Gebruikersavatar Rick.1968 02 mei 2016 10:58

ric schreef:@Rick.1968
Weet niet of het al gelukt is met je ritten maar ik gooi ritten juist geregeld weg.
Is een optie bij de functie "Wis" en dan kies ik voor 'oude ritten'.
Heb ergens gelezen, denk hier :-), dat je Garmin trager wordt als deze helemaal vol staat met ritten.
----------------------
Allen bedankt voor jullie reacties, inmiddels ben ik wat wijzer en tot de conclusie gekomen dat het inderdaad veel handiger is om de eerdere ritten van dit jaar in Garmin Connect te zetten. Dat is intussen gelukt. Heb ook mijn eerste langere rit (135km in Duitsland) met een via gpsies gedownloade route gedaan. Ging probleemloos, tot nu toe erg tevreden over de 810!
-----------------------------------------------
Wilier Cento1 Air
Bianchi Sempre.
Koga beachracer.

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 02 mei 2016 12:21

Ik kon wel een draadje vinden waar in de Edge 800 en 810 vergeleken worden maar ik heb een specifieke vraag voor de 810 en open dus een nieuw draadje.

Sinds kort maak ik gebruik van de nieuwe Garmin cadans en snelheidsensor sensor. Na wat initiële connectie problemen lijkt dat nu goed te werken. Met de nadruk op lijkt.....

Mijn snelheidsmeter lijkt namelijk ook structureel de snelheid te laag aan te geven. Tot wel 4 of 5 km per uur, afhankelijk voor de snelheid. Dat is natuurlijk een goede training want wellicht ben ik sterker dan ik denk maar toch :P

Heeft iemand een vergelijkbare ervaring? En zo ja, heb je het ook op kunnen lossen?

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 02 mei 2016 17:48

Wanneer ik bij de bandenmaat "automatisch berekenen" kies. Word dit dat elke rit opnieuw gedaan? of is dit eenmalig. ik kan me namelijk voorstellen dat wanneer je start in de bossen, op de MTB bv. dat het gps signaal dat iets minder sterk kan zijn. Ik kan hier in de handleiding niets in vinden

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 mei 2016 19:01

richard-w schreef:Wanneer ik bij de bandenmaat "automatisch berekenen" kies. Word dit dat elke rit opnieuw gedaan? of is dit eenmalig. ik kan me namelijk voorstellen dat wanneer je start in de bossen, op de MTB bv. dat het gps signaal dat iets minder sterk kan zijn. Ik kan hier in de handleiding niets in vinden
Als je alleen via gps data registreert heb je de bandenmaat helemaal niet nodig. Wielmaat voer je in onder je sensorgegevens (indien gekoppeld). Als je dus een tweede sensor hebt op een tweede fiets heeft die een eigen bandenmaat. Als je één sensor telkens mee verhuist zul je telkens opnieuw in moeten stellen (of automatisch laten berekenen)

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 02 mei 2016 23:16

Ik dacht dat de bandenmaat bij het fietsprofiel hoorde en dat je één sensor toch op 2 fietsen kunt gebruiken met verschillende bandenmaat, zonder dat opnieuw instellen. (Scheelt trouwens maar heel weinig behalve als je van 25mm tubes naar 22mm clinchers gaat.) Je moet natuurlijk wel het juiste fietsprofiel kiezen.
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 02 mei 2016 23:29

moet opmerken dat ik 't bij de 1000 nakeek, zou kunnen dat 't bij de 810 anders is:

Afbeelding

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 04 mei 2016 00:20

Je kunt ook "automatisch" instellen. Dan wordt de wielomtrek vanzelf aangepast o.b.v. gps gegevens.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 04 mei 2016 06:55

Bij mij staat het op ingesteld op automatisch,en dat werkt perfect .

http://www.wtchuizen.nl/Edge810_OM_NL.pdf
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

asmeets
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar asmeets 04 mei 2016 07:53

Ik heb gisteravond gecontroleerd wat de wielomtrek was op basis van de automatische instelling (nog bedankt monsieurpinot voor de tip) was en dat vergeleken met een ouderwetse handmatige meting van de omtrek. Daar zat ongeveer 2 cm verschil in (handmatig was meer). De setting dus aangepast naar handmatig en die waarde ingevoerd. De snelheid kwam nu overeen met die van mij fietsmaatjes. Problem dus solved vooralsnog.

Wel was gisteravond mijn candansmeter om de een of andere reden weer niet te vinden. Dit is dus al vaker voor gekomen. De batterij is al een keer vervangen. Iemand enig idee of ervaring? Ik heb als ergens gelezen dat dit wel vaker voor komt end at dit een garantiegevalletje zou zijn

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 04 mei 2016 08:23

asmeets schreef:Ik heb gisteravond gecontroleerd wat de wielomtrek was op basis van de automatische instelling (nog bedankt monsieurpinot voor de tip) was en dat vergeleken met een ouderwetse handmatige meting van de omtrek. Daar zat ongeveer 2 cm verschil in (handmatig was meer). De setting dus aangepast naar handmatig en die waarde ingevoerd. De snelheid kwam nu overeen met die van mij fietsmaatjes. Problem dus solved vooralsnog.

Wel was gisteravond mijn candansmeter om de een of andere reden weer niet te vinden. Dit is dus al vaker voor gekomen. De batterij is al een keer vervangen. Iemand enig idee of ervaring? Ik heb als ergens gelezen dat dit wel vaker voor komt end at dit een garantiegevalletje zou zijn
Even 30 sec batterij er uit,dan doet tie het weer.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 06 mei 2016 21:38

Nog niet thuis, maar even een vraagje. Vandaag tijdens het fietsen met een track liep de 810 vast. Enige oplossing was uitknop vasthouden. Alle historie van die rit lijkt weg. Iemand nog ideeën hoe dat terug te krijgen.
Afbeelding

Plaats reactie